Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - kan det virkelig passe?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blücher:

Der er dog stadig en forskel på at opfinde fiktive personer, der har haft gode oplevelser med et firma (der så linker vidre) til så at lave gæsteblogindlæg på relervante troværdige blogs, og så blive krediteret og score et link den vej - bare for at tage et eksempel. Det ene sted er det tydeligt hvem afsenderen er, og det andet sted er det ikke... Det ene vil jeg sige er lidt mere etisk end det andet... men det er smag og behag

Det er vi da helt enige i...

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:37
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Til trådstarter :

Her fra din egen hjemmeside :

1 : "Tillykke, du har netop fundet dit hemmelige våben i kampen om kunderne! "

Hvem siger det ? Dig ? Hvorfor ønsker du tillykke på forkant ? Skal kunden ikke selv finde ud af om du er det " hemmelige " våben ?

2 :)" Hvis du forventer en masse store armbevægelser, kedelig teori og smarte marketingudtryk, så tager du fejl."

Regel nr 1 hvis man gerne vil fremså snehvid og moralsk : Lad være med at gøre det ved at gøre grin med andre. Du ikke bare undergraver dig selv, du påstår også at vide hvordan det foregår hos alle andre , og at du så er " The Chosen One "

Det virker sikkert fint hos en speciel målgruppe, og det er selvfølgelig den målgruppe , du helt bevidst går efter. Den lille forfulgte mand/ kvinde som ikke er stor ,smart, kedelig og falsk (?). Men som er lille, kikset, men livlig og ÆGTE.

Din markedsføring er ligeså manipulerende som den du skyder i skoene på andre. Og, i følge min bog værre, da du påstår at være fortaler for den lille person på gulvet som er ægte. Du er ikke fortaler for den lille mand. Du er en business woman, der har fundet en niche og den markedsfører du nu på amino.

Jeg går ikke ind for at lyve om ens referencer, men synes faktisk det er værre at tjene penge på at hade andre. Skabe fjendebilleder for så at lokke folk ind i folden, ved at påstå at man er ren. Det super klassisk markedsføringsstrategi . De fleste holder sig dog fra det, da det signalerer menneskeligt underskud.

Det kunne blive til en lang diskussion om markedsføring i menneskets historie. Helt ned kvindernes makeup forbrug, for at sælge en falsk version af sig selv til tusinde andre ting som mennesket gør for at promovere sig selv, på mere eller mindre falske måder. Men den tager vi ikke nu.

Min pointe er den den gode gamle : kast ikke med sten når du selv bor i et glashus. Det den bedste markedsføring der findes.

Held og lykke med at finde dit ægte business udtryk, og vær ikke bange for at bruge lidt store armbevægelser og lidt makeup i din markedsføring. Det er slet ikke så farligt, og det bedre end ..ja at være falsk

Håber det bliver modtaget i den rette ånd

bedste hilsner

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 9. Sep 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 00:49

Rolig nu, Movement

Jeg har vist aldrig sagt at jeg var imod markedsføring og store armbevægelser. Ellers var der jo ingen af os, der nogensinde solgte noget. På min hjemmeside, på din hjemmeside og på alle andre hjemmesider, der vil sælge noget, står der salgstekster - og det er ganske reelt, for der er ingen tvivl om hvem afsender er og hvad man gerne vil have folk til at gøre. Så er det helt op til kunderne om de vil benytte sig af tilbudet eller ej.

Men når et webfirma opretter 20 blogs, hvor de udgiver sig for at være 20 fiktive privatpersoner, der hver især har haft fantastiske oplevelser med - sjovt nok - de samme firmaer (herunder min kundes), ja så er vi altså så langt fra sandheden, at jeg bliver en anelse skeptisk.

I princippet bryder jeg mig ikke om at man udgiver sig for at være andre end man er, det giver jo ikke folk et reelt valg - og jeg synes man balancerer helt ude på kanten af markedsføringsloven. Hvis det betyder at jeg er skinhellig, så fred være med det.

Men jeg er ikke SEO-ekspert, og min primære bekymring gik nu på hvorvidt det har et omfang, så det kan give bagslag for min kunde. Kunne vi evt. vende tilbage til det emne?

Vil du have flere kunder?
www.lt-marketing.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 10:05

Linda Taanquist:

Men jeg er ikke SEO-ekspert, og min primære bekymring gik nu på hvorvidt det har et omfang, så det kan give bagslag for min kunde. Kunne vi evt. vende tilbage til det emne?

Hej Linda,

Du kan ikke blive smidt ud af Google for noget du ikke har kontrol over. Dette ville give anledning til "Ond SEO", hvor man saboterer andres rankering i søgemaskinerne og det skal selvfølgelig ikke være muligt. Så nej, din kunde risikerer ikke at ryge ud af Google pga. det arbejde SEO-folkene har lavet (Konklusion på baggrund af den forklaring du har givet). 

Mvh.
Andreas.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 17:10

Andreas Lolk:

Du kan ikke blive smidt ud af Google for noget du ikke har kontrol over. Dette ville give anledning til "Ond SEO", hvor man saboterer andres rankering i søgemaskinerne og det skal selvfølgelig ikke være muligt. Så nej, din kunde risikerer ikke at ryge ud af Google pga. det arbejde SEO-folkene har lavet (Konklusion på baggrund af den forklaring du har givet). 

Det vil jeg erklære mig enig i... du bliver ikke straffet uden google føler sig overbeviste om din skyld...

Det værste der kan ske er at google ikke medregner de omtalte links i deres algoritme...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:30

Okay Linda . Jeg synes bare at debatten langsomt drejede sig hen i mod, hvor klamme alle marketingsfolk er. Og den diskussion, og de mindreværdskomplekser det tit er udtryk for, brækker jeg mig snart over. Senest fra Søren Fauli, som åbenbart skammer sig over sit job.

Men igen , det en anden snak. Tilbage til duplicate content eller ej..

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 20:57

jeg har læst mig til flere steder på nettet at hvis man linker til en side fra mange af ens egne sider som er placeret på samme server kan være grund til at google hoster siden op igen og sætter den i skammekrog 

Men som sagt noget jeg har læst og ikke noget jeg ved mere om end det. 

Ps. Jeg læser kun på sider ved personer som ved hvad de snakker om. 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:22

Thomas Reberholt:

jeg har læst mig til flere steder på nettet at hvis man linker til en side fra mange af ens egne sider som er placeret på samme server kan være grund til at google hoster siden op igen og sætter den i skammekrog 

Men som sagt noget jeg har læst og ikke noget jeg ved mere om end det. 

Ps. Jeg læser kun på sider ved personer som ved hvad de snakker om. 

Thomas - det er en halv år gammel tråd du har fat i her, men lad nu det ligge Wink

Ingen siger at de 20 blogs som omtales i dette indlæg ligger på samme server. Kundens ligger sikkert også på en anden server - men du har ret, i at det ikke er optimalt at basere hele sin linkbuilding på domæner fra samme server.

Tag mig f.eks. - jeg benytter flere forskellige webhostingselskaber end du kan tælle på en hånd. Af mange forskellige grunde, blandt andet den omtalte her

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)