Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når regningen bliver højere end aftalt.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg lavede selv mit regnskab sidste år, men opstillingen er forkert. Tallene stemmer ikke.

Jeg kontakter en revisor for at spørge, hvad det ca. vil koste at gennemgå tallene i regnskabet og finde fejlen. Han giver mig en pris udfra at regnskabet er lavet, men åbenbart opstillet forkert.

Han beder efterfølgende om udskrifter af samtlige kontikort. Jeg bliver lidt nervøs for tidsforbruget og spørger ham om han stadig kan udføre arbejdet for det aftalte beløb, hvilket han bekræfter.

Han sender mig en ny opstilling sammen med en regning på 7 gange det aftalte beløb.

Jeg kontakter ham naturligvis og udbeder en forklaring på, hvordan regningen nu pludselig kunne blive  så meget højere end aftalt. Det viser sig at han har hentet tidligere regnskaber hjem fra E&S og efter gennemgang af dem, har han rettet på mine tal fra det omtalte regnskab. Og lavet en ny opstilling.

Jeg tror ikke at regningen er urimelig i forhold til det arbejde, han har udført. Mit problem er at jeg ikke ville have fået udført opgaven, hvis jeg havde kendt prisen.

Jeg står nu med en regning, jeg ikke kan betale for et stykke arbejde der blev mere omfattende end aftalt. Er det rimeligt? Burde han ikke have kontaktet mig, da han indså, at hans tilbud ikke ville holde?

Der findes vel også erhvervsretlige regler for revisorer, som for f.eks en mekaniker, der heller ikke bare kan tillade sig at udføre reparationer, han ikke er blevet bedt om.

Hvad er jeres mening og hvordan ville i forholde jeg i sådan en situation. Desværre findes aftalen ikke på skrift (som den jo sjældent gør).

Mvh Nina

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 10:15

Hej Nina,

Du skal selvfølgelig kun betale ham for det arbejde, du har bedt ham om at udføre - hvis du evt. har nogle mails du har sendt til ham, hvor du beskriver hvad du skulle have lavet, kan du evt. sende ham en kopi af disse, og så må han bide i det sure æble!

Glædelig 9. december!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:24

Velkommen til revisorens verden fristes jeg til at sige.....

Stod selv i akkurat samme situation tilbage i 2003 da jeg var helt grøn og pludselig stod med en regning på 55.000 + moms for et regsnskab der på det tidspunkt var for en "hobby gone wild"

Jeg husker tydeligt da den regning blev lukket op......Crying  jeg var fuldstændig målløs og tog kontakt til revisoren som var totalt afvisende for min kritik, 55.000kr for at lave regnskab for en virksomhed med en omsætning på 200.000kr og mikro lille fortjeneste.

Han blev dog mere snaksallig da der dukkede et brev op fra den lokale advokat med kopier af den mail korrespondance der havde været op til indleveringen af regnskabet.

Ja og jeg høver vel ikke at fortælle at jeg nu har en anden revisor.

Held og lykke med det.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:34

Hej Nina

Jeg ville søge på revisorens navn i anførselstegn sådan: "Fornavn Efternavn" på Google for at se, om der er andre, der føler sig dårligt behandlet.

Svar herefter tilbage her om det er tilfældet.

Så tager vi den herfra.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:38
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Jeg er så af en helt anden opfattelse, end der er tilkendegivet indtil nu.

Ninaf:

Hvad er jeres mening og hvordan ville i forholde jeg i sådan en situation. Desværre findes aftalen ikke på skrift (som den jo sjældent gør).

Der ville ikke have været noget til hinder for et skriftligt tilbud, og desværre er sagen her imod dig. Revisoren kan jo kun lave regnskabet baseret på de rigtige tal, og jeg er sikker på at revisoren har en rigtig god sag hvis han skal redegøre for hvorfor han har gennemgået tallene fra E&S, da et regnskab jo er sammenhængende med tidligere års regnskaber, bla. vedr. afskrivninger m.fl.

Dialog er vejen frem, i denne sag. Du må forklare revisoren at du har spurgt til prisen flere gange, og at du havde det indtryk at det var i det prisleje du befandt dig, og at du ikke har råd til betalingen af så dyrt et regnskab. Så må i sammen finde en ordning.

Jeg kan sagtens forstå du er ærgerlig, - men det holder altså ikke en meter at du nu prøver at finde lovbegreber og alt muligt andet for at retfærdiggøre at du ikke fik lavet en ordentlig aftale med revisoren ang. prisen.

Når man udnævner sig selv til regnskabschef, direktør m.v. (som man jo oftest gør af økonomiske årsager), så må man også forstå at man har ansvaret for de funktioner, - også når det går galt.

Nu er det så dit ansvar som direktør at finde løsningen på regnskabschefens bommert Wink

Snak med revisoren, dog med udgangspunkt i at i skal finde en fælles løsning, - og ikke at revisoren har skylden for det hele.

Michael

Tilmeldt 15. Nov 09
Skrevet kl. 10:41

Jeg er nu rigtig ærgelig over, at jeg ikke sendte ham en bekræftende mail på vores telefoniske aftale. Men jeg har intet som helst på skrift ud over mit eget færdige regnskab og hans.

Jeg googlede ham inden aftalen, men fandt intet. Hverken godt eller skidt om ham og hans firma.

Han indrømmer, at han burde have indformeret mig om, at prisen ikke kunne overholdes, men mener ikke, at det ændre på prisen for det udførte arbejde. Så vi kan altså ikke rigtig finde et kompromis.

Tilmeldt 15. Nov 09
Skrevet kl. 10:53

Dyrebilen.dk:

Der ville ikke have været noget til hinder for et skriftligt tilbud, og desværre er sagen her imod dig. Revisoren kan jo kun lave regnskabet baseret på de rigtige tal, og jeg er sikker på at revisoren har en rigtig god sag hvis han skal redegøre for hvorfor han har gennemgået tallene fra E&S, da et regnskab jo er sammenhængende med tidligere års regnskaber, bla. vedr. afskrivninger m.fl.

Dialog er vejen frem, i denne sag. Du må forklare revisoren at du har spurgt til prisen flere gange, og at du havde det indtryk at det var i det prisleje du befandt dig, og at du ikke har råd til betalingen af så dyrt et regnskab. Så må i sammen finde en ordning.

Jeg kan sagtens forstå du er ærgerlig, - men det holder altså ikke en meter at du nu prøver at finde lovbegreber og alt muligt andet for at retfærdiggøre at du ikke fik lavet en ordentlig aftale med revisoren ang. prisen.

Når man udnævner sig selv til regnskabschef, direktør m.v. (som man jo oftest gør af økonomiske årsager), så må man også forstå at man har ansvaret for de funktioner, - også når det går galt.

Nu er det så dit ansvar som direktør at finde løsningen på regnskabschefens bommert Wink

Snak med revisoren, dog med udgangspunkt i at i skal finde en fælles løsning, - og ikke at revisoren har skylden for det hele.

Michael

Jeg lavede faktisk en ordentlig aftale, jeg kunne stå inde for - Problemet er at revisoren ikke overholdt den og ikke gav mig besked på at han ikke overholdt den. Jeg er nu klar over, at jeg burde have haft aftalen på skrift. Modsat er en mundtlig aftale lige så bindende som en skriftelig.

Helt ærligt... hvor mange får en skriftelig aftale hos tandlægen, urmageren, mekanikeren eller hvem man nu ellers hele tiden laver aftaler med?

Og det er der, jeg gerne vil have debatten hen. Hvornår er en overskridelse af aftalen rimelig? Og hvor meget er det rimeligt at overskride aftalen med?

Påhviler skylden i dette tilfælde mig alene, fordi jeg ikke bad om en skriftelig aftale?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:53

Ja, det er rigtigt ærgeligt, at du ikke har fået lavet en skriftlig aftale.

Ninaf:

Jeg googlede ham inden aftalen, men fandt intet. Hverken godt eller skidt om ham og hans firma.

OK.

Næste ting er at du kan checke hvor gammelt hans domæne er her: https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=

og hans CVR registreringer her: www.CVR.dk

Og så kan du melde resultatet igen...

Grunden er, at jeg vurderer en 7 gange overpris er helt hen i skoven uden at du har fået besked.

Derfor er jeg ude efter indikationer på, om han er legitim

Venlig hilsen,

Christian

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 10:58

Hvis du ikke har noget på skrift, så blive det virkeligt svært for dig!

Hvis du ikke vil betale den (og den synes jeg ikke du skal gøre, efter det du har skrevet), så kan det være den ryger til inkasso, der kan du selvfølgelig vælge endten at lave en afdragsording, eller vælge at lave en indsigelse - når den så kommer i retten, så bliver det for alvor svært. For det kigger de kun på dokumentationen, og har du ikke den, så er det bare "at betale", og det er mega sur røv, men ja :.s

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 11:04

Ninaf:

Han sender mig en ny opstilling sammen med en regning på 7 gange det aftalte beløb.

Hvor meget havde i aftalt om hvad opkrævende kan?   Hvad type revisor er det, regitreret eller Stats autoriseret revisor?

Hvor mange bilag har du årligt i dit regnskab ?

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)