Lige et tillægs spørgsmål apropos browser størrelser.
Hvilke overvejelser har i andre gjort i forhold til Smartphones ?
Har i andre lavet specielle templates/sider til smartphones?
Jeg er stadig i tvivl om hvilken strategi man skal vælge..
Hvis det ogsaa skal se godt ud paa en smartphone saa er en mulighed at lave et design som ogsaa virker med en mindre bredde, i stedet for at forudsaette en specifik bredde. Dette er dog noget af en design udfordring, men et eksempel hvor vi har gjort det er dicentia.tv og molanta.com som begge er designet saaledes at den samme html ser ok ud baade paa en smart phone, og i en browser.
Hvilke overvejelser har i andre gjort i forhold til Smartphones ?
Der er 2 muligheder:
1) Native apps: Fordelen er at man har fuld kontrol over det der bliver lavet og de data der vises. Brugeren får også en god oplevelse fordi man kan udnytte mange af de muligheder som telefonen har.
2) Web-apps: Her skal man lave design der er målrettet smartphones og udlade de ting som ikke er nødvendige. Lad indholdet så skrabet som muligt og tænk over navigationen.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Jeg foretrækker absolut også en fluid-design, men at få det hele til at gå op i en højere enhed er lidt af en kunst. Jeg synes, at man overveje formålet med hjemmesiden og tage målgruppen i betragtning. Det er ikke altid, at kan betale sig at gøre et stort nummer ud af det.