Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring i søgemaskiner som brandingredskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smile

Mener i, at søgemaskineoptimering kan være en del af en virksomheds branding på internettet?
Eller er det i højere grad blot en optimering af indgangen til websitet, hvor brandingen kan finde sted?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

At være nummer 1 på søgeord der bliver søgt meget på, giver prestige og dermed er det med til at styrke ens brand.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Søgemaskineoptimering handler jo om at gøre nogle mere websites synlige (og nogle gange endda at gøre andre websites mindre synlige). Når du søger på diverse iværksætter emner dukker Amino tit op, så det har da en eller anden brandingværdi, at være bredt repræsenteret i søgeresultaterne. Håber jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt :-)

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

IAB/Nielsen Netrating lavede i 2005 en omfattende undersøgelse af bradning værdien af en høj synlighed i søgemaskinerne. Den viste en overraskende stor forbedring, for de virksomheder der optrådte meget synligt - op til 27% forbedring, målt på en række af de mest almindelige brand-metrics.

Så jo, markedsføring kan i den grad bruges som et meget effektivt element i din branding - og det er ovenikøbet langt billigere end de fleste andre medier (hvad ville det ikke koste at øge din bradning værdi med 27% via TV?)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er undersøgelsen offentligt tilgængelig? Den gad jeg nemlig mægtig godt læse...

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så kan man vel også opfatte Online reputation management som en form for brand-arbejde.

Godt nok bliver det oftest set som damage control eller forebyggelse, men man kan også understøtte sit brand ved selv at være medbestemmende over, hvilke signaler der sendes via søgemaskinerne, når man søger på firmanavnet eller produktnavne.

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

IAB/Nielsen Netrating lavede i 2005 en omfattende undersøgelse af bradning værdien af en høj synlighed i søgemaskinerne. Den viste en overraskende stor forbedring, for de virksomheder der optrådte meget synligt - op til 27% forbedring, målt på en række af de mest almindelige brand-metrics.

Så jo, markedsføring kan i den grad bruges som et meget effektivt element i din branding - og det er ovenikøbet langt billigere end de fleste andre medier (hvad ville det ikke koste at øge din bradning værdi med 27% via TV?)

Tak! Big Smile

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Jun 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

At virksomhed X er synlig på det generisk produkt søgeord Y vil uden tvivl øge kendskabsgraden og brandingen af virksomheden online. En søgning på "solbriller" giver dig fx top 3 synspunkt.com, billige-solbriller.dk og solbriller.nu - de "store danske kæder" profil optik, synoptik etc figurerer kun i Adwords og går derfor glip af en masse trafik og deraf afledt brand.

Med venlig hilsen
Bjarke

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)