Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal man gøre ud af hjemmesiden?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Humlebæk
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg starter op som freelance speditør (jeg vil løse virksomheders speditions- og logistikrelaterede opgaver på freelance basis) - og jeg skal i første omgang i gang med noget personligt salg.

Mit spørgsmål er - hvor meget skal sådan en som mig gøre ud af en hjemmeside? Som jeg ser det, er det helt klart nødvendigt med en hjemmeside - men mere som et visitkort, da det ikke primært er den jeg skal "sælge mig selv" på - hvad merer I???

På forhånd tak!

Caroline

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55

Hej Caroline,

Det er selvfølgelig en individuel sag - men jeg mener, at du med fordel kan lave en pæn og informativ hjemmeside.

De folk du ikke får fat i personligt, kan jo vælge at besøge din side (enten af egen kraft eller i på baggrund af reklamer o.a.). Hjemmesiden skal jo så overbevise dem om, at du er det rette valg. Nu kender jeg ikke speditør-branchen overhovedet - men jeg kunne forestille mig, at nogle oplysninger om hvad du kan, hvem du er, evt. kunde-referencer ville være en god ting at have.

Sørg for, at de ikke sidder tilbage med spørgsmål der gør, at de søger andre steder hen, simpelthen bare fordi de ikke er blev oplyst nok.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:00

Jeg har det selv sådan at det skader ikke med en god hjemmeside, det kan kun gøre det meget bedre.

Mange siger at de ikke primært skal sælge sig via hjemmesiden/nettet, men det betyder ikke at man i fremtiden ikke gerne vil, eller at der ikke er et marked for det på nettet. Med det mener jeg at du kan lige så godt gøre det nu frem for om noget tid, og hvem ved du kan jo få endnu mere at lave hvis du også bruger den kanal til at sælge dig selv. der er som du ved MANGE som bruger nettet når de skal finde en service eller en freelancer.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 84
Fra  Decode Skrevet kl. 12:04

Hej Caroline,

Nu arbejder jeg selv i hjemmeside branchen, så jeg er jo nok lidt farvet.

Jeg synes at det er vigtigt med en hjemmeside til sit firma. Det behøver sådan set ikke at være mere end én enkelt side. Start småt ud med et godt design, gennemarbejdet indhold og med muligheden for selv at kunne vedligeholde den.

Til nye potentielle kunder er det ideelt at have en hjemmeside, med relevant information, at henvise til og de kan på lidt længere sigt selv finde dig via søgemaskinerne.

Til eksisterende kunder er det en god måde at holde dem opdateret om hvad der sker i dit firma, nye tiltag, tilbud m.m. Du har muligheden for senere hen tage nyhedsbreve i brug og nå helt ud i kundens indbakke.

Derudover er en hjemmeside også et stærkt værktøj til branding.

Med venlig hilsen,
Bjørn Fridal

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:13

Caroline, når du får lavet din hjemmeside - uanset hvem, der måtte hjælpe dig med det - så gælder det om at "give den gas", forstået på den måde, at folk ikke kender dig på forhånd, de aner ikke, hvem du er, eller hvor dygtig du er til dit job, og du kan ikke forvente, at de har en jordisk chance for at vurdere på hvilket niveau, du befinder dig.

Kort sagt: Desto flottere og desto mere personlig din hjemmeside ser ud, desto større chance er der for, at du stikker ud i mængden. Du må endelig ikke undervurdere vigtigheden af dit websites design, både visuelt og funktionelt.

Og som den tekstforfatter / reklamemand jeg er, er jeg naturligvis også lige nødt til at gøre opmærksom på vigtigheden af en velskrevet webtekst. Der findes så meget dårligt skrevet webtekst på en endeløs række af hjemmesider, som indimellem ovenikøbet er noget nær uforståelig. Teksten skal være letforståelig og levende: www.tt-tekstforfatter.dk

Mvh

Thomas Thomsen, Tekstforfatter

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Barcelona
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:18

Hej Caroline

Jeg må også sige, at jeg er farvet, da jeg er endnu en, der arbejder i hjemmeside-branchen, men lige meget hvordan man ser på det, kommer du nok ikke uden om en hjemmeside! Her et par argumenter:

• Du kan bruge hjemmesiden til at give en klar og positiv skildring af din hjemmeside:
  • Du kan spare tid på at informere om priser, metode, og meget andet - du kan blot henvise til hjemmeside
  • Du kan også spare tid og kræfter på at sende materiale ud i visse sammenhænge: du kan nemlig have materiale liggende på nettet i almindeligt html-format eller i PDF-filer (evt. kan du "låse dem af" med password).
  • Du kan (som du selv nævner) bruge hjemmesiden som visitkort: dvs. søger folk efter dig går de på nettet og skriver dit navn, dit efternavn eller andet og der skulle du meget gerne dukke op som en af de første med adresse, telefonnummer og email!
  • Selvom du måske ikke direkte regner med at få folk den vej, vil om ikke andet en lille procentdel af dine kunder sikkert kunne skaffes via nettet.
  • Afhængigt af din branche kan du gøre nettet til en vigtig salgskanal og gøre noget for søgeoptimeringen af din side eller evt. betale for at annoncer på nettet (adwords eller andet).

Det var et par argumenter, men der er selvfølgelig mange flere...

Mvh.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper er omkring de vigtigste overvejelser omkring hjemmesidens udtryk.

Det vigtigste for dig er at være bevidst om, hvordan din hjemmeside skal bibringe din virksomhed noget positivt - og så konstruere den, så den bedst muligt løser den opgave. 

Umiddelbart lyder det for mig som om, du har brug for en lille, men elegant hjemmeside.

Jeg uddyber mine holdninger til hjemmesidekommunikation her: http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/archive/2009/08/09/hjemmesiden-vis-dine-g-230-ster-vej.aspx

mvh Hans

Fra Sorø
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 78
Fra  TRANBERGS Skrevet kl. 12:36

Hej Caroline

Jeg sad i samme båd og havde brug for en hjemmeside til ren information, selvfølgelig har man tanken at det skal se ordentligt ud, men det vigtigste er vel at informationen kommer ud?! Jeg valgte gør det selv løsningen og bankede en informationsside op over en kort periode. Jeg er ikke 100% tilfreds, men jeg mener informationen kommer ud og jeg lærer hen ad vejen. Du kan tjekke den på www.masita.dk og bruge dem som et skræmmeeksempel eller som inspiration, som sagt den er homemade af en gut uden egentlige webskills.

Mvh

Allan

BRANDS: MASITA TEAMWEAR // SPORTDOC // SPORTQUIP // REUSCH // VISION TECHNOLOGIES // ERREA TEAMWEAR // SPIDERTECH // SKINS // WWW.ISPOSEN.DK

Fra Barcelona
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 13:32

Jeg vil give Allan ret. Det er på ingen måde tvingende nødvendigt at kaste sig ud i en hjemmeside-løsning til mange titusinde kroner. Du kan billige og udmærkede løsninger mange steder. Og du kan rimeligt ubevsværet rette en skabelon til, som du kan få helt gratis. En løsning, der kan være god at have in mente er, at vælge en CMS-løsning, der gør, at du kan vedligeholde siden selv. Hvis du beslutter at købe hjemmesiden ude i byen, kan det måske være rart at have kontol over indholdet senere?

Hvis du vælger en CMS-løsning, som du selv kan vedligeholde kunne Joomla være en af løsningerne. Det giver uanende muligheder for at ændre design og tilføre elementer som billedserier, kalendre, osv.

Mvh.

Fra Humlebæk
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:19

Den er da absolut flot - især taget i betragtning af at den er hjemmelavet. Hvordan har du gjort?

Jeg har selv banket en hjemmeside op - men er bange for at jeg ikke helt er "god nok" til at designe den. Desuden har jeg nok valgt en lidt for billig løsning - netop udfra at jeg blot skulle bruge en informationsside. Men jeg kan godt se at argumenterne herinde helt klart peger i den retning at jeg skal gøre en del mere ud af det!

Min hjemmeside hedder www.freelancespeditoer.dk

Kom endelig med ris (og ros Wink

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)