Det er en god ide - men.. Jeg tror virkelig at det ville blive svært at finde en eneste studerende der har lyst til at smide halvdelen af en måneds SU til os. |
Lasse Bartholin:Som sagt så skal vi ikke have vores egen bevilling da vi bruger an andens. Det er lovligt at bruge den samme bevilling flere steder samtidlig.
Det skal i vist undersøge lidt mere ;-)
En bevilling er altid sted- og personbestemt. Det er korrekt at man kan indsætte en bestyrer men denne skal også godkendes. Desuden skal i have næringsbrev som bevillingen gives udfra og der står bla i loven:
"Næringsbrev udstedes af politimesteren i den politikreds, hvor forretningsstedet findes, i København af kommunalbestyrelsen. Forretningsstedets adresse anføres på næringsbrevet"
Du kan læse mere her: http://www.horesta.dk/Emner/Branchejura/Alkoholbevilling/Love%20og%20bekendtgoerelser/Restaurationsloven.aspx
Lasse Bartholin:Vi skal kun servere færdig lavet mad. feks. sandwich i plakstik og muffins i plastik.
Jo men fødevarekontrollen skal stadigvæk godkende jeres lokaler.
I skal vel servere øl i glas og maden på en tallerken som skal vaskes op?
Hvis jeg skulle investere vil jeg jo gerne have klarhed over ovenstående.
Måske kan du henvise til lov teksten hvor det jf. jer 'er lovligt at bruge den samme bevilling flere steder samtidlig'
De bedste hilsner
Søren