Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg kræve erstatningskøb?

Side 2 ud af 6 (60 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Duvald:

Jeg ved ikke hvad de har forsøgt eller ikke forsøgt, men jeg ville da ønske at de havde været lidt mere proaktiv og forsøgt at gøre "skaden god igen"... 

Smid dem et link til denne tråd, så indser de nok hurtigt, at måden hvorpå de har tacklet problemet ik var optimal, og at de har en skuffet kunde...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Duvald:

Jeg spørger jo også til sidst: "... men hvordan forholder det sig, hvis min handel er et erhvervskøb i juridisk forstand?"

Så personlige svinere frabedes tak - jeg vil bare gerne have klarhed og hjælp til hvordan lovgivningen er i denne situation. 

Hej Daniel,

Først og fremmest skal jeg beklage, at jeg misfortolkede dit indlæg. Som jeg forstod det, var det klart et forsøg på at omgå, men lad det nu ligge.

Med hensyn til, hvor du nu står, så ligger landet sådan, at som erhvervskøb er det aftaleretten, der er gældende. I har indgået en aftale, som sælgeren ikke kan honorere og dermed må den ophæves igen. Da produktet ikke er unikt (bil, hus, båd eller andet) og der ikke er indgået andre aftaler end blot et standard køb, så er sælger i sin gode ret til at hæve handlen i det tilfælde, at han ikke kan levere.

At det så er dårlig service, at han ikke finder en tilsvarende eller lidt bedre vare til samme pris eller yder anden form for kompensation, kan man så diskutere - men det er under alle omstændigheder meget kritisabelt, at han ikke undskylder og yder et plaster på såret, når han ikke ekspederer en ordre på 3 uger og først da må melde udsolgt. 

Mange hilsner,

Flemming

 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Daniel Duvald:

Jeg spørger jo også til sidst: "... men hvordan forholder det sig, hvis min handel er et erhvervskøb i juridisk forstand?"

Så personlige svinere frabedes tak - jeg vil bare gerne have klarhed og hjælp til hvordan lovgivningen er i denne situation. 

Hej Daniel,

Først og fremmest skal jeg beklage, at jeg misfortolkede dit indlæg. Som jeg forstod det, var det klart et forsøg på at omgå, men lad det nu ligge.

Med hensyn til, hvor du nu står, så ligger landet sådan, at som erhvervskøb er det aftaleretten, der er gældende. I har indgået en aftale, som sælgeren ikke kan honorere og dermed må den ophæves igen. Da produktet ikke er unikt (bil, hus, båd eller andet) og der ikke er indgået andre aftaler end blot et standard køb, så er sælger i sin gode ret til at hæve handlen i det tilfælde, at han ikke kan levere.

At det så er dårlig service, at han ikke finder en tilsvarende eller lidt bedre vare til samme pris eller yder anden form for kompensation, kan man så diskutere - men det er under alle omstændigheder meget kritisabelt, at han ikke undskylder og yder et plaster på såret, når han ikke ekspederer en ordre på 3 uger og først da må melde udsolgt. 

Mange hilsner,

Flemming

Jeg takker - det var klar besked. Jeg har netop sendt dem en mail, og fortalt dem hvordan jeg har oplevet denne sag, og opfordret dem til at, eller i det mindste forsøge at gøre mig til en glad kunde igen. Glade kunder kommer jo som bekendt igen. Det gør jeg ikke som det står pt. Så nu må vi se... 

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Jeg er nødt til at høre hvor i lovgivningen dette kan dokumenteres. Årsagen er at jeg har en emsig kunde som vil melde mig til forbrugerstyrrelsen pga fejl i min lagerstyring. Jeg har solgt en nedsat jakke via webshoppen og efterfølgende viser det sig at vi ikke har denne størrelse på lager. Nu påstår kunden, at jeg skal godtgøre købets prisdifference når hun så køber jakken et andet sted. Vil lige sige at vi tager forbehold for udsolgte varer under vores "Vilkår". Synes godt nok det er hårde odds at være webshop på den bekostning.

bedste hilsner

Bettina

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
I har indgået en aftale, som sælgeren ikke kan honorere og dermed må den ophæves igen. Da produktet ikke er unikt (bil, hus, båd eller andet) og der ikke er indgået andre aftaler end blot et standard køb, så er sælger i sin gode ret til at hæve handlen i det tilfælde, at han ikke kan levere.

 

Undskyld men hvordan kommer du til den konklusion at sælger bare kan hæve handlen??  At sælger ikke kan levere fritager ham jo ikke for evt. erstatning.

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener, det var TV-programmet Basta, der havde Humac i søgelyset, netop fordi de har en elendig kundeservice - og ikke bare en elendig kundeservice, men en kundeservice, som stiller køberne langt ringere end loven kræver.

Humac er forhandlere af Macintouch, og det var ret overraskende at høre, at netop Apple benytter sig af en forhandler der yder en service der er i strid mod loven.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

§ 24. Ved køb af genstande, bestemte efter art, er sælgeren, selv om forsinkelsen ikke kan tilregnes ham, pligtig til at svare skadeserstatning, medmindre han har forbeholdt sig fritagelse derfor, eller muligheden af at opfylde aftalen må anses for udelukket ved omstændigheder, der ikke er af sådan beskaffenhed, at sælgeren ved købets afslutning burde have taget dem i betragtning, såsom ved hændelig undergang af alle genstande af den art eller det parti, købet angår, ved krig, indførselsforbud eller lignende.

.... Da Bettina har taget forbehold for udsalgte varer i sine leveringsbetingelser, så er hun vel ikke forpligtiget til at erstatte overfor køber...

Hvis dette skulle være tilfældet - så står verden da ikke længere.... tænk engang hvis man havde kommet til at skrive 50 fladskærme på lagerstyringen til 800 kr. stykket - ved en fejl... stakkels webshopejer Crying

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Da Bettina har taget forbehold for udsalgte varer i sine leveringsbetingelser, så er hun vel ikke forpligtiget til at erstatte overfor køber...

Min pointe i det tilfælde

Helle - houseofkids.dk:
Hvis dette skulle være tilfældet - så står verden da ikke længere.... tænk engang hvis man havde kommet til at skrive 50 fladskærme på lagerstyringen til 800 kr. stykket - ved en fejl... stakkels webshopejer

Jo i værste fald kan det blive en dyr fejl at taste forkert...

Henrik

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

§ 24. Ved køb af genstande, bestemte efter art, er sælgeren, selv om forsinkelsen ikke kan tilregnes ham, pligtig til at svare skadeserstatning, medmindre han har forbeholdt sig fritagelse derfor, eller muligheden af at opfylde aftalen må anses for udelukket ved omstændigheder, der ikke er af sådan beskaffenhed, at sælgeren ved købets afslutning burde have taget dem i betragtning, såsom ved hændelig undergang af alle genstande af den art eller det parti, købet angår, ved krig, indførselsforbud eller lignende.

.... Da Bettina har taget forbehold for udsalgte varer i sine leveringsbetingelser, så er hun vel ikke forpligtiget til at erstatte overfor køber...

Hvis dette skulle være tilfældet - så står verden da ikke længere.... tænk engang hvis man havde kommet til at skrive 50 fladskærme på lagerstyringen til 800 kr. stykket - ved en fejl... stakkels webshopejer Crying

Det er lige præcis det, som jeg bygger min vurdering på! 

I dit eksempel med fladskærmene og i det tilfælde at varen er på lager, så ville sælger her blive tvunget til at levere. Køber kan ikke idag forudsættes at være i ond tro med de priser som nogle fladskærme er kommet ned i. Så jo, det kan blive meget dyrt at være webshopejer!

Med venlig hilsen

Flemming

 

Side 2 ud af 6 (60 indlæg)