Jeg har et ret omfattende spørgsmål til debatten herinde. I min søgen efter lignede topic har jeg måtte gå forgæves, så nu opretter jeg selv indlææget omkring sposorater. Helt konkret går mit spørgsmål på, hvorvidt man egentlig kan måle effekten af sponsering. Sponsorships kan jo tage sig ud i eksempelvis sportsverdenen, kultur, non-profit organisations osv., men helt konkret savner jeg en effektmåling på disse markedsføringstiltag. Jeg har søgt på nettet, og kan ikke komme frem til et klart svar - faktisk intet svar.
Hvad er ulemperne i forbindelse med sponsorship, udover at budskabet måske ikke har første prioritet i den valgte begivenhed? Har I positive erfaringer med at knytte Jeres navn/virksomhed til begivenhedens normer og værdier?
Håber på en mindre debat, da jeg har tanker om at foretage nogle af disse markedsføringstiltag...!
|
Uden at vide det store om det kunne jeg forstille mig at en af udlemperne kunne være hvis det sponsorerede firma/klub/hold opfører dig på en måde der er upassende, dette kunne eventuelt skade jeres ry også.