Gør man begge dele vil du jo ikke kunne se hvad det er der har virket, om det er det at du har tilføjet siden manuelt eller om du har fået en naturlig indeksering ville du ikke kunne vide. |
KTJ-Media.dk:Gør man begge dele vil du jo ikke kunne se hvad det er der har virket, om det er det at du har tilføjet siden manuelt eller om du har fået en naturlig indeksering ville du ikke kunne vide.
Jeg kan sige det sådan, bruger du kun deres tilføj url side:
- Ved du ikke om siden bliver indekseret i morgen eller om 1 måned
- du ved heller ikke om siden har nogen SEO fejl
- og du får ikke gavn af linkstemmer som man jo naturligt ville få via linkbuilding
Bruger du XML-Sitemap gælder det det samme som ovenfor samt:
- Du ved ikke om siden overhovedet bliver indekseret, Google lover dig nemlig ikke at de indekserer alle dine sider.
Bruger du udelukkende linkbuilding metoden:
- Bliver siden typisk indekseret hurtigere
- Du får gavn af Linkstemmer
- Du får en fornemmelse af hvordan du har gjort dit arbejde
- Du har udført en lille del af SEO
Google er jo en søgemaskine som crawler ved at følge links fra andre sider, det har den alle dage gjort.. har hørt og læst at Google prioriterer de sider de finder selv, frem for dem som de blver fortalt om via tilføj url og XML sitemap.
Vil du lærer mere om SEO og alt det stads, synes jeg du skulle prøve at købe denne bog :)
http://seo.demib.dk/
Det er en ordentlig moppedreng, men den kan lærer selv den bedste noget nyt.Jeg har selv haft med hjemmesider, grafisk design og SEO at gøre siden 1995, SEO kom nok lidt senere, men jeg lærte da også noget af den bog.
MVH Kim
"- Bliver siden typisk indekseret hurtigere"
Igen må jeg lige sige der ikke er nogen garanti for at din side bliver hurtigere optaget hvis du får et link fra en anden side.
"- du ved heller ikke om siden har nogen SEO fejl"
SEO-fejl? Det kan du jo ikke aflæse af måden hvorpå man får sin side indekseret.
"- Du får en fornemmelse af hvordan du har gjort dit arbejde"
Her er der jo heller ingen forskel. Siden bliver jo indekseret på samme måde om du vælger det ene eller det andet.
"- Du har udført en lille del af SEO"
Enig, men det betyder ikke at du ikke bør tilføje din side af den anden kanal også.
Det du nævner med XML-Sitemap er jo ikke en del af topic. I hvert fald er det jeg snakker om nemlig der hvor man bare tilføjer sit link (det link der også er postet før i tråden). At sider der er naturligt optaget skulle have en fordel er jo rent gætværk (da det er Googles hemmelige logaritme) og desuden lidt ulogisk. Hvis man tilføjer sin side via Google har siden så en ulempe for altid eller hvad? Er det kun de første par uger? Og i så fald hvorfor skulle Google så tilbyde webmasters at de kan tilføje deres link.
Tak for rådene. Har haft kig på de to største SEO-bøger, men jeg har valgt ikke at investere i dem endnu. :)