Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed til at supplere min SU

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Karise
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 19
Fra  Irradiated Games Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har leget med idéen om at supplere min SU med at opstarte en enkeltmandsvirksomhed

Jeg er kommet frem til at jeg ikke vil momsregistreres (nok også meget smart når der nu er en grænse for hvor meget ekstra man kan tjene ved siden af sin SU).

Jeg er i gang med at uddanne mig til datamatiker, og har fiflet med websider som fritidsinteresse de seneste 5 år og vil mene at jeg er i stand til at udvikle websider til min målgruppe: privatpersoner, klubber/foreninger og måske mindre erhverv så jeg har en "blid" opstart.

Priser, produkter og lign. har jeg udtænkt sådan nogenlunde, meeen jeg har bl.a. en række spørgsmål
» Skal jeg foretage mig noget rent praktisk før jeg går ud og siger til folk at jeg kan lave noget for dem?
» Hvad med fakturering? Hvis jeg ikke er momsregistreret har jeg læst mig til at jeg ikke skal angive moms på mine fakturaer, men er der andre ting jeg skal tage forbehold for?
» Skal jeg anskaffe mig et økonomiprogram? Hvis ja, hvilke gratisudgaver findes?
» Skal jeg udarbejde årsrapport, balance ol. når jeg er enkeltmandsvirksomhed?
» Har du nogle tips til hvad jeg ellers skal arbejde på først, eller overveje?

Regner med at beholde dette kørende som en debat hvis jeg skulle få yderligere spørgsmål.

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 13:25

Kaalakiota:
» Skal jeg foretage mig noget rent praktisk før jeg går ud og siger til folk at jeg kan lave noget for dem?

Du skal have et cvr nr. læs evt denn tråd: http://www.amino.dk/forums/p/72563/455847.aspx#455847

Kaalakiota:
» Skal jeg anskaffe mig et økonomiprogram? Hvis ja, hvilke gratisudgaver findes?

Saldi.dk. Her kan du bogføre og fakturere gratis så du holder dig under 300 posteringer om året.

Kaalakiota:
» Skal jeg udarbejde årsrapport, balance ol. når jeg er enkeltmandsvirksomhed?

Ja, du skal aflevere et regnskab sammen med din selvangivelse.

Held og lykke med projektet.

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 13:33

Du skal IKKE have cvr. nr. hvis du tjener under 50.000 kr. Så er det bare igang og sige til alle at du gerne vil hjælpe med en hjemmeside..

Du behøver ikke kigge på økonomiprogram før du er godt i gang, bare gem alle kviteringer og faktura og tag det når du er kommet lidt mere ind i det..

uden crv. nr. skal du "bare" oplyse til skat hvor meget du har tjent så du kan får lov at betale skat af detBig Smile

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:24

Rønlund:

Du skal IKKE have cvr. nr. hvis du tjener under 50.000 kr. Så er det bare igang og sige til alle at du gerne vil hjælpe med en hjemmeside..

Du behøver ikke kigge på økonomiprogram før du er godt i gang, bare gem alle kviteringer og faktura og tag det når du er kommet lidt mere ind i det..

uden crv. nr. skal du "bare" oplyse til skat hvor meget du har tjent så du kan får lov at betale skat af detBig Smile

Det er fuldstændig korrekt - Du skal så have en udvidet selvangivelse når tid er.

PS. Det er ikke ligefrem god reklame for SALDI det her. Big Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Karise
Tilmeldt 27. Oct 09
Indlæg ialt: 19
Fra  Irradiated Games Skrevet kl. 16:33

Takker for svarene :)

Men hvad så med fakturaerne? Er der regler for hvad de skal indeholde? Og skal jeg angive moms når jeg ikke er momsregistreret?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:18

Du skal så ikke angive (opkræve) moms og dit Cpr-nr skal fremgå af fakturaen

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)