Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino murstensbutik

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jg tror nu bare at du skal lave et opslag - men måske lige kigge efter en butik der kan lejes - så du kan regne på hvad de samlede udgifter vil koste. og hvilke typer produkter der skal være i butikken - og meget meget mere..

det kræver en handlingsplan - light inden du kaster dig over projektet.

jeg hjælper gerne til med råd - men da jeg nårmalt tager nge for råd - skal jeg jo påminde dig om at hjælp fra en konsulent kan bane vejen til en bedre plan og overblik - om det er fra mig eller en anden er underordnet - sålænge du får en dygtig person til at klarlægge mulige faldgrupper.

P.s der er ingen hurtige genveje for at bygge en god og sund forretning op fra bunden 

med venlig hilsen

Claudio

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 16:49

Ideen minder om, at have varer i kommission. Ved ikke hvor brugt det er i dag, men i midten af 80,erne hvor jeg gjorde en del i det, var princippet 1/3 del kost varen, 1/3 del gik til vareejeren og 1/3 gik til butiksejeren.

Ideen er sådan set god, men administrativt, tror jeg det bliver en stor opgave, både med at styrer det, forsendelse osv. med mindre det er webshops i nærmilijøet. En anden ting er strategien for hvilke varer der skal ind i varmen, med mindre målgruppen er ligegyldig og der går tigerbutik i den.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15009
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:56

Hvordan skal sådan en butik brandes ud af til? Hvis den handler med alt fra tshirts til bilruder? Det bliver virkelig svært at brande det i lokalsamfundet, da de færreste kunder vil forstå konceptet. Desuden vil det nok være svært at få til at løbe rundt pga mange administrative omkostninger og at det generelt er PISSE dyrt at have butik i DK... Der er så mange udgifter, så man tror det er løgn.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 16:10

kommer vel meget an på hvor i verden den kommer til at ligge er det i industrien eller på strøget?

Jeg ville nok ikke medmindre butikken henvendte sig til folk med biler altså ligesom thansen eller lign. det bliver sku nok for abstrakt, og det tror jeg vil forvirre mange besøgende :(

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 20:05

Jeg tror desværre at ideen er svær at realisere. Der er for mange forskellige behov, blandet med en administrativ byrde, der vil være ressourcekrævende at gennemføre. Spørgsmål:

- Logistik - skal det være indre kbh, eller sydfyn?
- Skal man skabe en synergi af webshops, der henvender sig til samme målgruppe? Det er lettere at markedsføre, men samtidig konkurrerer man om de samme kunder.
- skal det være for start-ups eller erfarne aktører? Start-ups har behovet, men har nok ikke budgettet til indre København.
- Hvordan skal udgifterne fordeles? Lejer man X km2 kontor og X km2 lager? Eller?

Personligt tror jeg det vil være utrolig svært at markedsføre en traditionel forretning med varer fra forskellige shops ala ideen med at leje hyldeplads ud. Hvad sker der fx. når en webshop flytter?

Jeg tror mere på noget ala Webshop Valley, der er en kombination af kontorfællesskab, lagerhotel og kombineret showrooms, hvor hver enkelt shop reklamerer for eksistensen på deres respektive hjemmesider.
Største udfordring er geografisk placering, da folks shops er placeret i hele landet, og ingen er interesseret i lang transporttid. Men ellers er noget ala BusinessHouse (dog med tilhørende showroom og lager) i Roskilde Centrum en model der er værd at lader sig inspirere af.

Flere placeringer kunne være

Hangar i Roskilde Lufthavn  

Produktionsejendom i Roskilde 

Kontor/showroom i Roskilde

OG ja - det er kun ud fra eget behov disse eksempler er nævnt, da vi holder til i Roskilde :)

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  visual-id Skrevet kl. 10:42

Roskilde er da skam også tættere på undertegnede -  Ca. 20 min til centrum) da jeg jo er i KBH og det samme gælder for dig Morten.

Jeg tror nu - modsat dig - ikke at det er svært - man skal jo blot tilbyde servicen  - til webejere der har adresse placering inden for "Firmaets" aktions radius / område - og evnt. ekspandere kontor derfra.

Og vedr. markdsføring - handler det jo om hvordan den er støbt sammen - FIELDS som er en traditionel murstensforretning - de har da ikke problemer med at fremtrylle et magasin med diverse produkter i. kan ikke se problemmet blot den mentale blokkering ( sorry Morten) Big Smile  I et magasin reklamers der for produkterne - og derved henviser til en bagside hvor webbutikkens navn nævnes - samt evnt. en introduktions side - om firmaet og dets ejer evnt.

( jeg har lavet lidt research på den slags gratis produkt blade)

Og så handler det om at have en PORTAL som tilbyder en underside - og som derefter peger - på sælgers egen side ( hvis han / hun har en)

bare hav i "mente" at jeg er 100% realist - så ingen drømmerier her fra.

Og Det er  viljen til ideen der manifisterer den. Wink

Alle de der andre små punkter du nævner - vil jeg overlade til en gruppe der faktisk har tænkt sig at realisere ideen - jeg syntes den er god - men ønsker ikke at tilføje yderligere - også selvom jeg har en god ide om mere praktiske tiltag - den energi vil jeg bruge hvis der er nogen der har lyst til at realisere ideen og jeg faktisk er blevet en del af denne. :-)

Hvis vi skal gå videre må vi jo starte med at nedsætte en interessegruppe - der inden for de nedsatte rammer kan deltage som alle kan opfylde nogle punkter: F.eks

1. have actions-radius på Sjælland ( f.eks)

2. have en webshop 

3. have livsstils produkter ( gruppe 1?) 

4. have et ønske om at gå sammen - og evnt. samme lager

5. have økonomi til den type fælleskab

Fyld selv på.. med resten.. 

Jeg tror 100% at ideen har en fremtid - jeg har set denne konstalation før - folkene manglede blot at lancere en fællse side og et fysik produkt ( blad eller butik)

Hvis man behovsmæssigt kan opfylde nogle  ting hos folk - så syntes jeg at ideen er relevandt.

Mini Behovs analyse ( ja det kalder jeg den sgu) 

SELLING POINTS: 

1.mulighed for sparring ved uge møde samt spisning.

2.fælles foredrag

3. fælles lager for at minimere udgifter

4. fælles kontor - skaber fællesskab og minimere udgifter

5. fælles transportfirma  - minimerer udgifter

6. fællesmarkdsførring - minimerer disse udgifter

7. fælles papir indkøb - og andre fælles indkøb - minimerere udgifter

8. Co2 - godt for miljøet.. hahah ja det skulle jo ind et sted ikke..

9. fælles handlingsplan - det er da super!!

10. fælles energisk indsats = nemmere at opnå opmærksomhed og derved gratis markedsførring

11. spydspids for en ny type shopping online - og igen skaber interesse

12. mulighed for fælles shopping modul på nettet

13. fælles launch platform  f.eks: www.butiksmagasinet.dk med undersider ( alternativt istedet for at have helt sin egen www adresse)

14. mulighed for at få annoncører i forbindelse med magasin, marketing og web

og meget megert mere.. nu er jeg sgu sulten og skal til at spise noget. :)

Hej Hej

P.s morten: den der flash med løbehjul er ikke så.. go.. på http://www.aaimport.dk/

ret den til :-) - større afstand mellem produkterne f.eks. ville hjælpe

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  visual-id Skrevet kl. 10:48

Hey  Branisav

Dinnærbutik.dk   er ledig..

dog ikke noget godt navn Big Smile

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  visual-id Skrevet kl. 10:49

Hey  Branisav

Dinnærbutik.dk   er ledig..

dog ikke noget godt navn Big Smile

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:04

Spændene debat.

Hvorfor ikke bare lavet butikken ala, Harald Nyborg, få varer i udstillingen og mange varer på lageret inde bagved, så man har ro til at pakke varer til lang distance kunderne. Og når der ikke er meget at lavet i webshoppen kan man tage turnus i den fysiske butik.

Med hensyn til lagerstyring, så er det ikke et større problem end at det kan kodes og kobles sammen de forskellige shops via et plug-in, noget flere af aminoerne kunne være med til at forestå. Så var det jo bare at få shoppen til at understøtte flere lager lokationer, så kan man åbne små butikker i alle storbyerne, i fællesskab.

Men tror ikke i skal være mere end ti e-købmænd pr. lokation før det bliver forvirrende..

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)