Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tjen penge på blogs

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

der var jo den historie der med den unge blondine-blogger fra sverige, som blev så utroligt populær,  og det resulterede i at hun tjente en mindre formue fra de virksomheder der reklmaerede på hendes blog. Men nu er jeg hverken blondine eller ung. 

Det var min hensigt at tjene lidt ekstra -ikke at lave en fuldtidsindtægt--men måske begynder der at ske lidt på området i Danmark -så der kommer flere penge i det for bloggere der skriver originalt og kreativt who knows..... 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:59

Det var da en gang flade amino svar... hvor er jeres gnist henne i dag Confused Kom nu ind i kampen Wink

Det er bestemt muligt at leve af at blogge - også i danmark. Se eksempelvis www.babybusiness.dk - hun søgte efter en ansat for noget tid siden, så der må da være en forretning i det...!

Men - hvis du blogger kun for at tjene penge - så tror jeg ikke det er vejen frem. Som du læser på babybusiness.dk brænder hun for sagen. Hun tager til modemessen, tager billeder der, og skriver hendes mening om de forskellige nyheder der er. Hun undersøger og får informationer fra de forskellige leverandører. Og ikke mindst - så skriver hun ret godt - og ikke nødvendigvis korte og ligegyldige tekster.

Som professionel blogger skal man kunne sætte sig i læserens sted. Hvad vil de vide mere om og hvordan kan jeg servere denne information lækkert og læsevenligt. Hvordan får jeg dem til at vende tilbage dag efter dag. Dokumenter dine statistikker overfor nye annoncører. Prisen for at være med hos babybusiness er ret høj - også for høj i forhold til de konverteringer man kan få for samme beløb via adwords. Men - der er rigtig mange som nævnes og annoncerer derinde...

Held og lykke med informationssøgningen - håber du finder en masse om emnet Wink

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13

Hej Helle.

Vedr. babybusiness.dk så blogger hun for andres webshops, så det er jo det samme som jeg forslår, bare med produkter fra sin egen webshop. Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17

>Helle

tak for svaret!......det var noget af det jeg søgte efter, om der er muligheder for nogle skribenter som mig der vil skrive nogle blogs pr md. Ja jeg vil give dig helt ret i at det er essentielt at skrive om noget man selv er interesseret i. Men det kunne være spændende at høre flere real stories om blogging......

Jeg læste også om en dame fra San Francisco, der formåede at blogge sig til en god indkomst......såeh, måske er det on its way til lille dk.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 17:34

Jeg har selv en blogs, men det er nu ikke det helt store, der er kommet ind p.t. Men efter at have læst disse indlæg, kunne ideen måske være at skrive både på dansk og engelsk.

Er der nogen der har erfaring i dette og skal det være 2 forskellige blogs eller bare 2 forskellige indlæg med samme tekst?

Keld

http://net-nyt.blogspot.com/

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41

jeg vil lige give et link videre-jeg googlede på professionel blogger,

og i søgningen kom www.blogbusiness.dk

frem-som er lavet af omtalte blogkvinde Anette -som helle, house of kids kendte noget til. Men blogbusiness ser meget interessant ud, hvis man vil gå dybere ned i professionel blogging. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41

her er lige 3 interessante links som er inspirerende hvis du interesserer dig for blogging

www.problogger.net   her annonceres efter professionelle blogskribenter fra forsk. firmaer--måske et eksempel til efterfølgelse for danske virksomheder?

www.dailyblogtips.com tips om blogging

www.suzannefranco.com prisvindende amerikansk pro blogger.

mvh flemming

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 10:54

Hej Flemming

Jeg har også nogle blogs (6 styks) som jeg egentlig kun driver for at tjene penge på dem. Min erfaring er at der er flere måder du kan skrabe penge ind på en blog.

Indtjeningsmetoder:

• Adsense: Integrér Adsense reklamer strategiske steder på bloggen. Se her!
  • Affiliates: Sign up til f.eks Tradedoubler.dk eller Partner-ads.dk m.f., og indsæt deres reklamer strategiske steder på din blog.
  • Annoncører: Hvis du har en meget velbesøgt blog om et bestemt emne,  kan du være heldig at tiltrække, eller ved at kontakte annoncører, få dem til at betale en vis sum for at have en reklame for deres produkt/produkter på din blog.
  • Nyhedsbreve: Få folk til at signe up til et nyhedsbrev. Her kan du lægge affiliates links ind og reklamere for affiliate produkter m.m.

Forslag til indhold:
("Se eksempel her!" er klikbare link til eksempler)

• Du kan vælge at skrive om noget der interesserer dig, som mange også vil råde dig til.
  • Du kan også vælge at skrive om noget om produkter så folk f.eks kan læse og se billeder af den nye vinterfrakke fra Jack & Jones, og så er der et link (affiliate link) til butikken, hvor de så kan købe den. (Se eksempel her!)
  • Du kan også få andre til at skrive indhold. Altså en slags gæstebloggere. Det kunne f.eks være mod at de får gratis reklame via link til deres egne sites og produkter, samtidig med det giver dem synlighed omkring på nettet. (Se eksempel her!)
  • Du kan også "sælge" produkter fra andre webshops som affiliate. Lav simpelthen en slags shop med en masse varer fra en bestemt webshop, hvor når de trykker på køb bliver linket over til produktsiden på den "rigtige" webshop. (Se eksempel her!)
  • Endelig kan du skrive en blog, hvor du så at sige "ikke leverer det folk vil have". dette er nok en lidt pengegrisk måde at gøre det på, men det kan virke meget effektivt. Du gør det at du .f.eks vælger et emne/niche, og så skriver lidt ligegyldigt om emnet, for derefter at placere dine Adsense, affiliates m.m. på strategiske steder. Folk der kommer til siden for at læse om emnet, vil hurtigt finde ud af at de ikke finder det de søger, og begynder at lede efter andre muligheder for at finde det de søger. Enten vil de klikke tilbage i browseren, eller også vil de klikke på et adsense/affiliate link på din blog, som virker interessant for dem. (Se eksempel her!)

Selv skriver jeg ærlig talt næsten intet indhold selv til blogsne selvom jeg gerne ville, men tiden mangler. Derfor har jeg enten fået nogen til at gøre det for mig mod betaling, eller lejet bloggen ud, så de leverer indhold mod at de får alle indtægter fra siden.

Mvh

Jean-Michel

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39

@misel

Det var interessant at læse om mulighederne for blogging-indtjeningsmæssigt. Har du set hj.siden www.probloggernet.com ?

Måske er det også den vej markedet bevæger sig i dk-at virksomheder søger efter professionelle bloggere på fuldtid.

Er der flere herinde der har pos.el. negative erfaringer ift at tjene på blogs. Eller har du kendskab til konkrete virksomheder i dk der søger efter professionelle bloggere måske ikke fuldtids-men 10-15 timer om ugen?

Måske har du brugbare links du vil dele ud af?

mvh flemming 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)