Blev en smule bitter da jeg så at man pludselig kunne se synlige bud på hvad alle freelancerne havde budt på en opgave. Er det kun mig eller er der andre der sidder med en lidt dum mavefornemmelse?
Må indrømme som designer så synes jeg lidt det er at skampule markedet...
Lad da de bud være synlig for personen som udbyder opgaven, og ikke tvinge pris og kvalitet i kælderen.
Så fx på et logo, der var første bud 5000 kr samt et andet bud 350 kr. Det næste må jo være at jeg tilbyder det gratis???
Prisen giver ikke nødvendigvis indikation af kvaliteten som man leverer opgaven med. En opgave vi har fået løst valgte vi ikke den billigste løsning men en freelancer som kunne vise gode referencer og noget flot design som tidligere var lavet.
Vi lytter til dine kommentarer. I den kommende version bliver det muligt at lave skjulte bud. Både for dig som afsender og for den som udbyder opgaven. Dvs. selvom en udbyder ønsker åbent bud kan du vælge som byder at gøre budet skjult. Også så dine priser er skjulte over for dine eksisterende kunder mv.
Det korrekt, men funktionen ligger rigtig meget op til total priskamp. Du kan selv regne mandens timepris ud hvis han får den opgave på logo til 350 kr. Et ordenlig logo i korrekt format osv. ved jeg ikke kan holdes hjemme på 350 kr. uanset hvor hurtig du er.
Han skal jo "MED DET SAMME" åbne for illustrator og tegne lynhurtig. Der må ingen forarbejde eller nogen form for annalyse være indblandet, så ender han jo på 20 kr i timen.
Du har ret i, at det er drøn billigt, men det forklarer stadig ikke noget om synligheden. Det er stadig billigere end dit tilbud uanset om du kan se det eller ej. Hvorfor så skjule det? Er det ikke bedre at du kan orientere dig om buddene?
Du kan selv regne mandens timepris ud hvis han får den opgave på logo til 350 kr. Et ordenlig logo i korrekt format osv. ved jeg ikke kan holdes hjemme på 350 kr. uanset hvor hurtig du er.
Han skal jo "MED DET SAMME" åbne for illustrator og tegne lynhurtig. Der må ingen forarbejde eller nogen form for annalyse være indblandet, så ender han jo på 20 kr i timen.
Hej Simon,
Sådan er vilkårene jo. Du skal være opmærksom på, at du blandt andet konkurrerer mod studerende og andet godtfolk, der ikke skal leve af deres ydelser - eller bare gerne vil ind på markedet og have nogle gode referencer.
Din opgave er så at overbevise køberne om, at du kan bidrage med meget mere og klart er prisforskellen værd. Og god arbejdslyst med det.
Jeg forstår godt hvor du vil hen. Men det ligger op til priskamp om budene på et højre plan end før. Og dette mener jeg ikke er til fordel for min beskæftigelse. Jeg synes allerede folk gør det rigtig billigt herinde, og det der lægger bare endnu mere op til priskamp.
Priskamp er jo ikke en dårlig ting? - jeg som køber af grafiske ydelser synes det er dejligt at der kommer noget konkurrence.
Om jeg vælger det laveste tilbud når vi taler grafik, nej det gør jeg næppe. Jeg vælger den pris hvor jeg synes jeg får mest for pengene. Altså er der andre ting end prisen der tæller her. Så lad nu være med at brokke dig over at andre sælger det til lavere pris, men koncentrer dig om at levere så meget mere end dem der sælger til lavere pris end dig, så jeg vælger dig istedet for ham som underbyder dig. Og helt ærligt, de kunder som vælger den billigste ville ikke vælge dig alligevel hvis du er for dyr - der er en masse folk som vil have det hele til det halve og hvis det er dem du går efter så skal du være billigst, hvis du ikke gør så koncentrerer dig om at levere mest for pengene.
Så må du jo vælge om du vil bruge Amino Freelancer som salgkanal eller ej. For vilkårene er nu engang som de er.
Hvis du ikke formår at overbevise kunderne om at de skal vælge dig til fordel for den "billige" udbyder, så er det jo lige meget om budene er skjulte eller ej.
Jeg forstår godt hvor du vil hen. Men det ligger op til priskamp om budene på et højre plan end før. Og dette mener jeg ikke er til fordel for min beskæftigelse. Jeg synes allerede folk gør det rigtig billigt herinde, og det der lægger bare endnu mere op til priskamp.
Tag en kiks ;o)
Den diskussion har jo kørt herinde siden dag 1. I tråde giver folk også priser, og de der ikke er billigst brokker sig så over at andre vil gøre det billigere. Sådan har det været indtil nu og sådan vil det fortsat være. Nogle er billigere and andre, så lev med det og stop klynkeriet ;o)
Købere må så selv vurdere om pris/kvalitet hænger sammen eller ej....