|
Hej alle Hvordan får man den rigtige pris, når man som iværksætter køber ind? Hvem har gode tips eller spændende holdninger til at prutte om prisen? Hvad siger man konkret, når man gerne vil have en lavere pris? Har du en god historie om en prisforhanling? Byd ind med dine Tips, Historier og Holdninger! Jeg mener selv, at stort set alle priser er til forhandling. Det er de fordi priser sjældent handler om udgiften til produktion af varen. Priser handler typisk om hvad kunderne er villige til at betale. Derfor skal man som kunde huske at fortælle hvad man er villig til at betale! Konkrete ting, som man kan sige, når man forhandler pris: -Start med at forberede sælger på at der bliver tale om en forhandling (sig fx "mens jeg kigger på varen, kan du begynde at tænke på hvad den skal koste med nedslag og det hele) -Når du får oplyst prisen så sig fx "Det var vist prisen. Jeg spurgte hvad det skulle koste..." -Sig så hvad du havde tænkt dig at det skulle koste "jeg havde forestillet mig noget i stil med..." -Hvis sælgeren siger "hvorfor det?" så sig fx "fordi jeg ikke har flere penge end det" eller sig "det er mit lykketal i dag" -Vær ikke bange for at "gå ud af butikken". Sig fx "lad os se om ikke vi kan finde en aftale, som begge parter kan være tjent med. Du har mit nummer hér, så ring lige, når du har et forslag til løsning". osv osv. Det er en sport, og man skal ikke være bange for at spille dum. Det er en del af spillet og du vil opleve at sælgerne typisk synes om sporten. Hilsen Anders |
Dato: 09-10-2006 09:50:10 Forfatter:AndersSaugstrup
Det er en sport, og man skal ikke være bange for at spille dum. Det er en del af spillet og du vil opleve at sælgerne typisk synes om sporten.
Bliv gratis medlem