Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino murstensbutik

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jg tror nu bare at du skal lave et opslag - men måske lige kigge efter en butik der kan lejes - så du kan regne på hvad de samlede udgifter vil koste. og hvilke typer produkter der skal være i butikken - og meget meget mere..

det kræver en handlingsplan - light inden du kaster dig over projektet.

jeg hjælper gerne til med råd - men da jeg nårmalt tager nge for råd - skal jeg jo påminde dig om at hjælp fra en konsulent kan bane vejen til en bedre plan og overblik - om det er fra mig eller en anden er underordnet - sålænge du får en dygtig person til at klarlægge mulige faldgrupper.

P.s der er ingen hurtige genveje for at bygge en god og sund forretning op fra bunden 

med venlig hilsen

Claudio

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 16:49

Ideen minder om, at have varer i kommission. Ved ikke hvor brugt det er i dag, men i midten af 80,erne hvor jeg gjorde en del i det, var princippet 1/3 del kost varen, 1/3 del gik til vareejeren og 1/3 gik til butiksejeren.

Ideen er sådan set god, men administrativt, tror jeg det bliver en stor opgave, både med at styrer det, forsendelse osv. med mindre det er webshops i nærmilijøet. En anden ting er strategien for hvilke varer der skal ind i varmen, med mindre målgruppen er ligegyldig og der går tigerbutik i den.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:56

Hvordan skal sådan en butik brandes ud af til? Hvis den handler med alt fra tshirts til bilruder? Det bliver virkelig svært at brande det i lokalsamfundet, da de færreste kunder vil forstå konceptet. Desuden vil det nok være svært at få til at løbe rundt pga mange administrative omkostninger og at det generelt er PISSE dyrt at have butik i DK... Der er så mange udgifter, så man tror det er løgn.

Fra 8900 Randers
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 21:07

Kan godt følge de ting i siger . Det er en fordel for webshoppene at stort set alle kan komme med vare men også en ulempe.

Det er noget der virkelig skal tænkes igennem specielt for ikke at kunde bliver forviret.

Kender du et sted fashion-seller hvor man har oversigt over de forskellige omkostninger der er ved at drive butik?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:48

Jeg synes, ideen er rigtig god.
Jeg kan dog ikke se Amino som en naturlig spiller på den bane.
Hvad med, at du bare realiserer den selv.

Hvis det skal fungere, skal tovholderen vist være den samme som butiksindehaveren.

Markedsføring af konceptet er ikke noget problem - butikken vil blive opfattet som en outlet-agtig butik, hvor man kan være heldig at snuble over noget sjovt.

Butikken skal ligge et temmelig befærdet sted - f.eks. i et storcenter - for kunderne vil sandsynligvis ikke bevæge sig målrettet hen mod netop den butik.

God vind.

mvh Hans

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:22

En lidt anderledes tilgang kunne også være en ide. Jeg har tit tænkt på muligheden for et kontor/lager fællesskab for os med netbutikker. Fordelene kunne være mange:

- Fælles indkøb af emballering
- Sparring på udvikling af forretning
- Fælles showroom
- kollegaer (mange sidder alene med deres shop)

Det kunne være i en bygning ala denne i Tølløse på Sjælland: eller denne i Solrød

hilsen Morten

Fra 8900 Randers
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 13:22

Jeg har lidt for mange ting igang for tiden så derfor er det ikke aktuelt i øjebliket. Det er samtidigt dejligt at høre at folk synes om ideen. Der skal dog arbejde en del videre med ideen.

Fælles Indkøb af diverse ting synes jeg også lyder som en go ide som måske kunne være i forlængelse af denne butik.

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 14:51

JEg tilsluter mig gerne din ide Morten. dog ser du nok ikke min Røv i Tølløse eller at spytte penge i et domicil til 4.995.000.. spild af penge IMHO.

er det downtown central. CPH. så er jeg på... et væksthus ville være fantastisk - meen det skal skam være billigt således af alle de små der gerne vil satse har mulighed for at være med. er lidt træt af at se kontor-fællesskaber til 3000 kr. pr næb.. og så får man kaffe med. Big Smile

Men du tænker sikert på dine egne behov og fair nok, som jeg :-)

lad sagen brygge yderligere siger jeg.

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 16:10

kommer vel meget an på hvor i verden den kommer til at ligge er det i industrien eller på strøget?

Jeg ville nok ikke medmindre butikken henvendte sig til folk med biler altså ligesom thansen eller lign. det bliver sku nok for abstrakt, og det tror jeg vil forvirre mange besøgende :(

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:05

Jeg tror desværre at ideen er svær at realisere. Der er for mange forskellige behov, blandet med en administrativ byrde, der vil være ressourcekrævende at gennemføre. Spørgsmål:

- Logistik - skal det være indre kbh, eller sydfyn?
- Skal man skabe en synergi af webshops, der henvender sig til samme målgruppe? Det er lettere at markedsføre, men samtidig konkurrerer man om de samme kunder.
- skal det være for start-ups eller erfarne aktører? Start-ups har behovet, men har nok ikke budgettet til indre København.
- Hvordan skal udgifterne fordeles? Lejer man X km2 kontor og X km2 lager? Eller?

Personligt tror jeg det vil være utrolig svært at markedsføre en traditionel forretning med varer fra forskellige shops ala ideen med at leje hyldeplads ud. Hvad sker der fx. når en webshop flytter?

Jeg tror mere på noget ala Webshop Valley, der er en kombination af kontorfællesskab, lagerhotel og kombineret showrooms, hvor hver enkelt shop reklamerer for eksistensen på deres respektive hjemmesider.
Største udfordring er geografisk placering, da folks shops er placeret i hele landet, og ingen er interesseret i lang transporttid. Men ellers er noget ala BusinessHouse (dog med tilhørende showroom og lager) i Roskilde Centrum en model der er værd at lader sig inspirere af.

Flere placeringer kunne være

Hangar i Roskilde Lufthavn  

Produktionsejendom i Roskilde 

Kontor/showroom i Roskilde

OG ja - det er kun ud fra eget behov disse eksempler er nævnt, da vi holder til i Roskilde :)

Hilsen Morten

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)