Hej! Jeg vil oprette en konsulentvirksomhed, mens jeg skriver mit speciale for at give lidt ekstra på kontoen, det sidste semester :) Da jeg allerede har kunderne der vil betale og aftalerne i hus, så skal jeg egentlig bare have oprettet firmaet efter nytår så jeg kan tjene lidt ved siden af. Jeg har læst en masse om iværksætteri, momsregler, skat, og hvad ved jeg! Men af hvad jeg kan se, så skal jeg bare udfylde en formular - og så er jeg sådan set igang med virksomheden (skal ikke momsregistreres, kommer ikke til at tjene så meget). Men hvordan lønner jeg mig selv? Det kan jeg ikke se nogle steder! Tager man bare direkte af kassen, skal man skrive lønsedler til sig selv, hvornår gælder det som indtægt på min person (får stadig SU). Skal bare ha fundet den nemmeste måde at gøre det på, da jeg bare vil koncentrere mig om mit speciale og arbejde..og så skal virksomheden sådan set bare køre stille og rolig af sig selv :) Er der nogle derude der kender svaret - eller, det gør I nok..men vil I være rare at vise mig vejen? :) |
Hej Mikey
Hvis du ikke omsætter for mere end 50.000,- pr. år.
kan du blot udstede en faktura uden moms og med dit person nr. istedet for cvr. nr.
der efter skal du blot angive din indtægt på selvangivelsen.
/Brian