Min kone har et enkeltmandsfirma og jeg starter nyt ApS 1/1. Vi vil gerne flytte min kones virksomhedsaktiviteter (webshop mv.) over i det nye selskab og så udbetale løn til os begge. Spørgsmålet går på CVR-nummeret, om det lever videre, eller jeg skal have et nyt? Hvis vi får nyt CVR-nummer til ApS'et, så kan jeg forestille mig, at PBS vil have sikkerhedsstillelse for betalingskort-aftalen. Sidste gang måtte jeg indsætte 25.000,- i et år på en spærret konto, og det kunne jeg jo godt tænke mig at undgå. Er der andre, der har været igennem en lignende proces, som involverer betalingsløsninger hos PBS? Venligst |
Hej Pelsdyr
Jeg kender flere webshop indehavere, som fortsat har deres indløsningsaftale i deres gamle CVR nr. (dvs. I/S eller enkeltmandsvirksomheden), selvom de har startet nyt ApS - netop for at undgå besværet/omkostning/likviditet med at få det flyttet over i et nyt selskab. Om det er i overensstemmelse med PBS betingelser ved jeg dog ikke, men faktum er at en hel del virksomheder derude ikke har fået det flyttet over endnu. Men selvfølgelig hvis det gamle firma lukkes helt ned, så kan det måske give anledning til problemer.
Hvis du rykker det over i et nyt ApS skal du normalt stille en ny sikkerhed til PBS osv., dog ved jeg ikke om hvor meget der skal til i dit nye ApS da det jo er meget individuelt. Jeg er sikker på at hvis du ringer til PBS og spørger dem ad, så vil de komme med en rimelig præcist svar på det - nogen af dem derinde er faktisk flinke nok, hvis man får fat i de rigtige :)
Den største bekymring er nok det juridiske, og evt. erstatsningsforhold hvis der opstår problemer. Hertil skal nok enten PBS eller en kyndig revisor i snak.
mvh. michael