Som amatør inden for kategorien "hjemmeside", skal jeg selv i gang med at opdatere min hjemmeside.
Jeg vil gerne lave hjemmesiden i et nyt format, så jeg har brug for at vide, hvor jeg kan få inspiration til dette, samt hvilket program jeg evt. kan bruge?
Min allerførste hjemmeside for 8-9 år siden programmerede jeg i HTML, som jeg lærte ved at læse om det på Internettet, og min nuværende hjemmeside har jeg lavet i Frontpage, hvor jeg ikke behøvede at tænke så meget over koderne, som lå bag. Hvad man gør i dag, har jeg ikke rigtig styr på, og Frontpage har jeg ikke længere.
Nogen, som har lyst at komme med et råd eller en god idé? Det ser jeg frem til
Hej Anne, Hvis du er vant til frontpage, så har microsoft udgivet visual webdeveloper som er gratis at bruge.
Du kan nøjes med at lave simpelt html via tags eller WYSIWYG editoren, og der er også muligt for dig at kode, hvis du vel og mærke har en udbyder der kan køre .NET.
Inspirations mæssigt kigger jeg nogle gange på templatemonster selvom det nogen gange er "lidt over the top" ;-)
Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.
Dreamweaver er et af de mest brugte programmet til at lave hjemmesider i, men der er selvfølgelig en lang række andre programmer på markedet, og mange af dem er endda fuldstændig gratis. Men Dreamweaver kan anbefales, det er på samme tid rimeligt brugervenligt, og når du vender dig til det, har det utroligt mange funktioner. Men det koster selvfølgelig en del.
En helt anden løsning, som ville være fuldstændig gratis og som ikke ville kræve programmer, kun en browser, ville være at kaste sig over et CMS-system, og Joomla er et af de bedste, og som sagt koster det ikke en rød rejse. Du kan downloade programmet på www.joomla.org. Samtidig skal du donwloade en en database-pakke, som du også kan finde på deres hjemmeside. Og så er det bare at overføre filerne til et webhotel og gå i gang med at arbejde, direkte i din browser. De har en lang række skabeloner, som du kan gå ud fra.
Wordpress.org -- you can do everything easily once you understand how it works, and with all the plugins, including for shops, people are using it for just about everything inaddition to blogging.
The themes make it possible to change the entire look of your site with a few clicks.
Here's a couple of mine which have videos, a shop, google ads, and even embedded live Twitter Tweets: DudaBeach.com and Denmeica.com
Der er rigeligt til mig foreløbig, da noget af det er sort tale for mig, og jeg først lige skal sætte mig ind i det, men det er da en udfording, jeg vil tage op
Der er rigeligt til mig foreløbig, da noget af det er sort tale for mig, og jeg først lige skal sætte mig ind i det, men det er da en udfording, jeg vil tage op
Hej Anne.
Det lyder som om du har besluttet dig for at lave det selv, og det synes jeg er rigtig godt Dog synes jeg igen lige du skal overveje om du ikke vil bruge 500-2.000 kr. på at få lavet en hjemmeside, der spiller 100 %. Pengene er godt givet ud, og de mange timer kan du bruge på at tjene endnu flere penge..
Dernæst hvis du vælger at lave det selv, så ville jeg stærkt overveje Webbyen.dk eller One.com. De har nogle virkelig flotte skabeloner, hvor du nemt selv kan redigere i tekster, billeder, menuer osv. Og så koster det næsten ingenting :) Det vil jeg klart anbefale, fremfor selv at kode det fra bunden..
Held og lykke med det, og smid da lige et link når siden er færdig
Hej Anne, hvis du allerede kender html godt, vil jeg foreslå dig at sætte dig ind i css også, så du får lavet det nemmest muligt for ændinger i fremtiden.
Notepad er altid godt og så kender du hele koden og det er altså nemt at lave når man bruger css samtidig og du får nemt ved at rette i det da du selv har skrevet koden.
photoshop bruges så ved siden af og så er det de eneste to ting du behøver at bruge :-)