)Nogle kan faktisk få rabat på ex. olie på en tankstation, det havde jeg ikke troet, hvis jeg ikke selv havde set det. Din fortolkning er helt hen i vejret, og egentlig ret trist læsning, men jeg vil tillade mig at tage dine punkter i en hurtig gennemgang: - Hende ved kassen i det lokale supermarked er ikke bemyndiget til at give rabat, det er en jyde kvik nok til at gennemskue, så nu ved du det også. - Tyv tror hver mand stjæler? Hvis du tror at firmaer sætter deres priser lavest muligt, for at få flest mulig kunder, så er det dig der har et problem. Firmaer sætter i langt de fleste tilfælde prisen til det niveau hvor de tjener flest mulig penge, og det er ikke nødvendigvis ved den billigste pris. - Når du sammenligner det med våbensalg og asocial adfærd, er det et tegn på at du læser for meget BT. Magen til elendig sammenligning skal man da lede længe efter, er din påstand at man er med til at holde en borgerkrig i Afrika kørende, fordi man får sin nye Toyota 5.000 billigere? Det er sgu for plat med den slags sammenligninger. - Folk der prutter om prisen er efter min oplevelse gennem 3 år som servicemedarbejder, oftest de sjoveste der også altid er rap i replikken. Hvis man er elendig til at snakke med andre mennesker, og ikke er i stand til at komme med et svar på de kommentarer man får, forstår jeg godt at det kan være frusstrerende. Men så er det dig der er en sur stodder og ikke kunderne. At give sig til at snakke om halve timer er da også hen i vejret. At prutte om prisen tager oftest ikke engang et minut. Personlig brugte jeg under 30sek på at få mit 150kr/år gebyr på VISA-kort sløjfet sidste gang jeg var i banken. Sidst, da jeg var med til at købe nyt elektronik til underetagen fik vi pruttet den lokale Expert 25% ned på B&O udstyr for +200.000 kroner. Det er da de hurtigste 50.000 kroner jeg nogensinde har sparet, tilgengæld tog det så også knap 2 x 10 minutter, hvor der blev snakket med både Expert og Fona. Hvis to butikker sælger den samme vare, må det være fair at gøre dem opmærksom påat man køber hvor det er billigst. Ja, heldigvis er vi da forskellige, for det er da en trist indstilling at det der står på skiltet nødvendigvis må være gældende. |
Prutte om prisen!
|
Bo, tak for svaret. Uden at forholde mig til dine argumenter i øvrigt, håber jeg, at du vil læse det, som du har skrevet igen. Jeg synes det er grove ord at bruge om mig og mine holdninger. Du skriver: "Men Anders’ holdning er det kun penge her og nu på kort sigt, der tæller og om de er tjent på våben eller vacine til Afrika er et fedt, bare profitten er i top." Det er ikke rimeligt, synes jeg. Det er groft og helt forkert. En undskyldning burde være på sin plads, og lad os så komme videre med diskussionen på en ordenlig måde. Hilsen Anders |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
|
Jeg er godt nok heller ikke enig med Bo på dette område! Jeg prutter om/presser prisen på alle mine større indkøb. Især på forsikrings-, bank-, og bil områderne og der rigtigt gode penge at spare og de er altså til at handle med også uden at man skal blive sur! Jeg har selv arbejdet i flere detail og grossistforretninger, hvor vi havde lov til at forhandle om priserne med kunderne og det er altså nogle gange kun muligt at få en større handel hjem, ved at give et lille afslag på noget af det! Det gør altås og arbejdsdagen lidt sjovere, hvis man har mulighed for at lave en større handel, også selvom man skal forhandle lidt om priserne (som jeg elsker at gøre, på begge sider af bordet) Men nu ved jeg hellere ikke hvor mange af dine kunder Bo, der køber større mængder af legetøj med hjem? |
|
Forhandler I heller ikke om lønnen? (Om I er selvstændige eller lønmodtagere så har I nok alle prøvet dette før, på enten den ene eller anden side af bordet.) |
www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.
|
Hej Hold fest for en tone i holder herinde. ![]() Tør ikke tænke på hvordan tonen ville blive hvis det var et "tungere" emne Alle udgangspunkter tager jeg ud fra mig selv. Jeg kan ikke undgå at miste lidt "respekt" når kunder prøver at "prutte" ( der findes jo mændge rabatter) Sjovt nok er det næsten altid de store der giver den max gas Som sagt tidligere tid og sted............ Tilføjer lige takt og tone ![]() |
Anne Fogel - smykker med mod
|
Jeg skammer mig ikke det mindste over at prutte, og selvom jeg er så jysk, at jeg næsten er født med anhængertræk, er jeg ikke nogen sur stodder. Hos min lokale datapusher fortæller jeg altid, hvad jeg kan få tingnene til på nettet og spørger, om han kan tjene penge på at sælge det til samme pris. Nogle gange kan han og andre gange kan han ikke. Hvis jeg skal købe vin til en fest, og min lokale brugs har den, som jeg har valgt til 20 kr., mere end den koster i Kvikly Ekstra, spørger jeg min lokale uddeler, hvor billigt han kan lave den. I Bilka prutter jeg kun, hvis jeg har fået fat i én som har kompetence til det - f.eks. en afdelingsleder - og hvis det er noget rigtig stort, som ikke i forvejen er på tilbud/udsalg. I banken prutter jeg i et omfang, så de har måttet investere i nyt ventilationsanlæg. Jeg sætter ikke mine ydelser til den lavest mulige pris. Hvis jeg gjorde det, kunne jeg knokle mange flere timer og få langt mindre ud af det. Jeg sætter derimod mine priser efter, hvad jeg vurderer, at markedet kan bære. Jeg leverer f.eks. rigtig høj kvalitet i tekster, hvorfor jeg også er dyrere at bruge end en korrespondentstuderende. Jeg ville ikke sætte penge til ved at levere til den halve pris, men jeg ville skære i min egen løn - og det har jeg ikke lyst til. En grundsætning i iværksætteri fik jeg af en erhvervschef, da jeg skulle lave min første forretningsplan. Ét af punkterne hed "Virksomhedens formål". Jeg kom med en lang og smuk formulering om, hvordan min virksomhed ville gøre verden til et bedre sted at være. "Det dér er forkert!" sagde han, "Din virksomheds formål er at tjene penge til dig!" Ud over at være en grum pruttejyde er jeg også en venlig mand, så det kostede mig en del overvejelser, før det gik op for mig, at man godt kan levere lødige ydelser OG tjene penge. Men det er naturligvis en ballancegang - især når man som jeg har en del foreninger som mine kunder. mvh Hans |
|
Første gang jeg skulle have en bilforsikring, sendte jeg en mail med forespørgsel på prisen til en håndfuld forsikringsselskaber. Priserne var mellem 14.000 og 22.000 kroner. Jeg ringede til den billigste og sagde, at de var alt for dyre, og hvad kunne de levere af nedslag osv. Til sidst var prisen nede på 7-8.000 kroner. Sælgeren sagde dog noget mærkeligt: "Jeg kan desværre ikke skrive den pris ned på udprintet. Den kommer i et andet brev" eller noget i den stil. Jeg var lidt urolig for hvad det betød. Næste dag kom brevet med den lidt for høje pris og sammen med det et brev om at jeg var blevet opgraderet til at være guldkunde, hvilket gav 15% rabat på alle forsikringer. Nogen gange kan man gøre hurtig kundekarriere. :) |
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
|
Min forsikringskarierre gik lidt anderledes. Jeg var faktisk nødt til at skifte selskab en gang om året i starten. Men så fik jeg også et par gratis præmietrin hver gang. Efter tre år var jeg elitebilist, og på et tidspunkt var der kun 15 kr. i forskel på en fast præmie (uanset skader) og den almindelige, hvor man taber præmietrin ved skader. Så nu kan jeg smadre min bil og kun betale selvrisikoen. mvh Hans |
|
Hilsen Anders |
|
Når man som 18-årig skal ud og have bil, forlanger de nogle voldsomme priser, så det er da værd at prøve. Har ihvertfald ikke tænkt mig at betale 19.500,- i ansvar om året for en 1.9 Diesel |
Bliv gratis medlem
)