Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket affiliatenetværk eller anden metode?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 254
Fra  Jobfisk.dk Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg har et site, hvor jeg gerne vil henvise til fx relevante webshops - men mod en procentvis betaling af de salg de generer med trafik fra mig - hvilke affiliate (eller anden metode ) vil I så anbefale.

Det skal siges at mange at de omtalte shops har ikke i forvejen nogen aftaler med affiliate-netværk i forvejen, og de ønsker heller ikke at lave aftaler med andre sites end mit (dvs. de skal ikke eksponeres generelt i et netværk).

Håber der er nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

det kommer vel an på hvad branche det er :)

Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

Henrik Rygaard Jensen | Jobfisk.dk:

men mod en procentvis betaling af de salg de generer med trafik fra mig - hvilke affiliate (eller anden metode ) vil I så anbefale.

Som jeg forstår det, så vil ingen gå med til dette, da du kun henviser til en side på en website. Det er så op til websitens indhold at skabe salget. Dvs du siger til din ven, at bilka har en super pris på en fladskærm, men det er så op til at Bilka at formå at sælge det til din ven.

Det vil være noget andet, hvis du stod for hele salgsprocessen via din egen website.

Men måske har jeg misforstået, så skriv lige.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 19:56

Glenn Kibsgaard:

Som jeg forstår det, så vil ingen gå med til dette, da du kun henviser til en side på en website. Det er så op til websitens indhold at skabe salget. Dvs du siger til din ven, at bilka har en super pris på en fladskærm, men det er så op til at Bilka at formå at sælge det til din ven.

Det vil være noget andet, hvis du stod for hele salgsprocessen via din egen website.

Men måske har jeg misforstået, så skriv lige.

Hej Glenn,

Har du aldrig hørt om affiliate programmer? Det går netop ud på, at man på sin side har tekstlink, bannerreklame eller hvad ved jeg til et andet website. Man får så kommision baseret på den omsætning, som de besøgende fra ens side genererer hos målsiden. Og ja, det er faktisk onlineversionen af dit Bilka-eksempel.

Og til Henrik,

Jeg har desværre ingen erfaringer med selv at sætte affiliate-aftaler op på den måde. Jeg ved heller ikke,om der er nogen af affiliatenetværkene, der lejer deres teknologi ud til den slags mindre arrangementer?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16

Hej Frank.

Tak for din korte forklaring og nej, nu er jeg meget usikker om jeg har forstået konceptet, kan du ikke henvise mig til mere præcis info om dette.

Jeg havde en forståelse af, at man havde sin egen hjemmeside med en integreret affil-program fra en anden website, så den besøgende bliver på ens hjemmeside og køber. Køber bliver så registret hos den som udbyder affil. programmet samt afsender vareren.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 22:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Glenn,

Jeg har ikke lige et bookmark liggende til en rigtig god og fyldestgørende forklaring, så du må nøjes med lidt flere af mine ord i første omgang.

Men standard er afgjort ikke, at man får integreret løsninger på egen hjemmeside. Nej, det typiske er at man har tekster eller bannere, som er linket med en bestemt kode til affiliatepartnerens hjemmeside.

Når du så klikker på et banner på min hjemmeside, føres du altså over til en partners hjemmeside, hvor der bliver lagt en cookie på din computer. Denne cookie har en levetid på f.eks. 14 dage eller 30 dage, så hvis du gennemfører en handel indenfor den periode, vil jeg fortsat få min kommision. (Jeg er ikke programmeringshaj, så det kan ske, at visse programmer afviger fra denne forklaring, men konceptet er nogenlunde det samme uanset).

Selve afregningen kan være en bestemt andel af omsætningen, et fast beløb pr. handel eller i nogle tilfælde også beløb for andre handlinger såsom tilmelding til nyhedsbrev, oprettelse af profil m.m.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:37

interessant og tak for din info.

Men hvorfor vil man udbyde denne form for partnership (affil-pro.), når annoncebanner er en billigere løsning, da man ikke skal betale kommision ved alm. banner-annonce.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 08:05

Glenn Kibsgaard:

Men hvorfor vil man udbyde denne form for partnership (affil-pro.), når annoncebanner er en billigere løsning, da man ikke skal betale kommision ved alm. banner-annonce.

Hej igen,

Det er en misforståelse, at annoncebannere betalt pr. tid eller eksponeringer er en billigere løsning. Ofte vil den slags bannere være meget ineffektive. Derfor er det næsten altid en klar fordel for annoncører, at der kun bliver afregnet pr. salg.

Hvis du vil lære lidt mere om online markedsføring og effektmåling, er Ib Potters Pottercut et rigtig godt sted at starte. En lækker serie podcasts, der dækker forskellige dele af online markedsføring. Du må nok med fordel lægge ud med podcasts med Lea Skov Lindbæk, Morten Vadskær og Søren Sprogø.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33

1000 tak for din forklaring, Frank Yes

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 10:39

For lige at angribe det fra en lidt anden vinkel - hvordan kan det så være, at de ikke har lyst til at blive eksponeret generelt i affiliate netværk

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)