Hej Alle Så blev det tirsdag og regnskabets time skulle gøres op OG HURRA HURRA. Det ser ud til at alle mine filer er der endnu. Teknikeren er lige kørt hjem og efterladt mig med det store arbejde, at flytte de "gamle" filer over på min nye computer.. Det tager jo lige sin tid, da jeg også liiiiige vil bruge tiden til at rydde op i alle de gamle filer... Men det vigtigste - de er der, så I havde ret allesammen, men puha, -det har altså været nervepirrende at vente og være uarbejdsdygtig på mange områder indtil i dag.... Selvfølgelig kan der måske være en fil, som er blevet beskadiget, det kunne teknikeren ikke love, men umiddelbart ser det ikke sådan ud.. Jeg spurgte ham mht. billeder, som vi også har snakket om der, -og han sagde at det havde han nu heller ikke hørt, så det må stå for hans egen regning (altså ham, som jeg snakkede med først i telefonen). Det lader jeg bare stå... Jeg spurgte selvfølgelig også ham om backup og han foreslog også en Maxtor disk med USB, så jeg må konkludere at det nok er en smagssag, hvad man vælger, -lidt ligesom med computere - Nogle er til Dell andre til HP og..... ![]() Hilsen fra en SUPER DUPER MEGET GLAD Majbrit |
Tordenvejr med efterfølgende crash
Jeg vil nok gerne høre yderligere vedr. backup. Hvad gør folk, der har mac? |
Jeg vil gerne høre, hvad folk med mac gør vedr. backup? Jeg er lige startet op, så lige nu brænder jeg en dvd ind imellem, men det er selvfølgelig ikke løsningen på sigt... |
Det var dejligt at du fik din maskine op at køre igen :-) Jeg var - modsat dig - så uheldig at få brændt min bærbare af der sidste søndag hvor det tordnede. Den er nu hos forsikringsselskabet som vil reparere den - desværre var harddisken temmelig ødelagt, så der røg en masse godt :-( Heldigvis har jeg lært af tidligere erfaring og købt mig en ekstern harddisk, jeg synkroniserer mine kundedata mv. med hver nat - jeg kan kun råde dig til at gøre det samme :-) Held og lykke |
![]() Og så ser vi lige et godt eksempel på Aminos succes, siden jeg skal støde på en af de 346 andre danskere, udover mig selv, der ved udgangen af 2005 hed "Mattias" - netop på Amino! |
Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense
Ja - verden er godtnok lille... ;-) Tænk - jeg troede der var flere af ''os''. Nuvel, nu var det ikke kun kundedata - men også arbejde udført for dem - og bilag for 2006. Jeg kan ikke andet end at prise mig lykkelig for den eksterne kopi - nu skal jo så bare helst sørge for at tage en kopi af den eksterne kopi ... HVIS nu uheldet skulle være ude flere gange i træk ;-) - Mattias |
|
Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense
Der findes et hav af backup-programmer til Mac. Valget af program kommer an på hvad du vil backeup til - skal det være til en remote server? En disk? En CD? En af de lettere ting ved Mac er, at man kan tage en kopi af alt hvad der ligger på harddisk (også de skjulte filer) over på en anden disk og derved have en funktionel backup - dette virker dog kun under MacOS standard - ikke MacOS X (unix-versionen). Men som sagt, så findes der en masse forskellige backupprogrammer. Vi har længe benyttet Retrospect på vores Macs indtil de blev helt udfaset til fordel for Intel-platforme. Symantec laver også nogle point-click-backup-værktøjer til Mac. Prislejet er imellem 300 og 600 kr, så det er ikke alverden. (vores nuværende version af BackupExec kan jeg ikke huske hvad præcist kostede - men det var ihvertfald noget af en dyb indånding der skulle til for ikke at gå i gulvet over prisen). |
Tak for svaret – ja, jeg skal have fundet en løsning og har også tænkt på det med en ekstern harddisk. Nu skal jeg bare lige igang først... Og jeg tager backup, det tager bare tid at brænde en dvd ![]() KH: Bettina |