Hej med jer aminoer, først ogf fremmest vil jeg sige at amino er de bedste side med de bedste bruger, kan bare ikke få nok af denne her side...
Nå men jeg har tænkt en del over hvad man kunne lave som et nyt madkoncept i dagens dk??? Jeg driver til daglig 3 pizzariaer mrn jeg kan virkleig mærke at danskerne er trætte af pizza og kebab... Jeg er pengestærk så hvis der er nogen som har nogle gode ideer, må de meget gerne skrive til mig.. tak på forhånd |
Hej hakan23,
Jeg nogle gange gået og tænkt lidt over et godt madkoncept, men da fokuserer på noget andet, vil jeg her give min idé til dig:
Lav en restaurant / café, der kort og godt hedder: Lasagne.
Konceptet er, at det eneste, man kan købe er lasagne. Så kan der evt. være en vegetar-, fiske og alm. lasagne. Alle kan lide lasagne og bliver den lavet rigtigt, så behøver man jo ikke mere i et måltid. Der er gode muligheder for at lave de forskellige dele fra bunden og så samle dem løbende og lave dem hele dagen / aftenen. Personalet behøver ikke at være specielt kokkeuddannede - de skal bare følge en rigtig god opskrift.
Det er meget lettere for kunder at forholde sig til: "en restaurant, der hedder lasagne - de laver jo nok lasagne - og jeg kan lide lasagne". Hvis der er turister, så kan de også helt klart forstå, hvad det går ud på. Jeg synes, at de pizzareklamer jeg får i postkassen bliver mere og mere komplicerede, og man gider ikke til at læse 117 forskellige retter igennem. Når man er flere samlet, der skal købe pizza, tager det altid en evighed, fordi ingen kan bestemme sig.
Men det er vigtigt for konceptet, at det hele bliver lavet fra bunden og ikke består af præ-fabrikerede dele, som bliver smækket sammen i sidste øjeblik, såsom det er tilfældet med 95% af de pizzaer, man køber i Danmark. Der vil jo også være helt helt fantastisk duft i restauranten, hvis der hele tiden står et par grynder med lækker kødsauce og simrer på blusset.
Jeg har talt med en del venner om koncpetet, og responsen har altid været, at det helt klart er noget, de vil benytte.
Du kan jo tænke mere over det og spørge mere ind til, hvad jeg havde tænkt. Det kan godt være, at der er nogle mellemregninger, jeg ikke har fået med. Men godeordene er: ukompliceret, hjemmelavet fra bunden og lækkert :-)
Held og lykke - uanset, hvad du gør :-)
mvh
Tommy