Faldt over alle disse mange glimrende indlæg om Viral Marketing i går. Nu hvor mange spørger hvad koster det m.v., da kom jeg til at tænke på den simpleste form for Viral Marketing jeg nogensinde selv har set. Det lykkedes utroligt nok at den i en gammel pc "oppe på loftet i en gammel pc". Det er en lille flash movie som det tog 14-årig "bumset" knægt 10 minutter at "producere" som en gave til sin farfar; denne der er en kendt forretningsmand syntes den var sjov og tilføjede den som signatur i emails således: Are men better networkers than women. Here´s proof: http://www.fortunenow.com/flash/networkers.swf Resultat: På grund af denne lille totalt uprofessionelle movie fik farfaren 2000 flere medlemmer til sit nyhedsbrev via denne "genistreg" på 14 dage. Dette kunne lede tanken hen på et andet vigtigt emne: Email Signaturer ![]() Bedste hilsner Cruiser :) |
En af de ting der gør Viral Marketing så fascinerende er de små ændringer der giver den store effekt. Da vi lancerede Kodyl Prygl i 10 lande, fik vi 2000-3000 brugere pr. dag. Spillet gik ud på at man udfordrede en ven i en karatekamp ved at man planlagde 5 slag/spark og 5 parader. Når vennen fik udfordringen, gik han først ind og registrerede sig og herefter valgte han selv slag og parader. Herefter kunne begge se kampen og få afgjort hvem der havde vundet. Vi satte os ned og analyserede processen og fandt ud af at en hel del ikke registrerede sig, selvom de havde fået en udfordring. SÅ vi vendte processen om og lod dem spille først og når de skulle se resultatet, skulle de lige registrere sig først. Vi gik på 1 uge fra de daglige 2000 - 3000 reg. til ml. 20.000 - 40.000. på 1 1/2 år var der 3 millioner spillere alene i Tyskland og spillet blev vist på TV og man kunne købe kaffekrus og andet merchandise fra spillet. Da spillet blev pillet af (mærkelig beslutning forøvrigt, men sådan var det) var der 8 1/2 millioner spillere der havde kæmpet 250 millioner kampe. Viral Marketing er virkelig noget der rykker!