Jeg har leget med idéen om at supplere min SU med at opstarte en enkeltmandsvirksomhed Jeg er kommet frem til at jeg ikke vil momsregistreres (nok også meget smart når der nu er en grænse for hvor meget ekstra man kan tjene ved siden af sin SU). Jeg er i gang med at uddanne mig til datamatiker, og har fiflet med websider som fritidsinteresse de seneste 5 år og vil mene at jeg er i stand til at udvikle websider til min målgruppe: privatpersoner, klubber/foreninger og måske mindre erhverv så jeg har en "blid" opstart. Priser, produkter og lign. har jeg udtænkt sådan nogenlunde, meeen jeg har bl.a. en række spørgsmål Regner med at beholde dette kørende som en debat hvis jeg skulle få yderligere spørgsmål. |
Kaalakiota:» Skal jeg foretage mig noget rent praktisk før jeg går ud og siger til folk at jeg kan lave noget for dem?
Du skal have et cvr nr. læs evt denn tråd: http://www.amino.dk/forums/p/72563/455847.aspx#455847
Kaalakiota:» Skal jeg anskaffe mig et økonomiprogram? Hvis ja, hvilke gratisudgaver findes?
Saldi.dk. Her kan du bogføre og fakturere gratis så du holder dig under 300 posteringer om året.
Kaalakiota:» Skal jeg udarbejde årsrapport, balance ol. når jeg er enkeltmandsvirksomhed?
Ja, du skal aflevere et regnskab sammen med din selvangivelse.
Held og lykke med projektet.