Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Good/bad SEO

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Findes der egntlig en liste af virksomheder der enten fupper eller bruger "ikke så gode" methoder til SEO.

Jeg spørger fordi mange af min kunder ringer mig op og spørger "firma
dit og dat har ringet og de vil få mig helt op i søgemaskinerne etc.
tror du det er en god ting. Det er især små virksomheder der ringer
hvor 10k-20k giver et ordentlig hul i budgettet. Jeg ville gerne kunne
svare dem om firmaet laver et fornuftig stykke arbejde eller ej.

Med mit meget begrænsede knowhow er det svært at svare på. Men jeg
plejer at sige at hvis de lægger nogle specielle sider ud på serveren
(jeg mener at de bliver betegnet som bridge/doorway pages) er det en
dårlig ide, men at jeg ikke generell kan sige noget om den specifikke virksomhed.

Men misinformerer jeg mine kunder, det vil jeg jo nødig gøre.

Hilsen
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 10:57
Hej Markus

Prøv at læse denne artikel skrevet af Mikkel DeMib Svendsen:
http://www.demib.dk/seo-seo-firmaer-353.html

Bare fordi det er ham der skriver den, betyder det jo ikke at det er en facitliste - men er overbevist om, at Mikkel ved hvad han snakker om!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22
WeSecureIT har i hvert fald fået mange hug her på Amino, også for nyligt.
... hvis de påstår at de ringer fra Google, er de nok heller ikke værd at bruge tid på. Generelt tror jeg det er en dårlig ide, hvis alt foregår over telefonen - så lugter det lidt af standardløsninger med AdWords der sættes dårligt op og så ellers tages en masse penge for (men det lykkes åbenbart, så maåske man selv skulle prøve det).

Foreslå dem eventuelt, at du hjælper med at finde et firma til dem. Så kan du finde 1-3 firmaer, hvis arbejde du har tillid til og så indgå en aftale om provision - så bliver du også betalt for den tid du har brugt på at finde firmaerne.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9734
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:44
> Findes der egntlig en liste af virksomheder der enten fupper eller bruger "ikke så gode" methoder til SEO.

Nej, en sådan liste findes ikke, og den ville i givet fald også blive ekstremt subjektiv. Men generelt vil jeg sige, som jeg også skriver i det indlæg der blev linket til, at hvis det er en telesælger man bliver kontaktet af, så lad være med at købe af dem! Derefter kan de være en god ide, hvis man er usikker på en leverandør, at bede om referencer. Vil leverandøren ikke give det, så drop dem. Og endeligt kan jeg anbefale at man tjekker virksomheden i debatter som denne og søger lidt rundt omkring efter dem, for at se hvad der dukker op. Er der alt for meget snavs, så drop dem.

Det er altid en udfordring at finde en god leverandør på et "rådgivnings-marked". Det er derfor, at dem som er godt veletableret, og som gennem mange år hart opbygget et godt ry, kan tage så meget for deres arbejde. Det er sikkerheden for en ordentlig behandling man køber. Dermed ikke være sagt at man ikke godt kan få den samme gode behandling af en mindre etableret leveranør, til den halve pris, men usikkerheden er større og derfor kræver det mere hjemmearbejde at finde den rigtige.

Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 14:16
selv de veletablerede firmaer kan levere en lorte løsning, jeg har set eksempler på at veletablerede seo firmaer - der sjovt nok alle har arbejdet med søgemaskineoptimering i mindst 10 år - har leveret noget der har taget dem 10 min.at lave og hvor indholdet og opbygningen udelukkende har fokuseret på søgemaskinerne, og så ville de havde adskillige 1000 ,- om måneden for at holde øje med ændringer i søgemaskinernes algoritmer... min bare r...

Der findes mange løsninger indenfor seo, men det du skal holde dig for øje inden du vælger en løsning er, om du mener du kan stå inde for det du ser! hvis du som bruger fandt frem til en side via søgemaskinerne hvor noget af teksten så ud som dette "Vi skal blot bruge dit CV. ... Job muligheder ..." hvordan ville det så påvirke den hjemmesides troværdighed i dine øjne?

I mine øjne skal du være sikker på, at den tekst du får leveret ikke anstøder eller opnår op for spørgsmål hos den besøgende.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:16

Kristian, jeg synes du fokusere på det forkerte, og glemmer det vigtigste, i din vurdering af hvad der er vigtigt når man skal vælge SEO-leverandør eller produkt/service.

Det vigtigste må først og fremmest være: Virker det! Markedsføring der ikke virker er ligegyldigt tidspilde.

Dernæst skal man se på de risici eller problemer der kan være forbundet med den påtænkte aktivitet - det være sig forhold omkring stabilitet i leveringen, juridiske aspekter eller brandmæssige forhold (f.eks. hvordan repræsentationen ser ud)

Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 18:54
jeg er delvist enig med dig.

hvis ikke det virker, er det spilt tid, så vidt er vi enige. Men når du køber en seo kampagne bør du først og fremmest se på hvordan kampagnen påvirker måden hvorpå besøgende opfatter dig/dit firma i det øjeblik de lander på en af siderne i din kampagne. Hvis den besøgende ikke kender  dig/dit firma og læser tekst som dette "Vi skal blot bruge dit CV. ... Job muligheder ..." dette er et virkeligt eksempel leveret af et veletableret firma indenfor SEO) - og jeg vil lige gøre opmærksom på, at denne tekst ser sådan ud i virkeligheden, det er ikke mig der har sat de mange "..." ind - risikerer du at de får et indtryk af at du ikke er professionel. Det vil tage den besøgende mindre end 3 sek. at komme frem til den konklusion og du risikerer at den besøgende smutter igen uden at gå dybere ind din hjemmeside.

Så er spørgsmålet: var det prisen for kampagnen værd?

Ja, hvis målet var at skabe trafik på én side, så har du med garanti skabt en succes.

Hvis målet var at skabe vedvarende trafik der kan konverteres til kunder er jeg i tvivl om hvor god en ide det er.

Men jeg skal da heller ikke lege hellig.

Jeg har da også lavet sådanne kampagnen med masser af tekst 100 % rettet mod søgemaskinerne - hey virker det så virker det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:09
Jeg synes det er en helt bagvendt måde at gribe det an på - men det er måske derfor jeg ser så mange velmenende, "etiske" og fuldkommen virkningsløse kampagner. Hurrar for det :)

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 19:36
Jeg vil give Kristian fuldstændig ret. Mange virksomheder tænker kortsigtet, udelukkende på omsætning og slet ikke på omdømme. Vi har et par konkurrenter, der garanteret nyder godt af deres mirrorpages. Personligt kunne jeg ikke drømme om at gøre noget lignende for hold k..., hvor ser det uprofessionelt ud.

Hver vores strategier (og værdier). De har det sikkert fint med, at xx % af de flere besøgende deres mirrorpages generer, opfatter dem som dybt uprofessionelle - sålænge de samtidig får et "mersalg" på xx % blandt de resterende. Jeg kan sagtens se ideen i det, men det duer bare ikke til mig og min virksomhed. Sådan tror jeg mange har det, men der er stensikkert også mange der er fløjtende ligeglade.

Hurra for forskelligheder.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:03
Jeg synes man skal fokusere på flertallet frem for mindretallet - ikke bare når det gælder markedsføring. Webudvikling er et andet område, hvor mange bruger ALT for meget tid på at tilpasse websider et meget lille segment af Linux/Netscape fanatikere i stedet for at fokusere på flertallet af deres kunders behov.

Dermed ikke være sagt at man slet ikke skal se på de risici og problemer enhver aktivetet naturligvis kan have - det står også på min liste ovenfor. Men, i mange brancher det ganske enkelt ikke mulligt at tjene gode penge, med mindre man er villig til at tage en lille risiko. Helt risikofrit er kun ganske få aktiviteter (og dette gælder igen ikke bare markedsføring). At drive en god forretning handler jo på mange måder om at turde tage visse kalkulerede og velovervejede risici.

Jeg synes iøvrigt det er snævertsynet, hvis man mener at eksterne mirror domains, promotion sites, eller hvad man nu vil kalde det, altid er skidt for en virksomheds brand og ansigt udadtil. Det kan sagtens laves så det fremstår helt som det skal, pænt og rent, men det kan også laves rigtig grimt - og muligvis skadeligt for den enkelte virksomhed. Men det kan on-site optimering så absolut også. Det er ikke teknikkerne i sig selv der gør forskellen, men hvor disse teknikker faktisk anvendes.

Der er i det hele taget en tendens til en helt forkert og dum fokuserering på tekniker og teknik frem for implementering udførsel. Jeg har f.eks. lavet det jeg kalder "Information Pages" i mange år, men det jeg laver er fuldkommen anderledes end det som andre laver og også kalder for "Information Pages". Sådan er det i en branche hvor der ikke er vedtagne normer for hvad man kalder hvad.

Og det er derfor jeg anbefaler at man ser på virksomheden, de personer der står bag og de ting de faktisk laver, i stedet for at fokusere på helt uvæsentlige ting som hvilke teknik der bruges, eller hvad man kalder produktet.
Side 1 ud af 3 (22 indlæg)