der var jo den historie der med den unge blondine-blogger fra sverige, som blev så utroligt populær, og det resulterede i at hun tjente en mindre formue fra de virksomheder der reklmaerede på hendes blog. Men nu er jeg hverken blondine eller ung. Det var min hensigt at tjene lidt ekstra -ikke at lave en fuldtidsindtægt--men måske begynder der at ske lidt på området i Danmark -så der kommer flere penge i det for bloggere der skriver originalt og kreativt who knows..... |
Det var da en gang flade amino svar... hvor er jeres gnist henne i dag Kom nu ind i kampen
Det er bestemt muligt at leve af at blogge - også i danmark. Se eksempelvis www.babybusiness.dk - hun søgte efter en ansat for noget tid siden, så der må da være en forretning i det...!
Men - hvis du blogger kun for at tjene penge - så tror jeg ikke det er vejen frem. Som du læser på babybusiness.dk brænder hun for sagen. Hun tager til modemessen, tager billeder der, og skriver hendes mening om de forskellige nyheder der er. Hun undersøger og får informationer fra de forskellige leverandører. Og ikke mindst - så skriver hun ret godt - og ikke nødvendigvis korte og ligegyldige tekster.
Som professionel blogger skal man kunne sætte sig i læserens sted. Hvad vil de vide mere om og hvordan kan jeg servere denne information lækkert og læsevenligt. Hvordan får jeg dem til at vende tilbage dag efter dag. Dokumenter dine statistikker overfor nye annoncører. Prisen for at være med hos babybusiness er ret høj - også for høj i forhold til de konverteringer man kan få for samme beløb via adwords. Men - der er rigtig mange som nævnes og annoncerer derinde...
Held og lykke med informationssøgningen - håber du finder en masse om emnet
Mange hilsener Helle