Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

http://www.bidrivals.com/dk/ - kanon koncept

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For nogle dage siden fik jeg et link til http://www.bidrivals.com/dk/

Jeg synes konceptet er genialt! Det er auktioner hvor mærkevarer bliver solgt utrolig billigt.

Fx er der røget Wii Fit + til 2.36kr, en TomTom til 61,4kr & iPod Touch til 17.48

Det er live auktioner, og firmaet bag tjener ved at det koster kr. 3,8 pr bud man afgiver. Firmaet bag tjener kassen! Super fedt koncept, som burde kunne efterlignes ud i det uendelige! Det handler selvfølgelig bare om at have kunder nok, for skal det have succes, så skal man nok ud over landegrænserne.

Hilsen Morten

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:30

Der findes allerede mange lignende koncepter, men rent lovmæssigt er der et loft på hvor mange penge de må hive ud af danskernes lommer Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:44

Ja det gør der da garanteret. Men jeg kender ingen af dem.

Jeg synes bare konceptet er genialt! Du og jeg kan få et produkt ganske billigt (hvis man er heldig) og firmaet bag tjener kassen.

Hver gang der bliver afgivet et bud, så stiger prisen med 8 ører. Der er lige solgt en iPod Classic til kr. 60,79kr. Så ser regnestykket således ud:

Antal bud: 60,79/0.08 = 759bud

Indtjening: 759*3,80 = 2884.2

Prøv at lave samme regnestykke for nogle af de andre produkter. Heeelt vildt.

Hilsen Morten

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 10:51

Problemet, set med danske øjne, er at det reelt er et lotteri, og så er der meget strenge regler for hvad man må, eller nok nærmere IKKE må.

Men du har ret. Set med udbyderens øjne er det et genialt koncept, der minder en del om de konkurrencer hvor det gælder om at have det laveste unikke bud.

Hov jeg opdagede lige, at siden rent faktisk findes på dansk, men en udenlandsk udbyder. Et dansk firma ville garanteret aldrig få tilladelse.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 523
Skrevet kl. 11:20

Jeg syntes det er lidt lusket ---- vinder man, ja så får man bare lov til at købe produktet til 60-70% af vejl. NEJ TAK. Billigere i Elgiganten, HAHAHA

MEN ved må at lave penge på, se proff ud. Fanger hurtigt en.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 11:28

SIranee:
vinder man, ja så får man bare lov til at købe produktet til 60-70% af vejl. NEJ TAK. Billigere i Elgiganten, HAHAHA

Der står: Hvis du får sidste bud, vinder du auktionen og kan købe produktet til en fantastisk pris (normalt  med en besparelse på 60-70 %)
Så du køber produktet for det du byder....!

K

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:42

Ja der er garanteret en masse juridiske problemer, men det har jeg slet ikke taget stilling til. Kun konceptet.

Det der slog mig, var at bidrivals kører meget i de samme produkter. Det er selvfølgelig populær elektronik, men konceptet kan da sagtens udvides til mange andre lige så populære produkter / kategorier. Måske er det noget de andre lignende sider gør?

Mht. det lovmæssige. Siger loven ikke at hvis du markedsfører et site på Dansk og/eller handler med danskere, så skal du følge dansk lovgivning?

Hilsen Morten

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 11:50

Hej Morten

For 3mdr siden gik jeg og overvejede at starte et firma i samme stil. Jeg regnede lidt på hvad det ville koste at komme igang med det osv.

Jeg har en sådan halvfærdig rapport, hvor jeg har skrevet lidt om faldgruber osv. ved at gå ind i projektet. Smid mig en mail på rasmus[at]hoeks.dk, hvis du vil have den... Jeg skal alligevel ikke bruge den til noget, da jeg har droppet ideen igen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 11:52

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Mht. det lovmæssige. Siger loven ikke at hvis du markedsfører et site på Dansk og/eller handler med danskere, så skal du følge dansk lovgivning?

Jeg er ikke så meget inde i love osv., men jeg ved at eks. mr123 kører under dansk lovgivning og det er ganske lovligt. Der er vist bare en række ekstra krav tilknyttet når man ønsker at drive et sådan site i DK. eks, at man skal have en log over alle bud. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)