Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betal 85.000 kr. for en årsomsætning på 240.000 kr

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Mærkeligt spørgsmål Wink

Men jeg er sådan lidt i syv sind, og da jeg ikke lige har andre at dele mine tanker med i øjeblikket, tillader jeg mig  at kaste mine spekulationer ud her.

Kort fortalt:

Jeg er bl.a. indehaver af et rengøringsfirma. Det  kører stille og roligt og mine kontrakter er meget stabile. Det giver en fornuftig omsætning og avance, uden jeg har det store besvær med det. Selvfølgelig vil de fleste af os jo altid gerne have flere kunder i butikken. Og her kommer spørgsmålet:

Jeg er af en samarbejdspartner blevet tilbudt at købe en håndfuld af hans kontrakter (fordi han flytter til udlandet - så ingen hokus pokus), som er koblet til rengøring på nogle mindre kontorer og en enkelt større institution. De mindre kontorer er alle beliggende i min by, hvorimod den store institution er beliggende 3 timers kørsel fra hvor jeg har mit udgangspunkt. (Det er ikke planen jeg selv skal udføre det fysiske arbejde på nogen af stederne - men jeg vil jo skulle holde opsyn osv.)

De giver en omsætning på ca. 20.000 pr. måned = 240.000 pr. år.   Efter betaling af løn, forbrug af materialer, forsikringer osv. vil der være et overskud tilbage på ca. 90.000 pr. år.

Det jeg skal give for disse kontrakter er 85.000 kr. - Så det vil sige omtrent det samme som et års overskud.

En pris kan vel altid diskuteres om den er fair eller ej. Der er jo mange parametere som spiller ind. Og det er egentlig heller ikke det mine brydninger går så meget på. Om det er 70.000 eller 100.000 kroner.

Men jeg tænker, hvor meget markedsføring kan jeg ikke lave for 85.000, og så få kunder, som er mine egne fra starten af, og som har valgt et samarbejd med mig, fordi de "kunne lide det de så og hørte", da jeg var på salgsbesøg hos dem. Jeg tænker at sansynligheden for at beholde dem i lang tid, er større end med kunder man køber sig til. .....???

F.eks. vil jeg for samme pris kunne få 100-150 bokkede salgsmøder, eller sende 75000 adresseløse forsendelser, eller få lavet en top hjemmeside med div. optimering osv. osv. osv

Har du erfaring fra noget lignende?

Kommentarer og skæve ideér modtages med kyshånd.

På forhånd tak

Birger

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:31

Hej Birger

Det lyder umiddelbart dyrt, men der er flere faktorer der spiller ind. F. eks. om du har medarbejderen til det, om der er andre konkurrenter, der får buddet, hvor ligger dit ambitionsniveau mm.

Du kan jo aldrig være sikker på, at kunderne bliver, når han flytter. De kan jo vælge at få et eller to tilbud mere. Hold hellere øje med, hvornår han er ude af vagten og sæt din markedsføring ind på det tidspunkt (eller gerne et stykke tid før).

Michael

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:43

Nogle bliver sure når man opkøber , ved i hvert fald ISS tabet en masse ordre , ved opkøb

Har du nok medarbejdere ?

Er det en tidsbestemt ordre , der udløber og så skal ordre skal ud i udbud igen ? Og hvornår udløber den så ?

Kan både være billigt og dyrt sæt dig ned og gennemgå kontrakten

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 13:51

Hej - og tak for jers svar.

Jeg har medarbejdre som kan løfte opgaverne.

Der er ingen tidsbegræsning på kontrakterne.

Kontrakterne er som sådan helt ok. De er alle med de sædvanlige 3 mdr. opsigelse.

Prisen er muligvis dyr - muligvis fair - muligvis billig. Det er ikke så meget det der volder mig skruplerier.

Men derimod - de 85000 kroner for kontrakter som jeg faktisk kan miste allerede om 3 måneder - men også være heldige at beholde de næste 5-10 år / kontra hvad jeg kan få af markedsføring (og dermed forhåbentlig NYE kunder) for de samme penge.

Så derfor har jeg blot kastet disse tanker ud her på Amino, for at blive "coachet" lidt og få rystet mine tanker, og derved SELV Wink finde svaret.

Birger

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 14:02

Hej Birger,

Kan du ikke lave et køb, hvor du betaler 33% up front. Hvis omsætningen og kunder holder, så betaler du de næste 33% efter 6 måneder, og de sidste efter 12 måneder.

Så vil I begge være afhængige af at den omsætning du blev stillet i udsigt holder.

Selv om du kan markedsfører dig til den samme omsætning, så er det jo ikke sikkert det holder. Hvorimod du ved (måske Wink  ) at denne omsætning du køber er der. Muligvis kan du endda lave meromsætning til dine kunder, hvis du gør det godt.

Ligeledes kan du se det således at det sted hvor du har 3 timers kørsel til, kan du bygge et nyt område op, med reference til den kunde der ligger der.

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 14:03

Glemte lige.

Du kan også se din inversteringen på 85K over en længere periode, hvor der det første år hopper 30% fra, men resten er der andet år. Så er investeringen ikke helt så usikker.

Så længe du holder din del af aftalen, tror jeg at kunderne er glade.

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 14:11

Hey Birger,

Du har lidt forskellige muligheder, nu kender jeg ikke størrelsen på din virksomhed. Men du skriver at købet indebære arbejde 3 timer væk fra udgangspunkt. Det første der falder i mine øjne, er en perfekt mulighed for at få udbygget din kundekreds. Arbejdet kommer til at bestå i at få udbygget dit kunde netværk i den nye by, så det kan betale sig at køre på opsyn. De 85.000 virker som en billig pris, da de kan tjenes ind første år.

Marketing er en mærkelig ting, og du ved hvis folk er glade for deres rengøringsfirma, så skal det satme meget til at de skifter firma.

Jeg ville nok forhandle med ham om det var muligt at betale fx. 60.000,- også fx. et vis beløb efter 6mdr pr kunde. Det skal forstås sådan, at hvis nu 50% af hans kunde forsvinder efter 4 mdr, betaler du ikke op til de 85.000,-

Fra Herlev
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:13

man kunne vel også sige at hvis ikke det er en direkte konkurrent, hvorfor så opkøbe ham og begynde at flytte fokus væk fra byen og dit ekspert område!

Hvorfor ikke udbygge dit netværk og sætte dig mere solidt i lokalområdet hvor folk kender dig i forvejen?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:32

Prisen er ikke for dyr, og løsningsmodellen er den der foreslås af Thomas Cuno.

Derudover kan du foretage Due Dilligence ved at du inden indgåelse af aftale får tilladelse til at kontakte kunderne og forhøre om de er tilfredse eller på vej væk, mod at du naturligvis skriver under på at du ikke, hvis handlen går i vasken, må kontakte disse kunder endsige tage dem ind som kunder i en periode på 24 måneder.

Du kan så samtidig ved kontakten med kunderne, undersøge om de er interesserede i at indgå 1-årige aftaler.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 15:40

Interessant problemstilling.

Jeg ville nok sætte mig ned og forsøge at regne ud hvad en kunde koster at få igennem markedsføring. Og så lave en beregning på hvor mange af de nyindkøbte kunder vil falde fra efter 3 måneder.

Hænger kunderne sammen eller er det forskellige kunder? Du skal nok regne med at miste 1/3 del af dem.

Lad os sige at det svarer til 5 kunder. Så betyder det at du har betalt 17000kr pr kunde. Selvom du får 10 kunder i handlen har du betalt 8,5k pr kunde.

I min verden er det enormt mange penge at betale for en enkelt kunde. Med markedsføring burde du kunne få en ny kunde for mellem 500-3000kr. Men jeg kender ikke rigtig pris.marketing / kunde indenfor rengøring.

På den anden side kan du også resikere at brage 85k af på dårlig marketing, og ikke få noget ud af det.

Personligt ville jeg booste mine adwords kampagner, og smide ekstra tekst adds ud på relevante sider. Og måske også bruge nogle af pengene på udsendelse af tilbud/breve.

Det er mere "sikkert" at købe sig til de kunder via den handel. Men det virker dyrt, set i forhold til hvad du potentielt kan få ud af at markedsføre for pengene.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)