Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan udnytter jeg SEO-mæssigt, at jeg har to lignende domænenavne?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle supermænd og -kvinder, Jeg er først lige i gang med at finde ud af, hvad det der SEO går ud på, men jeg kan se, at jeg via nogle få justeringer er nået meget højere op (fra nr. 25 til 9). Jeg har hjemmesiden www.ildsjael.dk, men har af forskellige årsager også købt www.ildsjæl.dk og www.ildsjaele.dk. Nu kunne jeg godt tænke mig at vide, om jeg kan bruge ejerskabet af de to domæner til at kæle lidt mere for Google (the Allmighty), så jeg kommer en tand længere op med www.ildsjael.dk. Og i så fald hvordan? Ønsker en fremragende fredag til jer alle!

Hej med dig :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tommy,

Hvis jeg var dig, ville jeg blot lave en viderestilling af de to domæner, så man havner på ildsjael.dk, også hvis man taster forkert.

Skal du have SEO-mæssig værdi ud af de to andre domænenavne, skal du have noget indhold på dem - og den energi kan du lige så godt lægge i dit hoveddomæne.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:34

Jeg giver Frank helt ret, han er jo også eksperten :)

Men husk at lave en rigtig redirect, så det ikke bliver set som om det er to sider med samme indhold. Jeg ved ikke hvordan man laver det rigtigt, men det er der sikkert en der skriver lige om lidt :)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:17

Jep: Det skal være en 301 redirect - og INTET andet.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:25

Jeg bruger selv 2 sider med god succes.

Specielt den ene side er lidt tung, da det er en masse indhold, så for at få min linkjuice til at sive udover det mindst mulige område , har jeg delt indholdet op over 2 sider. På den måde skal forsiden ikke dele linkjuice med så mange andre sider, og jeg kan linkbuilde på 2 sider. Den " lille " side linker så til den store side. Det muligt det kan gøres smartere, men det virker rigtig godt her.

Der er en del ekstra arbejde i det. Men det jo bare sjovt :-)

Men hvis dit indhold ikke er over 20-30 sider, kan det nok ikke betale sige.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 21:12

Tak for jeres svar, allesammen. Jeg kigger på det :-)

Hav en fremragende weekend.

Hej med dig :-)

Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:33

Og må jeg tilføje ... læs mere på Rosenstands glimrende blog om hvorfor 301 er det eneste rigtige.

http://www.thomas-rosenstand.dk/302-redirect

Har lige været ude i en længere diskussion med et større dansk kommunikations og webbureau om dette ... efter de havde lavet lag på lag af 302'er. Sjovt at disse diskussioner tit dukker op når det er et MS CMS!!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:38

SteenOhman:
Sjovt at disse diskussioner tit dukker op når det er et MS CMS!!

Ahhh, det er skam ikke det værste... Har du aldrig haft med sites på¨Domino eller Netscape servere at gøre? :)

Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:46

hehe ... første site jeg arbejde med var på domino (meget passende navn i virkeligheden) ellers ellers nej heldigvis.

Anyhow det er ikke så meget besværet .. det er mere holdningen ... det er bøvlet vi laver sku en 302 ... og så fastholder man er det er det bedste - eller i det mindste godt nok!! - hvilket du givetvis også har mødt mange gange!

Det er jo ikke fordi det er svært at finde litteratur der forklarer at 301 er det rigtige .. inkl. din nye bog ... som er rigtigt god og som varmt kan anbefales.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)