Jeg synes konceptet er genialt! Det er auktioner hvor mærkevarer bliver solgt utrolig billigt.
Fx er der røget Wii Fit + til 2.36kr, en TomTom til 61,4kr & iPod Touch til 17.48
Det er live auktioner, og firmaet bag tjener ved at det koster kr. 3,8 pr bud man afgiver. Firmaet bag tjener kassen! Super fedt koncept, som burde kunne efterlignes ud i det uendelige! Det handler selvfølgelig bare om at have kunder nok, for skal det have succes, så skal man nok ud over landegrænserne.
Problemet, set med danske øjne, er at det reelt er et lotteri, og så er der meget strenge regler for hvad man må, eller nok nærmere IKKE må.
Men du har ret. Set med udbyderens øjne er det et genialt koncept, der minder en del om de konkurrencer hvor det gælder om at have det laveste unikke bud.
Hov jeg opdagede lige, at siden rent faktisk findes på dansk, men en udenlandsk udbyder. Et dansk firma ville garanteret aldrig få tilladelse.
Jeg syntes det er lidt lusket ---- vinder man, ja så får man bare lov til at købe produktet til 60-70% af vejl. NEJ TAK. Billigere i Elgiganten, HAHAHA
MEN ved må at lave penge på, se proff ud. Fanger hurtigt en.
vinder man, ja så får man bare lov til at købe produktet til 60-70% af vejl. NEJ TAK. Billigere i Elgiganten, HAHAHA
Der står: Hvis du får sidste bud, vinder du auktionen og kan købe produktet til en fantastisk pris (normalt med en besparelse på 60-70 %) Så du køber produktet for det du byder....!
Ja der er garanteret en masse juridiske problemer, men det har jeg slet ikke taget stilling til. Kun konceptet.
Det der slog mig, var at bidrivals kører meget i de samme produkter. Det er selvfølgelig populær elektronik, men konceptet kan da sagtens udvides til mange andre lige så populære produkter / kategorier. Måske er det noget de andre lignende sider gør?
Mht. det lovmæssige. Siger loven ikke at hvis du markedsfører et site på Dansk og/eller handler med danskere, så skal du følge dansk lovgivning?
For 3mdr siden gik jeg og overvejede at starte et firma i samme stil. Jeg regnede lidt på hvad det ville koste at komme igang med det osv.
Jeg har en sådan halvfærdig rapport, hvor jeg har skrevet lidt om faldgruber osv. ved at gå ind i projektet. Smid mig en mail på rasmus[at]hoeks.dk, hvis du vil have den... Jeg skal alligevel ikke bruge den til noget, da jeg har droppet ideen igen.
Mht. det lovmæssige. Siger loven ikke at hvis du markedsfører et site på Dansk og/eller handler med danskere, så skal du følge dansk lovgivning?
Jeg er ikke så meget inde i love osv., men jeg ved at eks. mr123 kører under dansk lovgivning og det er ganske lovligt. Der er vist bare en række ekstra krav tilknyttet når man ønsker at drive et sådan site i DK. eks, at man skal have en log over alle bud.