Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helt nyt firma i EU vær med fra startet og tjen kassen

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 28-09-2006 12:27:57 Forfatter: James
Hvad laver du egentlig i det hele taget på MLM delen af Amino?

Jeg tror, at Christian - lige som jeg selv - gerne vil medvirke til at vise folk, som ikke tidligere har hørt om MLM-systemer, at der er flere sider af den sag. Nogen kunne jo blive fanget af de gyldne løfter som f.eks. :"Vær med fra startet og tjen kassen". Vi er så en lille flok, som ser en opgave i at informere om, at det også har omkostninger at "tjene kassen" på denne måde. F.eks. kan man risikere at komme til at virke frastødende i sin omgangskreds, hvis man har for meget fokus på at hyre nye folk til sin pyramide og få lidt på at drikke øl og spille bowling.

mvh Hans

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:18
Dato: 28-09-2006 13:01:52 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

Hvorfor ikke markedsføre dig med det, som du reelt selv tror på:

'Sælg noget gelé i din fritid og få en lille sidegevinst - hvis du kan få andre til også at sælge gelé i deres fritid, kan du måske få en større sidegevinst'.

Det lyder omtrent ligeså spændende som Netto's opslag på en ledig fritidstjans som flaskedreng

mvh Carsten
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:30
Dato: 28-09-2006 12:42:26 Forfatter: One Minute Manager

Bliv økonomisk uafhængig!
Tjek http://tinyurl.com/k4zy4

Hvor mange penge skal der i din Verden stå på kontoen for at man kan kalde sig økonomisk uafhængig?

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:51
Dato: 28-09-2006 12:27:57
Forfatter: James

Hej Christian Foged

Nu har jeg læst flere af dine indlæg/kritik på MLM siden. - Indtil videre har jeg holdt min mund, men nu spørger jeg direkte...

Jeg har desværre kun set dig kritisere, kritisere og atter kritisere... hvad jeg ikke har set noget af er; hvad det egentlig er du underbygger din kritik med!?

Det generer mig ikke, at du er kritisk overfor MLM. Men det forekommer mig ikke særligt 'intelligent', at man fuldstændigt ukritisk vælger at hagle den ene mulighed ned efter den anden. Du har jo tydeligvis ikke noget kendskab til branchen og skulle måske læse mere end du skriver på lige præcis dette område. - Du er vel ikke bange for at lære mere og i så fald; så er du jo kun aktiv i MLM delen for at genere de øvrige brugere. - Igen forekommer dette mig ikke særlig intelligent.

Er det på nogen måde muligt, at slå bare nogle af dine barrierere ned og få dig til den erkendelse, at du nok ikke underbygger din kritik med andet, end et forudanet indtryk af hvad branchen drejer sig om? Men KAN du underbygge din kritik... jamen så kom i gang, så man rent faktisk bliver klogere på at læse det.

Bortset fra dette, så er der ikke meget rimelighed at hente fra kritikerne hvad angår denne slags (salgs)indlæg.
Hvis man skriver for lidt, så anklages man for ikke at være fyldestgørende nok og derfor hemmelighedsfuld og fuld af svindel. Hvis man derimod skriver et grundigt og fyldestgørende indlæg, så anklages man for at skrive ALT for meget. - Uanset hvilken approach der vælges, så står deligationen af kritikere klar til at nedgøre det - hvadend det måtte være.
Det morsomme er, at det er nogle af de mest anti-MLM brugere på Amino, som ønsker at bestemme vejen som MLM debatten skal tage. - Men MLM delen på Amino er jo SÅ TYDELIGVIS ikke beregnet på jer - og da slet ikke i rollen som uofficielle moderatorer.

Det forekommer mig ikke særlig intelligent; ligesom jeg vil vove den påstand, at størstedelen af Amino´s brugere nok ikke går ind under betegnelsen, som værende direkte intelligente. Men ikke dermed sagt at folk er dumme.

Så hvad med at levere noget mere konkret og relevant kritik i stedet for? Hvis man ikke bliver klogere af 'svaret', så er det nok fordi spørgsmålet ikke åbner op for intelligente svar.

Hej James.

Jo, er personligt meget kritisk over for MLM (det har nu aldrig været en hemmelighed), men kender da til personer som tjener på det på en fornuftig måde, og ved at der er flere MLM setup der fungerer ok (dog aldrig som de lover, men stadig nok til at give overskud). Normalt kommenterer jeg ikke på MLM indlæg, men følger dog med i debatten. Men når der kommer direkte tåbelige indlæg der lover guld og grønnse skove, passive indtægter, salg af spil, "200% sikre systemer" mm, bliver jeg kraftigt irriteret og gør alt hvad jeg kan for at fremhæve problemstillingerne ved det.

Det vil aldrig ændre sig. Men hvis du læste mine indlæg ville du også se at de er møntet på de konkrete indlæg de er kommenteret på, ikke kategorien overordnet.
Jeg står ved alt det jeg har skrevet, opgiver mit navn, mit firma og mine kontaktinformation. Tør du at gøre det samme?

MLM tråden er som alle andre tråde en åben debat, jeg har ingen problemer med at acceptere dette - har du?
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 14:30
Til alle iværksættere der har interesse i den meget fasinerende branche med betegnelsen Network Marketing!

Her kommer hjælp til afklaring af modellerne der anvendes i denne branche der optager mange da man kan komme igang på en beskeden investering og uden gældsfælderne.
Men man skal være god til at vælge den rette producent og det rette produkt - og det er her at din "tro, mening, vurdering" kommer på en prøve.
Du må for at få en god forretning "holde" af dit produkt og det SKAL have værdi for markedet.

God fornøjelse med dit studie.

hilsen

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:41
Hej Christian

At du er imod MLM, er som sagt ikke det jeg kritiserer. Jeg så bare gerne at bl.a. du i din kritik fremlagde nogle relevante spørgsmål og emner, hvor du også er modtagelig overfor den respons der kommer.

Som læser på tråden virker det for mig ikke som om, at bl.a. du slet ikke er interesseret i "svaret". Jeg mener ikke at bl.a. du som anti-MLM sidder med nogen særlig konkret viden, omkring de selv samme ting du kritiserer. Derudover bliver det en kold dag i helvede, når en anti-MLM person på Amino formår at rette kritik imod et pyramidespil udfra de rette kritikpunkter. - Langt det meste af tiden er der tale om tomme anklager og indicier rettet imod reelle MLM firmaer. - Du kan ligeså godt indrømme, at du ikke kender noget som helst til hverken Agel eller RiskFree Profit og alligevel føler du dig sikker nok i din sag til, at advare andre imod disse selskaber. - Er dette det tegn på intelligens du hentyder til i dit indlæg? - Det virker da ret dumt i mine ører.

Min pointe er, at din kritik burde være mere spørgende og mindre konstaterende. Du har ikke nok viden og indsigt til, at kunne konkludere disse ting. Flere af de netværkere der har arbejdet intenst med MLM i en årrække, mangler stadig den ekspertviden det kræver, at kunne fastslå hvornår der er tale om et reelt MLM firma eller et svindelforetagende. - Hvordan kan du med din begrænsede viden slå disse ting fast, hvor deres viden kommer til kort? - Det virker igen ikke særlig intelligent.

Du synes at Agel og RFP kommer med nogle "salgsargumenter" som ikke virker realistiske. - Men bare fordi at DU som udgangspunkt ikke kan forestille dig hvordan dette kan lade sig gøre; Jamen så er det sgu da ikke ens betydende med, at andre IKKE kan og ikke ens betydende med, at der overhovedet er tale om svindel.

Men hvordan fastslår man disse ting helt konkret??? Ja det gør man altså ikke ved at anklage folk - det gør man da ved at sætte dem til at redegøre for deres udtalelser!!! DU har f.eks. ikke på noget som helst tidspunkt bedt om en redegørelse fra hverken Agel eller RFP og ergo aner du ikke en fis om hvad det drejer sig om. Seriøsiteten i DINE udtalelser er derfor derefter. Hvad angår deres udtalelser, så står det på deres regning.

Derudover så kan du godt droppe dit "low blow" lige med det samme.

At DU vil bruge Amino til at debattere og promovere dig selv og din forretning er helt fint.

At JEG vil bruge Amino på at debattere og i øvrigt ikke har noget ønske om andet end det - er MIN sag. - Hvis du vil rette skidtspark imod min anonymitet, så ret et spark imod alle der har samme incitament.

Men bortset fra det, så er der flere på Amino som kender mig. Jeg har skrevet PB med flere herinde fra og så opgiver jeg som udgangspunkt gerne mit navn og andet.

Så skal jeg nu til at beklage, at jeg ikke forsøger at kapitalisere fra Amino?

Jeg kan godt acceptere at MLM tråden er en åben debat. Men kommer du ind som kritiker og du ikke har styr på dine kritikpunkter; så risikerer du at få nogle litterære prygel med på vejen. - Ligesom os pro-MLM må acceptere de prygel vi får. Jeg kan godt acceptere dette! Kan du - eller er det kun sjovt når det er DIG der langer ud efter folk?

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 15:05
Dato: 28-09-2006 13:00:32 Forfatter: Tommy
Hej Christian Foged

Nu har jeg læst flere af dine indlæg/kritik på MLM siden. - Indtil videre har jeg holdt min mund, men nu spørger jeg direkte...
[...]
Jeg har desværre kun set dig kritisere, kritisere og atter kritisere... hvad jeg ikke har set noget af er; hvad det egentlig er du underbygger din kritik med!?

Det generer mig ikke, at du er kritisk overfor MLM. Men det forekommer mig ikke særligt ''intelligent'', at man fuldstændigt ukritisk vælger at hagle den ene mulighed ned efter den anden. Du har jo tydeligvis ikke noget kendskab til branchen og skulle måske læse mere end du skriver på lige præcis dette område.
[...]
Det forekommer mig ikke særlig intelligent; ligesom jeg vil vove den påstand, at størstedelen af Amino´s brugere nok ikke går ind under betegnelsen, som værende direkte intelligente. Men ikke dermed sagt at folk er dumme.

Nu har jeg læst flere af dine sindsyg lange indlæg her på Amino, og næsten samtlige går på at forgude og beskytte samtlige MLM-firmaer i sådan en grad at det alene gør dig dybt utroværdigt. Når resten af Aminoerne i ikke-mlm-tråde godt kan være kritisk overfor hinandens produkter og 3. part (ikke-mlm) firmaers produkter, hvorfor pokker kan I så aldrig det?

At du kan omtale sådan et vagt indlæg som en mulighed, er sgu da ligeså naivt og ensidigt som altid at hagle MLM-firmaer ned.

Det forekommer mig direkte dumt.

Samtidig vil jeg da sige, at det er noget af en sviner du kommer med rettet mod alle Aminos brugere. Kæft jeg ville være led ved mig selv, hvis jeg fyrede sådan en omgang der af i et offentlig forum.

Hej Tommy

Tak for den omgang sludder. Det tvang sgu smilet frem.

Jeg VIDSTE at lige præcis dette indlæg ville blive misforstået.

Når jeg siger, at folk på Amino generelt ikke kan betegnes som værende direkte intelligente... Så er det som sagt; IKKE ENS BETYDENDE MED AT DE ER DUMME!!!! - At bægeret ikke er helt fuldt er ikke ens betydende med at det er tomt. - Lad dog for helvede være med, at piske en stemning op over SÅ oplagt en misfortolkning fra din side.

En person der er intelligent i den forstand, er en person der ved/kan noget udover det sædvanelige. Jeg mener at den primære gruppe af brugere på Amino befinder sig på et "almindeligt" niveau (hvor de hverken er intelligente eller dumme - de er "normale"). - Men selvfølgelig gør det mig da til et dumt svin; at jeg på den måde påpeger tingene som de helt reelt er. - Jeg mener bare, at der på Amino er enkelte og dygtige iværksættere, som mere end andre fortjener at blive betegnet som direkte intelligente... fremfor at et prangende positivt term som "intelligent" pludselig er hvermands eje.

Derudover så må du være mere end almindelig blind og indbilsk hvis du ikke kan se, at jeg mere end de fleste andre rent faktisk PÅPEGER; at man MÅ OG SKAL undersøge både de positive og negative aspekter indenfor MLM.

Jeg tager på ingen måde alle MLM firmaer i forsvar og har heller aldrig gjort det. Hvor helvede graver du dit sludder frem henne og hvorfor gør du dig så store forsøg på at misforstå hvad jeg skriver?

Hvis jeg tager MLM meget i forsvar; så er det sgu da kun fordi at den modsatte part er så velrepræsenteret som den er. Jeg er sikker på, at mange andre netværkere brækker sig af grin over den ofte fordummende kritik der er imod ethvert MLM foretagende. Som netværker behøver man altså kun 2 fungerende hjerneceller for at se, at AL denne kritik tager udgangpunkt i nogl
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 15:09
Dato: 28-09-2006 14:40:45
Forfatter: James

Hej Christian

Bla bla bla....

...hold da op et langt indlæg. Har skimmet det igennem, og kan se at du er gået over til bandeord, skriver jeg har begrænset viden mm. Alligevel så du ikke det jeg skrev. Jeg skrev at jeg er kritisk over for MLM konceptet, ikke at det alt sammen er djævlens værk.
Anonymitet er selvfølgelig ok,  for mig er det bare lidt lettere at tage dem man debatterer med seriøst hvis de bare melder ud hvem de er. På samme måde som Thor som skrev indlægget gør, hatten af for det. Dit valg.

Tag nu en kop kaffe, sæt dig ned og tag en rolig indånding, så skal det nok gå alt sammen.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 15:26
Først.. jeg er enig med Tommy (selvom du prøver at vride dig udenom med en masse polemik) at du med dit indlæg siger at vi er lettere retarderet her på amino.
Desuden kunne jeg jo godt tænke mig at vide hvad du egentlig laver her, da du jo nok er i den højere ende af IQ skalaen.

Desuden troede jeg altid at intelligente mennesker stiller sig kritisk overfor ting og det er de "ikke intelligente" der bare råber "ja og amen" så snart der kommer noget nyt??

PS: Hvordan fandt du frem til listen med aminoernes IQer .. kan du ikke lige sende den til mig?
PPS: Efter en hurtig check har ALLE dine indlæg været PRO MLM ligemeget hvad det nu var der blev solgt. Så jeg mener at du jo, efter dit eget udsagn, må være lige så utroværdig som alle dem der altid taler imod?

Hvis du svarer på mit indlæg, kan du være så venligt lige at highlighte de interesante ting, fatte dig lidt kortere.. min "mellemstor" IQ kan ikke klare presset af meterlange indlæg

På forhånd tak

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 15:33
Dato: 28-09-2006 13:16:03 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

Jeg tror, at Christian - lige som jeg selv - gerne vil medvirke til at vise folk, som ikke tidligere har hørt om MLM-systemer, at der er flere sider af den sag. Nogen kunne jo blive fanget af de gyldne løfter som f.eks. :''Vær med fra startet og tjen kassen''. Vi er så en lille flok, som ser en opgave i at informere om, at det også har omkostninger at ''tjene kassen'' på denne måde. F.eks. kan man risikere at komme til at virke frastødende i sin omgangskreds, hvis man har for meget fokus på at hyre nye folk til sin pyramide og få lidt på at drikke øl og spille bowling.

mvh Hans

Hej Hans

Selvom du ikke er pro MLM, så er det sgu altid en fornøjelse at læse det du skriver.

Jeg vil egentlig ligesom dig gerne påpege nogle af disse relevante punkter og personligt synes jeg heller ikke om; "Vær med fra starten og tjen ka$$en" - jeg kan dog analysere og forstå hvorfor sådanne udtalelser bliver brugt og hvad formålet er med dem.

Jeg vil også mene, at folk skal have kastet lys på både de negative og positive sider af det, at bygge en forretning. Hvis man ikke er bekendt med de negative sider, så står man lidt med bukserne nede, når de første problemer opstår og det er selvfølgelig et problem. - Et problem som ikke forsvinder ved at vende det blinde øje til.

På baggrund af dette så ser jeg et større problem i, at folk ofte er 100% for eller imod. - De mennesker der er positive omkring MLM er som regel mindre lydhør overfor negativ kritik. - Dem som er imod MLM har lidt samme problem hvad angår de positive aspekter. - Desværre er der ingen af disse yderligheder, som står med et særligt reelt billede af det, som er en realitet.

Jeg vil mene at hvis man forsøger at holde sig selv objektiv; så behøver der ikke at være nogle ubehagelige overraskelser og når man kender spillereglerne, så kan man selv bestemme hvor meget MLM skal fylde i sit liv, samt hvem man ønsker at samarbejde med.

Personligt har jeg flere venner og familiemedlemmer, som ikke engang aner hvad jeg laver. Nogle af dem ønsker jeg ikke at arbejde med, nogle har sagt nej tak og resten vil jeg ikke blande ind i det af andre årsager. - Dette er helt og holdent mit eget valg og det forhindrer mig ikke i, at lave forretning alligevel. Og for en god ordens skyld, så acceperer jeg et "nej" nu... Men jeg havde sværere ved det i sin tid da jeg lige havde startet. - At acceptere et "nej" er noget de fleste mennesker skal lære og derfor hører man om MLM folk der nærmest chikanerer venner og familie... Men som sagt er man selv herre over, om dette overhovedet skal være et problem.

Men i det store hele, så er der i MLM nogle konkrete ting som ligger helt fast - Såsom en bærende produktomsætning, overholdelse af loven, forretningsfilosofi og lignende. Men hvad angår mange af de andre områder (bl.a. det rent praktiske arbejde); der kan man jo selv bestemme og det er op til én selv at sørge for, at forretningen bliver drevet på fornuftig vis. - Til dels er man underlagt et koncept; men dertil er hænderne og holdningerne ret frie.

På baggrund af dette, så vil jeg som netværker altid møde repræsentanter og firmaer, hvis udsagn og holdninger er i strid med mine egne - selvom de også er MLM. Dette forholder sig på samme måde, for de fleste andre netværkere.

Så udfra denne logik er det jo umuligt at være 100% for eller 100% imod. - Der er simpelthen for stor en variation fra firm
Side 2 ud af 5 (48 indlæg)