Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger 50.000kr fra investor til en næsten sikker investering!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en god ide - men.. Jeg tror virkelig at det ville blive svært at finde en eneste studerende der har lyst til at smide halvdelen af en måneds SU til os.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:39

Lasse Bartholin:

Som sagt så skal vi ikke have vores egen bevilling da vi bruger an andens. Det er lovligt at bruge den samme bevilling flere steder samtidlig.

Det skal i vist undersøge lidt mere ;-)

En bevilling er altid sted- og personbestemt. Det er korrekt at man kan indsætte en bestyrer men denne skal også godkendes. Desuden skal i have næringsbrev som bevillingen gives udfra og der står bla i loven:

"Næringsbrev udstedes af politimesteren i den politikreds, hvor forretningsstedet findes, i København af kommunalbestyrelsen. Forretningsstedets adresse anføres på næringsbrevet"

Du kan læse mere her: http://www.horesta.dk/Emner/Branchejura/Alkoholbevilling/Love%20og%20bekendtgoerelser/Restaurationsloven.aspx

Lasse Bartholin:

Vi skal kun servere færdig lavet mad. feks. sandwich i plakstik og muffins i plastik. 

Jo men fødevarekontrollen skal stadigvæk godkende jeres lokaler.

I skal vel servere øl i glas og maden på en tallerken som skal vaskes op?

Hvis jeg skulle investere vil jeg jo gerne have klarhed over ovenstående.

Måske kan du henvise til lov teksten hvor det jf. jer 'er lovligt at bruge den samme bevilling flere steder samtidlig'

De bedste hilsner
Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:43

Vi ville serverer øl i flaske og mht. maden er vi ikke helt bestemt på hvordan og hvorledes. Men vi tænker på at starte så simpelt som muligt så lad os sige at vi købe nogle færdige lavede sandwich hjem som allerede er pakket ind i en form for indpakning. Club sandwich feks.

Så kan man senere udvide med eget køkken hvis man ønsker det.

Jeg har ikke lov teksten men har fået det afvide af en med bevilling som har gjort det førhen. 

Skal lige prøve at kigge efter loven.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:44

Lasse Bartholin:

Hej Søren.

Som sagt så skal vi ikke have vores egen bevilling da vi bruger an andens. Det er lovligt at bruge den samme bevilling flere steder samtidlig.

Vi skal kun servere færdig lavet mad. feks. sandwich i plakstik og muffins i plastik. 

Er glad for at i alle dele jeres mening ud. :)

Kan man bruge en andens bevilling har da nogle venner der har en bar og drømme selv om at startet noget strip klub ligne op , med da det kræves så meget og det bliver så ekstrem dyrt.? følger derfor med i tråden nu , du må gerne opdatere når du har fundet lovteksten , sæt gerne linket i tråden , for jeg synes det lyder spændende nuSmile

En på SU får altså 5000 kr. om måneden , de fleste bor billigt , mange får tilskud til transport mv., det er lettest at få dem der bruger det til at investerer penge i det

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56

Jeg er lige igang med at undersøge ang. det med bevilling.

Mht. su så er SU satsen 1194kr for en under 20.

http://su.dk/SU/satserSU/Sider/default.aspx

og  2.574 kr. hvis man er 20.

5117.- hvis man er 20 og udeboende. og en husleje er typisk på 3000kr min.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:14

Lad mig lige præcisere at det naturligvis er muligt at en alkoholbevilling kan anvendes flere steder men det er for den samme forretning disse skal dog stadigvæk godkendes seperat ligeledes som en bestyrer skal. Der udover er det ikke alle steder at politiet/nævnet ønsker at der udskænkes alkohol. 

Hvis det skulle forholde sig sådan at bare man kender en der har en bevillig eller denne uden kontrol kan åbne hvor vedkommende har lyst, vil vi nok ende i en noget anarkistisk tilstand :-)

Få en tilkendegivelse fra politiet/bevilligsnævnet

Tjek også med fødevarekontrollen og få en tilkendegivelse.

Når i har afklaret alt med det formelle så lav et budget og præsentere det hele for en 'investor' der er ingen der gider spilde deres tid på noget som måske overtræder en masse regler og i sidste ende viser sig at være umuligt.

Men håber det lykkes for jer - det vil bare være ærligt at bruge en masse krudt på noget som måske ikke er muligt.

De bedste kaffe hilsner
Søren 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:28

Tak for de gode svar.. :)

Vi arbejder videre med det og så kan det være at i hører mere.. 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 12:46

I jeres "budget" har i jo slet ikke lagt op til hvad en investor får igen? Eller hvornår og hvordan?

Investerer man 50K eller mere skulle det jo gerne give nogle penge igen, udover det oprindelige beløb!

Der er sgu da ingen (unge som gamle) mennesker der gider sidde på en kedelig bar, med kedelige genbrugsmøbler og en selvbygget bar og drikke 3 øl? hvorfor skulle man det? Så kan man sgu da ligeså godt sidde derhjemme hvor øllet er biligere og man selv kan vælge musikken.. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er eller hvor du kommer fra. Men de unge mennesker jeg kender drikker ikke rigtig øl mere. Det er Cider og "Breezers" og drinks.. Øl er ikke noget for de unge mere. Og jeg forstår det. Øl smagte også først mig da jeg var over 27... Ligesom jeg ikke kunne nyde en Pinot Noir før jeg var over 30..

Mvh

Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:49

Lasse Bartholin:

husleje er typisk på 3000kr min.

Et kollega værelse med fælles køkken koster typisk 1700 kr af alle dem staten ejer. , med jeg kan se på degulesider.dk at der findes kollegier i Næstved ,ved godt mange ikke vil bo småt , med derfor køber noget selv eller lejer større , derfor står der mange ledig små kollegier ledig og små studieboliger ,

Der hvor jeg bor i Kokkedal er de flest ledig fordi folk ikke vil bo småt og de klager over den lave SU , med vil ikke selv spare penge , jeg bor til 1700 kr. medregnet varme , så det er billigt , der er over halvdelen ledig heroppe og dette er gældende mange steder med billige små studieboliger

så en studierne har mange penge vidste de vil bo småt og spare lidt på maden

køber billigt ind laver mad selv , bruger alle de tilskuds muligheder der er

.Så et indskud på 500 kr x 100 bruger . vil nok ikke vælte økonomien for en studierne , det er vel en mere en sag hvad de ønsker at bruge deres penge til Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58

Jeg har lige været med til at holde en fest for unge hvor der var ca. 45 stk.

Der blev drukket 11 kasser øl fra 21 - 03. 

Nej jeg har ikke regnet hvad en inverstor får ud af det ind i det da det er et start budget og ikke drift budget.

Offtopic:

I næstved findes der ikke alm. kollegie værelse. 

Eller, jo, men der er virkelig få af dem og de er private.

En 1 værelses på et kollegie som er det almene i næstved koster ca. 2500 og så kommer der forbrug udover. slut prisen er ca. 2900..

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)