Dato: 28-09-2006 13:16:03
Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Dato: 28-09-2006 12:27:57 Forfatter: James
Hvad laver du egentlig i det hele taget på MLM delen af Amino?
Jeg tror, at Christian - lige som jeg selv - gerne vil medvirke til at vise folk, som ikke tidligere har hørt om MLM-systemer, at der er flere sider af den sag. Nogen kunne jo blive fanget af de gyldne løfter som f.eks. :''Vær med fra startet og tjen kassen''. Vi er så en lille flok, som ser en opgave i at informere om, at det også har omkostninger at ''tjene kassen'' på denne måde. F.eks. kan man risikere at komme til at virke frastødende i sin omgangskreds, hvis man har for meget fokus på at hyre nye folk til sin pyramide og få lidt på at drikke øl og spille bowling.
mvh Hans
Hej Hans
Selvom du ikke er pro MLM, så er det sgu altid en fornøjelse at læse det du skriver.
Jeg vil egentlig ligesom dig gerne påpege nogle af disse relevante punkter og personligt synes jeg heller ikke om; "Vær med fra starten og tjen ka$$en" - jeg kan dog analysere og forstå hvorfor sådanne udtalelser bliver brugt og hvad formålet er med dem.
Jeg vil også mene, at folk skal have kastet lys på både de negative og positive sider af det, at bygge en forretning. Hvis man ikke er bekendt med de negative sider, så står man lidt med bukserne nede, når de første problemer opstår og det er selvfølgelig et problem. - Et problem som ikke forsvinder ved at vende det blinde øje til.
På baggrund af dette så ser jeg et større problem i, at folk ofte er 100% for eller imod. - De mennesker der er positive omkring MLM er som regel mindre lydhør overfor negativ kritik. - Dem som er imod MLM har lidt samme problem hvad angår de positive aspekter. - Desværre er der ingen af disse yderligheder, som står med et særligt reelt billede af det, som er en realitet.
Jeg vil mene at hvis man forsøger at holde sig selv objektiv; så behøver der ikke at være nogle ubehagelige overraskelser og når man kender spillereglerne, så kan man selv bestemme hvor meget MLM skal fylde i sit liv, samt hvem man ønsker at samarbejde med.
Personligt har jeg flere venner og familiemedlemmer, som ikke engang aner hvad jeg laver. Nogle af dem ønsker jeg ikke at arbejde med, nogle har sagt nej tak og resten vil jeg ikke blande ind i det af andre årsager. - Dette er helt og holdent mit eget valg og det forhindrer mig ikke i, at lave forretning alligevel. Og for en god ordens skyld, så acceperer jeg et "nej" nu... Men jeg havde sværere ved det i sin tid da jeg lige havde startet. - At acceptere et "nej" er noget de fleste mennesker skal lære og derfor hører man om MLM folk der nærmest chikanerer venner og familie... Men som sagt er man selv herre over, om dette overhovedet skal være et problem.
Men i det store hele, så er der i MLM nogle konkrete ting som ligger helt fast - Såsom en bærende produktomsætning, overholdelse af loven, forretningsfilosofi og lignende. Men hvad angår mange af de andre områder (bl.a. det rent praktiske arbejde); der kan man jo selv bestemme og det er op til én selv at sørge for, at forretningen bliver drevet på fornuftig vis. - Til dels er man underlagt et koncept; men dertil er hænderne og holdningerne ret frie.
På baggrund af dette, så vil jeg som netværker altid møde repræsentanter og firmaer, hvis udsagn og holdninger er i strid med mine egne - selvom de også er MLM. Dette forholder sig på samme måde, for de fleste andre netværkere.
Så udfra denne logik er det jo umuligt at være 100% for eller 100% imod. - Der er simpelthen for stor en variation fra firm