Eller min side er ikke hacked, men jeg synes jeg ser flere og flere af disse overskifter... Alle mine er hosted hos en af de store danske udbydere og jeg har ikke gjort noget ud af at sikre mine sider.
Hvordan sikre jeg mine hjemmesider mod et hacker angreb?
Jeg var en af dem der blev hacket af de der tossede terrorister på mine 43 domæner. Men de slettede ikke mine mapper, så Da je gbruger wordpress på40 af dem var det bare at uploade filerne i root og rette config filen til.
Men jeg er også lost hvad angår sikkerheden hvad man selv kan gøre.
Eftersom du har en hostingaftale, ville jeg nok rette henvendelse til dem, og bede dem få styr på sagerne. Man kan gøre mange ting, og man kan selvfølgelig godt sikre sig mod generelle angreb.
Selvfølgelig hvis der sidder folk og har set sig sure på dig, så er sikkerhed en anden sag, men det synes jeg ikke at fornemme er tilfældet her.
Eftersom du har en hostingaftale, ville jeg nok rette henvendelse til dem, og bede dem få styr på sagerne. Man kan gøre mange ting, og man kan selvfølgelig godt sikre sig mod generelle angreb.
Selvfølgelig hvis der sidder folk og har set sig sure på dig, så er sikkerhed en anden sag, men det synes jeg ikke at fornemme er tilfældet her.
Der er ikke nogen der har set sig sure på mig, ikke hvad jeg ved
Men jeg synes jeg ser flere og flere helt almindelige mennesker blive hacked og det ville jeg gerne sikre mig mod. Men hvis jeg har en hosting aftale, så er der ikke så meget at gøre?
Det er rigtig svært at sikre sig 100%... men man kan godt gøre noget. Det er selvfølgelig svært hvis du har dine ting hosted ude i byen for der er du afhængig af at din udbyder både sikre og opdaterer de servere som din hjemmeside ligger på...
Hvis man er villige til at kaste en lille smule penge efter det, så har man mulighed for at benytte en service som denne:
Inden man begynder at kaste sig ud i de forskellige udbyders sikkerhed, så skal man også huske det indhold som man også selv ligger på.
De fleste af udbyderne er heldigvis rimelig gode til at få opdaterede deres ting og lukket de huller som der opstår undervejs. Selvfølgelig er der også nogen som ikke er så gode til dette... eller ihvertfald kan være langsomme til at få lukket hullerne... Men det er rigtig svært at sige om den ene eller anden er sikker.
MEN det som er mindst lige så vigtigt er hvor sikkert er de ting som man selv ligger ud til en udbyder... om det er Wordpress, databaser eller alm. html sider. Hvis udbyderen har alt sit på det rene, men man selv har lagt noget usikkert indhold op, så er man lige vidt.
Derfor kan det helt klart anbefales som der også bliver nævnt oppe i tråden. Husk at få opdateret dine ting løbende - alternativt kan man benytte sådan et skanningsværktøj som jeg henviser til længere oppe i tråden.