Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apati mod MLM eller bare mod aggressive sælgere?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg må nok indrømme, at jeg ikke bryder mig om princippet bag MLM. Det er alt for nemt at bondefange folk med lidt aggressiv markedsføring - men det kan man jo gøre på så mange områder.

Så jeg tror egentlig snarere det handler om at den type virksomhed åbenbart virker som en magnet på sælgere, der ønsker sig frem i verden på bekostning af alle andre og uden smålig skelen til produktets virkning. Det er som om, at de brodne kar mere er reglen end undtagelsen.

Desværre er de fleste MLM-folk (blot min fornemmelse, jeg har ikke ført statistik) åbenbart mere interesseret i at hyre nye forhandlere end at udveksle erfaringer. Derfor bliver det for de flestes vedkommende kun til en hurtig omgang salgsgas og så væk igen.

Det er så her min undren trænger sig på: hvorfor tror man, at man kan hyre nye forhandler i et MLM-forum? Mon ikke de fleste læsere her enten allerede ER engageret i MLM-sammenhænge eller er en del af det kritiske kor?
 Der KUNNE jo her være mulighed for at udveksle seriøse erfaringer med produkter, firmaer og sslgsteknikker, men enten er der ikke interesse for den slags debat eller også drukner den bare i debatten mellem de desperate yderpunkter. Og det er da egentlig lidt synd...

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 17:29
Spændende diskussion.

Har tit gået i de samme tanker hvad Amino angår. MLM trådene bliver brugt MEGET til at forsøge hijacke nye sælgere under en eksisterende sælger, og meget lidt til erfaringsudvekling.
Selv om det er selv bliver indlæg lagt herinde, skal du sælge alt muligt andet på Amino med x-liter varm luft hører det under "Jeg har et godt tilbud til dig", er lidt 50/50 om hvorvidt alt salg skal under godt tilbud kategorien, eller om der skal en ny "MLM produkter/ydelser sælges". Ved det ikke - fyr løs.

Lasse Burholt (absolut Pro MLM mand) lave for nogen tid siden en del (meget lange) indlæg om sine generelle tanker om MLM koncepter, og selv om jeg var uenig i det meste var det da forfriskende med oplæg til diskussion, frem for salg af "passive indtægter".

Håber på en fremtid med flere erfaringer og problemstillinger i MLM debatten, frem for salgsgas.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 18:00
Jeg synes heller ikke at man skal bruge amino til at "hi jacke" nye sælgere..... Det er dårlig stil

Men men...

1. Jeg kan godt forstå nogle gør det, da de sikkert lige er gået igang og er "helt oppe og ringe"  og synes at alle i hele verden bare skal have det af vide. De tænker sikkert ikke over at der kommer en del af den slags indlæg på amino, også falder det hele ligesom på jorden, da det så ikke gør "passive indtægter" unike....

2. Mange NM /MLM selvskaber, lære at man skal INVITERER..... altså kun inviterer, (sig at man har en spændene foretnings mulighed) og om personen gerne vil se på den. OG så er der så PRÆSENTERER... hvor der kommer en uddybende forklaring på foretnings ideen/ produktet.

Det som folk gør her er jo at invitere, til en præsentation, de gør bare som de har lært... Men den teknik virker altså bare ikke rigtig på nettet, man kan ihverttilfælde pisse mange mennesker af. Teknikken virker i mange andre situatioener, men her...på amino NEJ NEJ NEJ

hmmm håber at det gav mening

Filmproduktion    Reklamefilm    Viral film   Web film    www.kettner.nu

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 22:18
Jeg oplevede en af de irriterende sælgere i dag. Det havde godt nok ikke noget med MLM at gøre, men det havde stort set samme effekt på mig.

Det var en ''sælger'' for Folkekirkens Nødhjælp, der passede mig på gaden med et: "Er du nogensinde kommet træt hjem fra arbejde?"

(eller noget i den stil i hvert fald) Jeg blev simpelthen så møghamrende sur, for jeg følte mig bondefanget. Det sandfærdige svar ville selvfølgelig være "ja", men så ville jeg være engageret i den samtale som jeg ikke ønskede, da jeg for det første havde travlt, og for det andet af princip er modstander af den måde at kapre støtte på.

Jeg er ikke i tvivl om, at det fra sælgers side er et fantastisk godt tip, at man på den måde ''fanger'' kunden ind fra starten af. Men det havde altså den modsatte effekt på mig. Jeg blev sur, fornærmet og vil for fremtiden lægge min støtte et andet sted end hos Folkirkens Nødhjælp - og det var vel ikke meningen?

Det er samme reaktion mange af salgteknikkerne fra MLM-firmaerne udløser hos mig: "Har du lyst til at tjene mange penge uden at røre end finger?", "Er du klar til at leve din drømme livstil" osv.

Selvfølgelig har jeg det, men er en kritisk person, der gerne vil se tingene ordentligt an inden jeg træffer en beslutning. Jeg vil regnskaber, videnskabelige rapporter - ikke salgstaler og reklameindslag.

For mig er det fornærmende at man henvender sig til mig på den måde i et forsøg på salg. Det er manglende respekt for min evne til at analysere tingene selv, at de forestiller sig at jeg er villig til at stole 100% på en fremmed mands helligørelse af et for mig ukendt produkt!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:47
Jeg er meget enig med dig i dine betragtninger, ellegaard. Det har også altid undret mig, dels at de produkter der sælges via MLM altid er mildest talt suspekte, og dels at de altid skal sælges med de der helt vildt overdrevne løfter - eller det der i hvert fald lyder og opfattes som sådan af de fleste der hører det. Det hele ender meget let i tomme overskrifter og meget lidt indhold. Det er meget muligt, at en af grundene er, at der skal sælges så sindssygt aggressivt for at systemet overhovedet kan hænge sammen - og til den form for salg fungerer "mirakkelprodukter" måske bedst.

Jeg tror, og fornemmer, så også, at MLM rammer et meget bestemt segment af mennesker - og rammer helt ved siden af andre. Jeg ser f.eks. overhovedet ingen MLM-folk i min vennekreds, og jeg oplever i velhavende kredse, intelektuelle/kunstneriske kredse, og i højtuddannede kredse, som jeg også bevæger mig i, heller ingen MLM aktører.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 07:20
Dato: 28-09-2006 17:28:44 Forfatter: netMedia.dk Spændende diskussion.

Lasse Burholt (absolut Pro MLM mand) lave for nogen tid siden en del (meget lange) indlæg om sine generelle tanker om MLM koncepter, og selv om jeg var uenig i det meste var det da forfriskende med oplæg til diskussion, frem for salg af ''passive indtægter''.

Håber på en fremtid med flere erfaringer og problemstillinger i MLM debatten, frem for salgsgas.

Så absolut tak for rosen - det er rart at høre at jeg er "trængt" igennem: Da jeg i sin tid bevægede mig ind på Amino - helt specifikt under MLM - slog det mig, at de forskellige tråde og debatter var kørt helt af sporet og netop lackede eller skal vi sige; var blottet for konstruktiv debat og saglig kommunikation udi erfaringer og betragtninger.

Det er min intention at samle tråden op hvor jeg slap: Har ikke kommenteret eller debateret på Amino i en længere periode og ser nu igen, at velmenende "nye" MLM folk på Amino bliver jordet, simpelthen fordi de starter helt forkert ud - og ganske rigtigt har en fuldstændig forkert opfattelse af hvad Amino skal bruges til - og dermed sætter sig selv i situation som "sitting ducks"; rene skydeskiver.

De nye wannabe´s; uerfarne MLM folk dumper i med arme og ben når der stilles kritiske spørgsmål eller når de hives ind i en lang udmagrende diskussion med de evigt MLM fobiske debatører på Amino.

Endnu engang for rosen ;-)

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)