Michael, det interessante i denne sammenhæng er ikke mediet - men om det du vil fortælle folk, er interessant! Hvis du har et produkt, service el. ydelse, der bliver efterspurgt i den tiltænkte målgruppe, så giv los med både fysiske og ikke-fysiske mails (selvfølgelig med hensyn til permission-juraen). En anden metode end bare at sende en simpel PDF ud kunne være at investere i et billigt stykke Direct Mail software. På den måde kan du differentiere dine budskaber til forskellige segmenter, du har helt styr på, hvem der åbner og klikker i din udsendte markedsføring og du har komplet statistik over hvordan målgruppe reagerer. Det er en billig og effektiv løsning, som vældigt mange virksomheder bruger i dag. Mvh. Jesper Eiby |
Hej Michael,
Salgsbreve på papir - dét anbefaler jeg altid mine kunder. Selvom der ingen garantier er, så er succesraten bedre end på mail. Ja, der er også risiko for, at modtageren river brevet midt over uden at åbne det, fordi han kan se, at det ikke er en afsender, han kender til. Men så må man være en lille smule kreativ. Hvis det bare er skrevet på en almindelig tynd og let A4 side, som den de fleste printer ud på (kan ikke huske gram pr. side), så vil dit salgsbrev lynhurtigt fremstå som bare endnu et brev i bunken. Jeg anbefaler altid mine kunder at få deres salsgbrev trykt på noget tykkere papir, som ikke bøjer af sig selv, men ser lidt eksklusivt ud. Og hvis der er råd til det, så send salgsbrevet i en kuvert, som farvemæssigt - og måske også designmæssigt - stikker ud i mængden og vækker nysgerrighed hos modtageren. Det kan hurtigt blive lidt dyrere, men så kan man måske vælge i første omgang at indsnævre sit segment en del, indtil man har erfaret, hvad effekten er. Det er jo ikke kvantiteten af udsendte salgsbreve, men kvaliteten af det enkelte salgsbrev, som i sidste ende betyder noget.
Mvh
Thomas Høedt Thomsen www.tt-tekstforfatter.dk
Tekst / Concept