Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt website og google, kan man gøre noget ?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør man begge dele vil du jo ikke kunne se hvad det er der har virket, om det er det at du har tilføjet siden manuelt eller om du har fået en naturlig indeksering ville du ikke kunne vide.

Jeg kan sige det sådan, bruger du kun deres tilføj url side:
- Ved du ikke om siden bliver indekseret i morgen eller om 1 måned
- du ved heller ikke om siden har nogen SEO fejl
- og du får ikke gavn af linkstemmer som man jo naturligt ville få via linkbuilding

Bruger du XML-Sitemap gælder det det samme som ovenfor samt:
- Du ved ikke om siden overhovedet bliver indekseret, Google lover dig nemlig ikke at de indekserer alle dine sider.

Bruger du udelukkende linkbuilding metoden:
- Bliver siden typisk indekseret hurtigere
- Du får gavn af Linkstemmer
- Du får en fornemmelse af hvordan du har gjort dit arbejde
- Du har udført en lille del af SEO

Google er jo en søgemaskine som crawler ved at følge links fra andre sider, det har den alle dage gjort.. har hørt og læst at Google prioriterer de sider de finder selv, frem for dem som de blver fortalt om via tilføj url og XML sitemap.

Vil du lærer mere om SEO og alt det stads, synes jeg du skulle prøve at købe denne bog :)

http://seo.demib.dk/ 

Det er en ordentlig moppedreng, men den kan lærer selv den bedste noget nyt.Jeg har selv haft med hjemmesider, grafisk design og SEO at gøre siden 1995, SEO kom nok lidt senere, men jeg lærte da også noget af den bog.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

KTJ-Media.dk:

Gør man begge dele vil du jo ikke kunne se hvad det er der har virket, om det er det at du har tilføjet siden manuelt eller om du har fået en naturlig indeksering ville du ikke kunne vide.

Jeg kan sige det sådan, bruger du kun deres tilføj url side:
- Ved du ikke om siden bliver indekseret i morgen eller om 1 måned
- du ved heller ikke om siden har nogen SEO fejl
- og du får ikke gavn af linkstemmer som man jo naturligt ville få via linkbuilding

Bruger du XML-Sitemap gælder det det samme som ovenfor samt:
- Du ved ikke om siden overhovedet bliver indekseret, Google lover dig nemlig ikke at de indekserer alle dine sider.

Bruger du udelukkende linkbuilding metoden:
- Bliver siden typisk indekseret hurtigere
- Du får gavn af Linkstemmer
- Du får en fornemmelse af hvordan du har gjort dit arbejde
- Du har udført en lille del af SEO

Google er jo en søgemaskine som crawler ved at følge links fra andre sider, det har den alle dage gjort.. har hørt og læst at Google prioriterer de sider de finder selv, frem for dem som de blver fortalt om via tilføj url og XML sitemap.

Vil du lærer mere om SEO og alt det stads, synes jeg du skulle prøve at købe denne bog :)

http://seo.demib.dk/ 

Det er en ordentlig moppedreng, men den kan lærer selv den bedste noget nyt.Jeg har selv haft med hjemmesider, grafisk design og SEO at gøre siden 1995, SEO kom nok lidt senere, men jeg lærte da også noget af den bog.

MVH Kim

"- Bliver siden typisk indekseret hurtigere"
Igen må jeg lige sige der ikke er nogen garanti for at din side bliver hurtigere optaget hvis du får et link fra en anden side.

"- du ved heller ikke om siden har nogen SEO fejl"
SEO-fejl? Det kan du jo ikke aflæse af måden hvorpå man får sin side indekseret.

"- Du får en fornemmelse af hvordan du har gjort dit arbejde"
Her er der jo heller ingen forskel. Siden bliver jo indekseret på samme måde om du vælger det ene eller det andet.

"- Du har udført en lille del af SEO"
Enig, men det betyder ikke at du ikke bør tilføje din side af den anden kanal også. 

Det du nævner med XML-Sitemap er jo ikke en del af topic. I hvert fald er det jeg snakker om nemlig der hvor man bare tilføjer sit link (det link der også er postet før i tråden). At sider der er naturligt optaget skulle have en fordel er jo rent gætværk (da det er Googles hemmelige logaritme) og desuden lidt ulogisk. Hvis man tilføjer sin side via Google har siden så en ulempe for altid eller hvad? Er det kun de første par uger? Og i så fald hvorfor skulle Google så tilbyde webmasters at de kan tilføje deres link.

Tak for rådene. Har haft kig på de to største SEO-bøger, men jeg har valgt ikke at investere i dem endnu. :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

frespa:
Har haft kig på de to største SEO-bøger, men jeg har valgt ikke at investere i dem endnu. :)

Det skulle du måske overveje igen, så du i det mindste kan få udrydet nogle af de mange misforståelser om, hvordan søgemaskiner virker, som jeg kan se du har fået forvildet dig ud i :)

Tilmeldt 2. Nov 08
Skrevet kl. 10:11

Mikkel deMib Svendsen:

frespa:
Har haft kig på de to største SEO-bøger, men jeg har valgt ikke at investere i dem endnu. :)

Det skulle du måske overveje igen, så du i det mindste kan få udrydet nogle af de mange misforståelser om, hvordan søgemaskiner virker, som jeg kan se du har fået forvildet dig ud i :)

Ja, det kan da være :)

Jeg kan bare ikke se hvorfor det skulle frarådes at tilføje sin hjemmeside af begge veje? Hvad er ulempen ved OGSÅ at tilføje den ad Googles formular?

Jeg ved godt, at der er længere ventetid, men det skader vel ikke noget.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

frespa:
Jeg ved godt, at der er længere ventetid, men det skader vel ikke noget.

Du kunne også synge en Google-chant, danse på bordet, skære en træhest, ringe til en ven eller koge kaffe af en død kat. Faktum er at det ville have en ligeså stor positiv effekt på din søgemaskineopåtimering som at tilmelde dig Google.

Alt imens kan dine konkurrenter så bruge tiden på det som faktisk betyder noget i forhold til søgemaskineoptimering.

Og jo, tilmelding KAN faktisk godt skade (altså udover at du spilder din tid), men det kræver en lidt længere forklaring, som faktisk er ret ligegylding, al den stund at du alene fordi det ikke har noget positiv effekt helt bør undlade at tilmelde dig Google.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:42

Mikkel deMib Svendsen:

Du kunne også synge en Google-chant, danse på bordet, skære en træhest, ringe til en ven eller koge kaffe af en død kat. Faktum er at det ville have en ligeså stor positiv effekt på din søgemaskineopåtimering som at tilmelde dig Google.

Alt imens kan dine konkurrenter så bruge tiden på det som faktisk betyder noget i forhold til søgemaskineoptimering.

Helt enig.
Du har en god måde at forklare tingene på, må man sige :)

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 2. Nov 08
Skrevet kl. 10:45

Mikkel deMib Svendsen:

Og jo, tilmelding KAN faktisk godt skade (altså udover at du spilder din tid), men det kræver en lidt længere forklaring, som faktisk er ret ligegylding

Hvis du har tid, vil jeg meget gerne høre, hvad det skader. Det er jo det jeg hele tiden gerne har villet frem til, nemlig om der er en decideret ulempe :).

Det ville også være godt for tråden, da vi så definitivt får fastslået, at det er dårligt at tilmelde sin URL via Google, og hvordan det kan være.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 15:53

frespa:

Hvis du har tid, vil jeg meget gerne høre, hvad det skader. Det er jo det jeg hele tiden gerne har villet frem til, nemlig om der er en decideret ulempe :).

Det ville også være godt for tråden, da vi så definitivt får fastslået, at det er dårligt at tilmelde sin URL via Google, og hvordan det kan være.

Hej Frespa

Du får svar af en af, hvis ikke den bedste seo mand i danmark, og et navn folk anerkender som ekspert på verdensplan, og alle øvrige i tråden giver ham ret.

Så måske det bare var en ide at du indser at det vidste du ikke, så fremover vil du undlade at gøre det, og så i øvrigt kommer videre med dit liv?

Alternativt kunne du købe Mikkels bog, den er pengene værd og lidt til hvis du vel at mærke anerkender at det der står i den ikke er gætterier, men rent faktisk hvordan tingene hænger sammen.

Det er definitivt fastslået, du behøver vel ikke partout den lange forklaring for at fange den vel?

Og så for også lige at være lidt konstruktiv, så tænk lige lidt logisk som det her:

Googlebot besøger et site den stoler på,(<--- Amino.dk) og vender tilbage og siger at dette autority-site anerkender denne nye side ved at henvise (linke) til den.

Eller alternativet:

Google får en tilmelding fra en totalt ukendt side som gerne vil ind i indexet.

Har du svært ved at se forskellen i hvorfor google prioriterer som de gør?

mvh

Janno

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 2. Nov 08
Skrevet kl. 17:16
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Bare fordi manden er en anerkendt ekspert har man vel lov til at forholde sig kritisk? Jeg betvivler ikke, at det er rigtigt, men jeg vil gerne vide hvorfor, ligesom jeg er sikker på, at det vil være til gavn for alle, der i fremtiden finder frem til denne tråd.

For at perspektivere det lidt kan det vel sammenlignes med dengang man (eksperter) mente jorden var flad og universets centrum. Hvad hvis de/den person, der troede eller mente, der i hvert fald var en chance for, at jorden var rundt, bare havde holdt deres kæft, fordi nu mente eksperterne jo noget andet?

Det er absolut ikke et angreb på Mikkel eller hans viden (som det indtil nu er blevet tolket), men det er vel lidt ligesom, at det er godt at vide, hvordan motoren fungerer, hvis man kører en bil.

Angående din logik (Wink): Jeg kan ikke se det logiske, nej. Selvfølgelig er det en god ting at få links fra andre sider, men det forklarer stadig ikke, hvorfor det skulle være skadeligt at tilmelde sin side af den anden kanal.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:47

frespa:

Bare fordi manden er en anerkendt ekspert har man vel lov til at forholde sig kritisk? Jeg betvivler ikke, at det er rigtigt, men jeg vil gerne vide hvorfor, ligesom jeg er sikker på, at det vil være til gavn for alle, der i fremtiden finder frem til denne tråd.

Ja man har lov til at forholde sig kritisk ingen tvivl om det, men nu er det engang sådan at jeg startede med at sige det, mange andre har også sagt det, og nu er der så en noget større ekspert på området som også har sagt det. det burde være svar nok. Og det behøver derfor ikke blive diskuteret endnu mere.

Grunden til at man er kommet frem til den konklusion er ligesom med Titletags, Keywords i teksten, Keywords i title og description og al anden SEO viden, har set gang på gang at det har virket bedre fx at putte keywords i title tagget. det er det samme med langt det meste inden for SEO verdenen. Der er ingen som ved helt eksakt hvordan Google fungerer, det eneste man kan gå ud fra er det man selv og andre har fundet ud af ved at gøre nogle ting.

Du burde også stille dig selv det spørgsmål, hvorfor tilbyder Google disse muligheder såsom tilføjelse af sider, Webmasterværktøjer osv osv. er det for at gøre det nemt, eller er det fx for at forvirre os endnu mere? ja det kan kun en svare på, eller også må man lytte til andre som har en anden mening, og så gå ud fra det.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)