Hvilke af følgende scenarier vil teoretisk set give mest trafik på ens hjemmeside?
En hjemmeside hvor man skriver en masse artikler inden for samme emne, eller en hjemmeside hvor man laver forskellige artikler op forskellige men populære emner?
Er det ud fra et inspirationsmæssigt synspunkt du foreslår det, eller vil det også generere mere trafik SEO mæssigt? Det jeg er i tvivl om om det bedst kan svare sig at have forskellige sider med forskellige emner og derfor tiltrække et bredere publikum eller om det bedre kan svare sig at holde konceptet gennem hele siden for på den måde at få mere relevans på de interne links og derfor en bedre linkbuilding.
Er det ud fra et inspirationsmæssigt synspunkt du foreslår det, eller vil det også generere mere trafik SEO mæssigt? Det jeg er i tvivl om om det bedst kan svare sig at have forskellige sider med forskellige emner og derfor tiltrække et bredere publikum eller om det bedre kan svare sig at holde konceptet gennem hele siden for på den måde at få mere relevans på de interne links og derfor en bedre linkbuilding.
Hej Michael, det jeg ville foreslå dig ud fra mine erfaringer svarer du selv på i den sidste del af teksten.
En side med et koncept med relevant indhold kan bygges stor og bliver derfor lige pludselig noget værd for en stor skare af mennesker der interesserer sig for det samme, og det gennemskuer google også og giver dig kredit for det da du har relevant indhold. Så med en masse relevante artikler og SEO kan du skabe masser af trafik over tid.
1: Du kan som tidligere nævnt skrive om et bredt emne, som dækker en masse muligheder.
2: Du kan finde en bestemt interessant målgruppe og fange denne. Et eksempel kunne være mobiltlfkøbere. Skrive om nyeste mobiler, abbonementer osv, og samtidig tilføje affiliale salg.
3: Du kan skrive om emner der kun fanger det ene køn, f.eks make up, og dermed få en mere præcis reklame målgruppe.
Men det at lave en side kun med reklame for øje, er måske ik det smarteste. Passionen for projektet i længden mangler jo ofte hvis det kun er mulige penge der lokker...
Hvis du vil bruge tilstrømningen af besøgende til reklamer, kan det tit være en fordel at skrive om samme emne på en hjemmeside. Så vil f.eks. Google Adsense ikke være i tvivl om, hvad siden handler om. Og hvis du vil prøve affiliate marketing, vil du kunne fokusere på det samme eller de samme få reklameprogrammer for siden i stedet for at skulle forholde dig til en række forskellige.
Når det er sagt, har jeg set nogle dygtige folk få fine resultater med en blandet side. Men det er bare nemmere som begynder af få resultater med en knivskarpt fokuseret side.
Squidoo.com og Wikipedia er eksempler på sites med rigtigt gode placeringer selvom der skrives om alt mellem himmel og jord. Men især i forhold til intern linkning er det en fordel jo flere sider der er på sitet inden for samme emne. Så lav evt en emneopdeling af sitet med fx. minimum 20 sider indenfor hvert emne og link relevante sider til hinanden.