Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis Microsoft software (næsten)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Aminos!

Jeg vil lige dele et godt tip med jer andre...

Jeg har tidligere baseret min virksomheds produkter og systemer på UNIX, men besluttede for kort tid siden at jeg ville lave et skifte til Microsoft''s .NET platform.

Så stod jeg jo og manglede en masse software - alt fra operativsystemer til office pakker. Og det er jo en større investering, ved i jo nok.

Men så blev jeg, af mine "naboer" på kontoret gjort opmærksom på, at hvis man registrerer sig som Microsoft Partner har mulighed for at få en masse dejligt software, faktisk næsten alt hvad Microsoft laver, til en ufattelig lav pris.

Jeg registrerede mig som Microsoft Partner, og bestilte en Action Pack som jeg nu har modtaget. Ca. 60 CD''er indeholder den, og der er alt jeg har brug for. Nogle af produkterne er der kun én licens af - andre 10. Jeg gav ca. 2400 kr. incl. fragt.

Det er perfekt for en udviklingsvirksomhed som min, for nu kan jeg afprøve de forskellige produkter uden at betale en formue, og samtidig rådgive mine kunder bedre. Softwaren må KUN anvendes internt, og ikke på servere etc. som der kører kundeapps på, men det har jeg det fint med. Jeg sparer trods alt omkostningerne til mine egne udviklings servere etc.

Se her hvad der følger med Action Pack''en: http://www.microsoft.com/danmark/partner/partnerskab/maps/maps_upcoming.asp

Der er software for 170.000 kr.!

For en god ordens skyld bør jeg lige nævne, at det nævnte beløb er et årligt fee, men så får man løbende tilsendt opdateringer etc.

Et kanon redskab for udviklere og forhandlere af software. Desværre var Visual Studio .NET ikke med, så den måtte jeg ud og købe. Mit skifte fra UNIX til Microsoft har således været billigt - meget billigere end jeg havde forventet.

mvh Carsten
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

God tip....

Det er ca. samme pris, som jeg gav for min windows 2003 web edition, men en gratis MSDE på.....

Alt om både i Danmark

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej Carsten, Ja det er en super pakke til den mindre virksomhed.
 
MAPS''en indeholder 1 serverlicens til hver type server der er med i pakken (ISA, SmallBusinessServer, Windows2003, LiveComm., SQL mm.) og 10 klientlicenser til hvér klient-software (XP, Office2003, Visio, FrontPage, OneNote, VirtualPC m.m.)
 
Jeg tegnede sådan en aftale til MediaMouse med Microsoft for snart 2 år siden - og den er simpelthen perfekt til det vi har brug for. Men vi er jo også en mindre virksomhed, da vi kun er 4. Men hvis man lægger antallet af klient-licenser sammen som vi benytter, så er vi da allerede oppe på at bruge 8 licenser (hjemmearbejdsplads/bærbar + workstation på arbejdet).
 
Den eneste kæmpe ulempe ved aftalen er, for vores vedkommende, at den kvartalsvise levering af CD''er kommer med UPS. Og da vi tit er i marken og ikke ved præcist hvornår pakken kommer, så er det sket nogle gange at UPS ikke har kunnet aflevere den - hvorefter det bliver et mindre helvede at skulle have fat i dem og vores pakke.
 
Microsoft har også en MSD-etellerandet-pakke. Det er en decideret udvikler-pakke, som indeholder ALT hvad de har lavet af klienter og servere. Der medfølger dog kun 1 licens til hvér, da pakken, ligesom navnet lægger op til, kun er med henblik på at udviklere har adgang til alle værktøjer og derved kan teste på alt Microsofts software.
 
Problemet med den pakke er så blot at den koster ca. 10 gange hvad MAPS''en koster - ÅRLIGT [:0]
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
 
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige kigget lidt på microsofts hjemmeside, men kunne ikke umiddelbart finde noget om hvilke krav der stilles til en virksomhed for at blive Microsoft Partner.

Er der en herinde der kort kan ridse op for mig hvilke krav virksomheden skal opfylde, og hvilken form for partner program der passer bedst til mindre virksomheder (3-4 ansatte). Her tænker jeg på Gold, certified og registret member, og hvad det nu hedder.
 
På forhånd tak
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Det kommer meget an på hvad man vil med sit partnerskab. Se her for oversigt over de tre partnerformer: http://www.microsoft.com/danmark/partner/partnerprogram/default.asp
 
Jeg er blot registreret som Registered Partner, altså laveste niveau. Det er gratis. Men jeg har overvejet at bliver Certified Partner, baseret på det produkt jeg p.t. udvikler på. Primært for at kunne smække et Microsoft Certified Partner logo på mit produkt, hvilket i mine øjne er tillidsvækkende.
 
mvh Carsten
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis I er en decideret produktionsvirksomhed og udvikler software til Microsoft platformen vil jeg også anbefale en MSDN Subscription.
 
Hos PivX er vi Microsoft Certified Partner og har en MSDN Universal Subscription til $2.800 der inkluderer alle udviklingsværktøjer og platforme (Visual Studio .NET Enterprise Architect 2003, SQL Server, SharePoint Server, BizTalk, ISA, CMS Server, etc), alle Office versioner, alle Windows versioner, alle Windows Server versioner og hele MSDN Library med alt teknisk viden fra Microsoft - kort sagt, alt hvad Microsoft nogensinde har produceret. Vi kan endda hente MS DOS og Windows 3.11 med tilhørende udviklermiljø og Microsoft Assembler
 
 
Samlet softwareværdi er på den gode side af 1.5-2 millioner.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

  I skal blot lige holde øje med hvor mange licenser der hører med i hver aftale:

I MAPS er det én licens til hver slags server og 10 klientlicenser.
 
Jeg mener kun at der er 1 licens til stykke software i MSDN-pakken - netop fordi den henvende sig til udviklere. Ellers kunne en virksomhed som Novo blot gå ud og betale knapt 3.000 dollars om året for en MSDN og så have alle deres flere tusinder licenser på plads
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

og lad mig da lige tilføje at man IKKE må bruge software i produktionen, altså ikke benytte mail server, windows etc..

 
man må kun bruge det til at teste med og udvikle op imod...
 
sååå helt gratis er det altså ikke !
 
det står alt sammen i licensaftalen
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gusse,

Nej, det skriver jeg også i mit indlæg. I overskriften på tråden står der også "Gratis Microsoft software (næsten)"...
 
Men jeg er super tilfreds med pakken, også selvom jeg skal betale fuld pris på softwaren til kundeserverne, når den tid kommer. Jeg kunne sikkert let finde en piratkopi af Windows Server 2003, SQL server etc. på nettet til mit udviklingsprojekt, men til 320€, som pakken koster, har jeg ikke lyst til at være kriminel
 
mvh Carsten
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)