Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger 50.000kr fra investor til en næsten sikker investering!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal siges at vi kommer fra Næstved, Sydsjælland og det er her at den skal ligge.

Cafe/Bar

Ide:

En cafe / bar som ligger vægt på mindre events.

I dags timerne torsdag, fredag og lørdag ville vi køre en mindre cafe i lokalerne.

Severing af muffins, drikkevarer og evt. Sandwich.

Når vi nåede aften ville vi lukke som cafe men åbne som bar.

Vi ville primært trækker på det publikum som kom på det nu nedlagte Studenterneshus.

Vi regner med 50 personer pr. Aften. Et lille hyggeligt sted.

Standup, livemusik osv.

Vi ville lave det meget enkelt mht. Indhold og priser.

Baggrund:

Undertegnede har flere års erfaring i at lave tilsvarende events i Næstved og bag sig har undertegnede 2 tidligere bartendere.

Vi kender alle det lokale markede og har rig kontakt til de pågælende kunde grupper.

Hvad kræver det?

Bevilling:

Vi har umiddelbart 2 muligheder.

1. Vi har kontakt til en som er bartender andet steds og ville stille hans bevilling til rådighed mod et mindre beløb.

2. Vi laver en aftale i stil med den overstående bare med en eksisterende bar.

Mht. Indretning osv. Kræver det ikke meget andet end at opstøve ældre møbler og bygge en bar.

Med tiden kan man altid udvide med en mere proff. Bar.

Økonomi:

Her følger et simpelt regnstykke som viser at det med al sansynlighed kan lade sig gøre.

Åbent 3 dage i ugen.

50 kunder i snit pr. Åbningsdag.

=150 kunder.

Hver kunde køber 3 øl til 15.- hvoraf vi kun betaler 5.-

150 kunder * 3 øl = 450 øl pr uge.

450 øl * 4 uger = 1800 øl

1800 øl * 10.- = 18.000.-

Det er hvad vi ville kalde et minimums salg med vores erfaring.

Husleje kan klares for ca. 4-5000.- pr. Måned.

Folkene bag er villige til at arbejde gratis indtil at det giver overskud nok til at udbetale en minimums løn.

For ca. 10.000.- kan vi købe det første vare lager hjem.

Hvad mangler vi?

Vi søger en investor/lån på 50.000.-

Pengene ville gå til:

Indkskud: ca. 25.000.-

Vare lager: ca. 10.000.-

Bar: 5000.-

Div: 5000.-

Uforudsete udgifter: 5000.-

Venlig Hilsen

Lasse Bartholin

2855 9332

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 10:04

Undskyld, men hvis det er en sikker investering så kan banken vel hjælpe:)?

Syntes det er lidt opreklameret at sige en sikker investering.. FOr jeg har også mange lejligheder jeg vil købe og jeg syntes selv det er en sikker investering men det syntes min bank rådgiver ikke..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09

Ja, okay. Man kan aldrig være helt sikker .. :)

Det er sådan at banken ikke er så glade for at låne os pengene da vi ikke kan stille nogen form for garanti.

Jeg vælger at sige det som en ærligsag da 2 af dem i projektet er på SU og jeg arbejder men til en minimum i løn da jeg har valgt hellere at lave det jeg kan lide i stedet for det jeg tjener mest på. :)

Men håber at finde en investor som kunne være interesseret i at være med til et mindre projekt.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:24

Jeg læser følgende i dit indlæg.

1. I kommer ikke med en krone selv.

2. I vil arbejde gratis til det giver overskud

Begge ovenstående ting er noget der får mine alarmklokker til at ringe gevaldigt hvis jeg stod som bank eller långiver i sådan en situation her.

Når I ingen risiko har ved at det går på røven tænker jeg at i nok "glemmer" at møde på arbejde når det begynder at blive træls efter 4 måneder uden at have fået en krone for at stå i baren og kunderne generelt svigter fordi det er en kedelig bar.

Jeres opstartsbudget er for mig at se voldsomt optimistisk, i får ikke meget bar-inventar for 50.000 kroner i sig selv, der skal vel også noget belysning til, køleskabe, opvaskemaskine, musikanlæg osv.

Jeg er ked af det, men jeg ville nok overveje projektets budget et par gange mere hvis jeg var jer - Og forvente at det skulle ganges med minimum 5 for at komme igang med noget der kan trække kunder i butikken.

Har I lavet markedsundersøgelser der viser at i vil få 50 gæster om dagen og at de rent faktisk drikker 3 øl hver? Jeg synes det lyder af en hel del i gennemsnit.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35

Vi ville som sagt holde åbent  3 dage i ugen. De penge vi skal bruge personligt tjener vi ved siden af så det er ikke nødvendigt på den måde at vi SKAL tjene penge for at få det til at køre rundt personligt.

Jeg laver events til en anden bar i samme by og jeg laver events til en ungdomsskole i samme by.(det jeg laver i ungdomsskolen er for den alders gruppe som også ville komme på baren).

Det jeg laver de 2 steder er for samme publikum og der kommer min. 50 hver gang. og så kan det godt ske at om torsdagen der kun kommer 25 men at fredagen kommer 75 for eksempel.

Lyd anlæg ligger vi inde med så det er ikke en post.

Den ene bartender er også "multi håndværker" han kan bygge lige hvad det skulle være så der har vi baren. Møbler ville vi finde på genbrug osv. 

Vi ville kun sælge flaskeøl til at starte med så vi har ikke udgifter til fadølsanlæg.

Køleskab har vi.

Det kan sagtens ske at i ikke syntes at det lyder særlig proffesionelt og at vi ikke har gennemtænkt det.

Vi og vores kunder har ikke brug for noget vildt og prangende og så ved vi med sikkerhed at det er en ting der mangler i den by.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:41

Et hurtigt spørgsmål, men da jeg gik i ungdomsskolen var vi under 18 år - Hvis din målgruppe også er det får du ikke solgt noget øl, ihvertfald ikke lovligt..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47

På den ungdomsskole som jeg laver events for er sådan at almen undervisning er fra 13 til 18 men 'cafe' events er op til midt tyverne.

Og de ting jeg laver er primært fra 16 til 25.

Med baren ville vi gå efter dem på 18 - 30 og da vi i dagstimerne ville have åbent som cafe ville vi gå efter 16+.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:03

Hej Lasse

Det lyder som noget af en projekt i har gang i :-)

Lasse Bartholin:

Bevilling:

Vi har umiddelbart 2 muligheder.

1. Vi har kontakt til en som er bartender andet steds og ville stille hans bevilling til rådighed mod et mindre beløb.

2. Vi laver en aftale i stil med den overstående bare med en eksisterende bar.

Tror nu ikke at bevilligsnævnet og politiet har samme holdning :-) og det er ikke helt nemt at få en bevilling
- og da det er væsenligt for jeres evt. investor så skal i nok have undersøgt dette først. Uden bevilling intet projekt . Få evt. en tilkendegivelse fra politi og bevilligsnævnet.

Hvilken alder har i da det jo også har indflydelse på om man sælge spiritus?

Lasse Bartholin:

Mht. Indretning osv. Kræver det ikke meget andet end at opstøve ældre møbler og bygge en bar.

Nej det er ikke nok - i skal godkendes af fødevarekontrollen og det er heller ikke nemt. Skal i tilberede mad skal i bla. have en opvasksemaskine med et slutskyl på 85 c og sådan en svend koster 15.000 til 20.000.

Det var bare mine indspark :-D

Held og lykke

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12

Hej Søren.

Som sagt så skal vi ikke have vores egen bevilling da vi bruger an andens. Det er lovligt at bruge den samme bevilling flere steder samtidlig.

Vi skal kun servere færdig lavet mad. feks. sandwich i plakstik og muffins i plastik. 

Er glad for at i alle dele jeres mening ud. :)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:25

Lav det som folkeaktier. Hvis I har 100 faste kunder, der hver betaler 500 kr. for et medlemskort/aktie, så har I 50.000 kr. Smile

I kunne endda lave det til et årsgebyr og så afholde en gratis julefrokost for de 100 personer.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)