![]() |
Tilmeld Dig www.outletguru.com affiliatprogram og tjen kassen
Dbh Martin |
![]() |
Svar til alle jeres indlæg: Hvis man skal diskuterer størrelsen af provision skal vi først dele det op i brancher. F.eks. er det højeste jeg har set i tøjbranchen 12% Der er sikkert også flere der køber tøj hver dag end der køber en Spamfighter pakke til 50k Samtidig har det jo også noget at gøre med den type besøgende man har på sin side. Hvis man sælger søgemaskineoptimering er det nok nemmere at sælge noget software-pc- eller andre relaterede produkter. Hvis man nu har en side som trendseller.dk Så er det nok nemmere at sælge tøj end software og andre pc produkter. I kan ikke sammenligne provision uden videre..... |
|
En god måde at "måle" om en given branche er i det jeg vil kalde ballance, er at se på hvilken indtjening man kan få ved at køre adsense i dette marked, og så køre affiliate programmer i det samme. Der vil nemlig som regel være et stort overlap mellemn dem der annoncerer i et marked (og således bliver vist via bl.a. adsense) og dem der udbyder affiliate aftaler. Hvis man kan tjene mange gange flere penge ved at køre adsense, end man kan ved at lave affiliate aftaler med mange af de samme virksomheder som annoncerer, så er der noget helt galt. For det tyder på, at disse virksomheder er villige til at betale meget mere for nye besøg og salg via annoncer, end de er via deres affiliate network. Og så får de ganske simpelt ikke tiltrukket de bedste publishers i markedet. Dygtige publishers, og "revenue optimizers" som mig selv, regner hele tiden, og meget nøjagtigt på, hvor det bedst kan betale sig at sende vores brugere hen, og hvilke reklametyper vi tjener mest på. Og vi vælger naturligvis det der sikre os den bedste indtjening med færrest mullige gener for vores brugere. I et til stadighed mere globaliseret marked, skal du også huske på, at vi som danske puiblishers (på dansk) også i højere og højere grad kan gøre brug af udenlandske affiliate aftaler, fordi mange virksomheder nu også sælger til Danmark, og kan håndtere international service osv. Således konkurrerer du ike længere bare med andre danske affiliate udbud, men med en masse udenlandske også. |
Hej Mikkel, Nu har jeg ikke lavet nogen større analyse af dig og dit firma. Jeg har blot været inde på en af dine sider:) Jeg mener stadigvæk at, hvis man har en side der tilbyder søgemaskineoptimering og man har en side som trendsale.dk så vil der være mest sandsynlighed for at trendsale.dk kan sælge mere tøj end den der har en side om søgemaskine optimering. Så kan man snakke adsence og alt mulig andet.........nu taler jeg om vores affiliate program. |
Det kan så godt være det bare er mig, fordi jeg er mere vant til at arbejde i brancher, hvor konkurrencen om at få fat i brugerne er væsentlig større og dermed naturligvis også giver et større udbytte til dem der kan skaffe dem. Men du kan være helt sikker på, at websites som f.eks. TrendSales.dk godt kan finde ud af at lave de samme regnestykker som jeg, og hvis den plads du gerne vil have, kan give en bedre indtjening med en andren revenue kanal, så vælges denne - naturligvis. Det gælder for alle de stærkeste medier og affiliate marketers i markedet. |
|
|