sidder og vil lege lidt med at lave et design til mit site, hvor mange pixels bred skal jeg lave designet så alle kan se designet ordentligt på deres computer? Det lige meget med længden, da der kommer til at være en scroller uanset hvad. Var inde og kigge på fdim.dk og de fleste har en skærm på: 1280x800 i følge dem.
hvilken størrelse mener i jeg bør bruge i bredden?
Som større skærme bliver mere og mere udbredte, ændres tendensen indenfor webdesign selvfølgelig også. Som udgangspunkt designer jeg altid til max 1024 incl scrollbar, dvs 996px i bredden for selve siden.
Det er muligt men hvis du laver det 980 px er der ingen sidescroll hvis du laver det 981px er der side scoll
Så svaret må være 980px :)
Det kan ikke siges så firkantet - det afhænger af browser, styresystem, styresystemets tema, og formentlig også andre ting. 960px lader dog til at være et nogenlunde sikkert bud.
Det kan ikke siges så firkantet - det afhænger af browser, styresystem, styresystemets tema, og formentlig også andre ting. 960px lader dog til at være et nogenlunde sikkert bud.
Lad mig sige det på en anden måde INGEN kan lave en side som står til ALLE styre systemer samt temaer.
Når jeg siger 980px er det gældende på IE 6 - 7 - 8 FF - Opera - safari .
Jeg må så indrømme jeg ikke var klar over temaet havde indflydelse kan du uddybe det lidt nærmere ?