Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billig og god landsdækkende fragt !!!!

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jakodan:
Præcis - og min pointe er netop, at det ikke altid er konstruktiv kritik, du giver - det er bare kritik!
Og i det her tilfælde kan jeg slet ikke forstå, at du overhovedet har en mening om det, hvis du slet ikke kender firmaet, ved hvem deres samarbejdspartnerer er, deres handelsbetingelser osv.?!

Jakodan. Hvem skal stille sig til dommer om kritik er konstruktivt? Jeg tror det er en meget subjektiv vurdering.

Og selvfølgelig kan man have en mening om det selvom man ikke kender firmaet, dets samarbejdspartnere, betingelser m.m. Det hedder fordomme.

Der er ligeledes folk der fraråder brugen af mit firma udfra sådanne fordomme - mit firma falder i visse gamle rotter indenfor branchen pr. automatik i skralde-kategorien, og jeg får naturligvis ikke en fod til jorden for at få revideret deres opfattelser - sådan er det bare. Debatten får heller aldrig lov at køre så langt ud at vi når til sagens kerne og finder ud af hvor vores uenighed egentlig ligger.

Hvis størstedelen af læserne ikke opfatter Lanthers kritik som saglig/konstruktiv, så vil de hurtigt holde op med at tage fremtidige indlæg seriøst - jeg tror der er mange der har svært ved det allerede, - og jeg siger ikke at det er fordi hans argumenter er dårlige eller han ikke er konstruktiv - måske gør han sig bare ikke umage nok.

Selvfølgelig kan Lanther være på en helt tredje mission - det kan være han er i transportbranchen, konkurrerer med GLS og gennem dårlig debat-stil forsøger at ødelægge GLS' ry (hvis man kan tale om ry). I så fald er det ekstremt snedigt, for han kan virkelig skabe ravage for GLS uden at de kan røre ham - man kan jo ikke tiltales for at tale for godt om et firma :D

Uanset hvad, så håber jeg selvfølgelig han ved hvad han laver, og så håber jeg at han vil fortsætte med at skrive hvad han har lyst til så længe det ikke hedder pokker og fanden, og så længe det ikke bliver personligt.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:20

Jørgen Olsen:

Uanset hvad, så håber jeg selvfølgelig han ved hvad han laver, og så håber jeg at han vil fortsætte med at skrive hvad han har lyst til så længe det ikke hedder pokker og fanden, og så længe det ikke bliver personligt.

Selvfølgelig ved jeg hvad jeg laver og debatterer kun udfra min egen viden.

Kunne ikke drømme om at fortælle dig, hvordan du skulle lede din virksomhed eller hvilke produkter du skulle sælge, for det ved jeg ikke en dyt om.

Transport og handelsområder har jeg egen erfaring gennem 30 år, så noget har jeg lært gennem tiderne.

Er stadig meget aktiv som selvstændig og giver gerne ud af min viden, uden at være personlig.

Råber vagt i gevær, når nogen påstår noget, de ikke kan honorere på fornuftig vis og bruger logikken som hjælpemiddel.

mvh

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jørgen Olsen:

Jeg tror vi kunne tilføre meget værdi til amino ved at tillade skepsis - men det er nu engang Martin Thorborgs forum, og han har valgt at køre lyserød-sky-stilen.

Min teori er at det er mægtig konstruktivt at "svine hinanden til", hvis man kan gøre det i et pænt sprog.

Det vil altså sige at vi ikke kan mødes frit og være ærlige, fordi vores ærlighed støder hinanden - uhahadada siger jeg bare - tænk hvis nogen blev stødt - op med hovedet og kom igen :)

Jørgen, hvad er det for noget pis at skrive.. Du var faktisk lige begyndt at blive fornufig og høre på...
Jeg har da aldrig nogen sinde sagt at man ikke må kritisere hinanden eller være skeptisk, hvis man vel og mærke kan gøre det konstruktivt og på en ordentlig måde.
Du har helt ret i at injurier og den slags ulovligheder ikke er tilladt, hverken her eller nogen andre steder og det må du da være glad for ikk´?
Dertil gider jeg ikke se folk der uden at tilføre nogen som helst værdi, bare sviner andre personer til..

Det du nok misforstår er, at jeg prøver at få folk til at holde en fornuftig tone, for at sikre at Amino er et rart sted at være, men det udelukker på ingen måde konstruktiv kritik...

Det er en om'er.

Dbh Martin

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 15:11
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Det du nok misforstår er, at jeg prøver at få folk til at holde en fornuftig tone, for at sikre at Amino er et rart sted at være, men det udelukker på ingen måde konstruktiv kritik...

Hej Martin.

Nu vi nu snakker om tone er det altså en grim tone du lægger for dagen i dit indlæg til mig. Du siger jeg skriver "noget pis" - og når du fortæller mig at jeg lige var begyndt at blive fornuftig at høre på, ligger der mellem linierne at jeg nu er blevet dum at høre på. Det synes jeg ikke er en god tone. Men du er selvfølgelig herre i eget hus. Jeg går ud fra at du har skrevet det mens du var en lille smule vred og tager det derfor ikke så højtideligt. Er dette sprogbrug hensigtsmæssigt i orden?

Dette var ment som konstruktiv kritik af dit ovenstående indlæg - kan det godkendes som konstruktivt? Jeg ved vi er langt ude af offtopic-vejen, men nogle emner kan desværre kun diskuteres offtopic som du måske har lagt mærke til.

Når folk der snakker pænt har nogle kritikpunkter til f.eks. en tråd i "jeg har et godt tilbud" har jeg set dig bryde ind og bede folk lade trådstarter være i fred hvis man ikke er interesseret i at købe. Typisk er det tilbud der for nogen åbenlyst er for gode til at være sande der får folk til at koge og komme med deres kritik - og det synes jeg er ret fint så længe man forsøger at holde et pænt sprog og iøvrigt ikke blive personlig. Jeg ved godt at det potentielt kan spolere trådstarters salg hvis han ikke kan finde ud af at forsvare sit produkt - eller hvis hans produkt er værdiløst, men det kan jeg ikke se er noget større problem. Og vil man have sin reklame gratis i et forum på nettet, så synes jeg det er rimeligt at man får lov at gøre sig lidt ekstra umage for at forsvare sit produkt hvis det ikke taler for sig selv.

Mener du at jeg uden at tilføre nogen som helst værdi bare konsekvent sviner folk til?

Jeg anerkender i denne forbindelse sandsynligheden for at jeg skulle have "misforstået noget" som du siger. Findes den samme mulighed i dit univers?

Det der foregik i denne tråd før vi trak debatten lidt længere ned i offtopic-suppen (eller længere op, på et mere generelt plan, om man vil) vil du måske mene er ren sabotage. Jeg vil derimod mene at det er en enestående mulighed for AB-transport, og eftersom vi skal til at indgå et samarbejde i nærmeste fremtid vil jeg da gøre dem opmærksomme på det.

Men som sagt, måske har du ret, - måske har jeg og folk herinde på amino faktisk mulighed for at give konstruktiv kritik uden at blive irettesat. Det er nok et definitionsspørgsmål.

Man kan være nok så hård og samtidig have en intention om at ens kritik skal bidrage til at løft i modtagerens moral.

Hvordan måler du om kritik er konstruktivt eller ej? Man kan jo f.eks. ikke måle og veje intentionerne bag. Kan man kun følge sin mavefornemmelse?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:53

Jørgen, jeg vil blive glad hvis du kan give et eksempel, hvor jeg er brudt ind i en sober debat og bedt folk holde deres konstruktive kritik for dem selv.
De steder hvor jeg blander mig, er typisk der hvor folk bliver personlige, uden at det er nødvendigt eller hetzer/generer eller på anden måde ødelægger debatten ukonstruktivt. Men bevares, der kan da være en enkelt gang hvor jeg har taget fejl..

Mht. til min sprogbrug her, så bliver jeg ganske rigtigt vred. Du skriver direkte at jeg via min "lyserød sky stil" forhindrer at "i" kan mødes frit og ærligt på amino og det syntes jeg er en latterliggørelse af Amino.

Mht. min bemærkning om at "du nu lige var begyndt at blive fornuftig at høre på" så var det egentlig næsten tænkt som ros. Du var i starten den mest perfide debattør jeg nogen sinde var stødt ind i og som du nok kan huske, så tilbød jeg dig 1.000 kr. for at holde dig fra Amino et år. Det fik dig åbenbart til at tænke lidt over livet og efter det begyndte du faktisk at skrive konstruktivt og ofte var du endda rar ;-) 
Så derfor blev jeg skuffet over dit ubegrundede angreb på Amino og ja, så overragerede jeg måske en smule.

Dbh Martin 

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 18:42

Jørgen Olsen:

E.W.D Distribution:

Hej Jørgen,

Hvor mange pakker sender du da pr. dag?

20-50?

Hejsa.

Nej, jeg vil i tro at vi i snit har 10-12 stykker, men der er da dage med 20 eller mere.

VH Jørgen Olsen

Hej Jørgen,

Jeg ville tage en snak med DHL, og ikke dem inden på hovedkontoret, men få en konsulent ud til din virksomhed og fremlæg dit behov, de kan tilbyde fornuftige priser...

Tilmeldt 4. Oct 09
Skrevet kl. 18:42

Jørgen Olsen:

E.W.D Distribution:

Hej Jørgen,

20-50?

Hejsa.

Nej, jeg vil i tro at vi i snit har 10-12 stykker, men der er da dage med 20 eller mere.

VH Jørgen Olsen

Hej Jørgen,

Jeg ville tage en snak med DHL, og ikke dem inden på hovedkontoret, men få en konsulent ud til din virksomhed og fremlæg dit behov, de kan tilbyde fornuftige priser...

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 19:32

E.W.D Distribution:

Jørgen Olsen:

E.W.D Distribution:

Hej Jørgen,

20-50?

Hejsa.

VH Jørgen Olsen

Hej Jørgen,

Det er der mange der har foreslået mig og jeg har haft kontakt til en del DHL folk - ingen af dem gider gøre noget med privatpakker. Det skal de have ca. 100kr for pr. pakke - ca. dobbelt så dyr som postdanmark.

Jeg er så blevet foreslået at lyve overfor DHL omkring fordelingen, og så satse på at de ikke gør noget ved det. DHL har en aftale med postdanmark og den bliver vist ikke kontrolleret ordentligt efter i sømmene - for edbvirksomhederne bortset fra undertegnede har taget denne fidus i brug:

Sig til dhl at du primært leverer til erhverv selvom det er løgn - få en pris herefter

og det er så det - så har du en pisse god pris - og dhl outsourcer det så til postdanmark som glemmer at tjekke tingene efter i sømmene.

jeg gider bare ikke basere min forretning på sådan noget humbug.

Hvis DHL ønsker at servicere forretninger der sender til private en dag, vil jeg gerne høre om det - men det vil de ikke - der er kun GLS som alternativ - og de koster det samme som ab-transport - og så gider de ikke engang bringe varerne ud - de kan tilbyde dig landsdækkende levering til en pakkeshop for 40kr. ab transport kan tilbyde landsdækkende transport dør til dør for 40kr.

Så ab-transport er nok danmarks bedste tilbud på transport til webshopejere der sender til private lige nu. Nu er det bare at finde ud af om de holder hvad de lover - det bliver spændende.

Og du skriver rent faktisk jeg ikke skal snakke med hovedkontoret, men få fat i en konsulent - så kan man altså høre at du godt ved der foregår noget fordækt (beklager hvis jeg tager fejl)

Men min konklusion er altså sådan her:

DHL kan ikke hjælpe butikker der sender primært til privatpersoner - de kan dog hjælpe via noget fusk / nogle omveje, men sådan noget gider jeg ikke spilde min tid på. Jeg håber det stopper snart da det er konkurrenceforvridende og til stor gene for de ærlige butikker.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 4. Oct 09
Skrevet kl. 19:43

Jørgen Olsen:

E.W.D Distribution:

Jørgen Olsen:

E.W.D Distribution:

Hej Jørgen,

20-50?

Hejsa.

VH Jørgen Olsen

Hej Jørgen,

Det er der mange der har foreslået mig og jeg har haft kontakt til en del DHL folk - ingen af dem gider gøre noget med privatpakker. Det skal de have ca. 100kr for pr. pakke - ca. dobbelt så dyr som postdanmark.

Jeg er så blevet foreslået at lyve overfor DHL omkring fordelingen, og så satse på at de ikke gør noget ved det. DHL har en aftale med postdanmark og den bliver vist ikke kontrolleret ordentligt efter i sømmene - for edbvirksomhederne bortset fra undertegnede har taget denne fidus i brug:

Sig til dhl at du primært leverer til erhverv selvom det er løgn - få en pris herefter

og det er så det - så har du en pisse god pris - og dhl outsourcer det så til postdanmark som glemmer at tjekke tingene efter i sømmene.

jeg gider bare ikke basere min forretning på sådan noget humbug.

Hvis DHL ønsker at servicere forretninger der sender til private en dag, vil jeg gerne høre om det - men det vil de ikke - der er kun GLS som alternativ - og de koster det samme som ab-transport - og så gider de ikke engang bringe varerne ud - de kan tilbyde dig landsdækkende levering til en pakkeshop for 40kr. ab transport kan tilbyde landsdækkende transport dør til dør for 40kr.

Så ab-transport er nok danmarks bedste tilbud på transport til webshopejere der sender til private lige nu. Nu er det bare at finde ud af om de holder hvad de lover - det bliver spændende.

Og du skriver rent faktisk jeg ikke skal snakke med hovedkontoret, men få fat i en konsulent - så kan man altså høre at du godt ved der foregår noget fordækt (beklager hvis jeg tager fejl)

Men min konklusion er altså sådan her:

DHL kan ikke hjælpe butikker der sender primært til privatpersoner - de kan dog hjælpe via noget fusk / nogle omveje, men sådan noget gider jeg ikke spilde min tid på. Jeg håber det stopper snart da det er konkurrenceforvridende og til stor gene for de ærlige butikker.

VH Jørgen Olsen

Hej Jørgen, jeg har ellers her for nyligt fået en aftale med dem, og at sende til privat kunder, til fornuftige priser, hvis du evt. ligger tæt på Allerød, kan vi evt. lave et samarbejde med forsendelse af privat pakker... skriv evt. en pm til min profil...

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:33

Jørgen Olsen:

LANTHER:

En debat skal indeholde konstruktiv kritik, godt eller skidt.

Vi kan da ikke bare klappe hinanden på skulderen, rose hinanden op i skyerne, og så forvente at hverdagen er rosenrød.

Begge ben skal stå på jorden og alle skal fortælle hvad de mener, uanset om man kan lide det eller ej.

mvh

Yes Lanther - så fandt vi noget vi kunne enes om !

Kritik er ilde set herinde på amino, konstruktiv eller ej - her ligger det i luften at kun skulderklap er tilladt.

Det kan være jeg ikke har udtrykt mig rigtigt - Jeg mener absolut på ingen måde, at her kun skal være rygklapperi..

Men hvis man vælger at skrive  ting som "alle kan prøve lykken om man vil og tør" og "Hvem tør forsøge at aflevere mange kostbare pakker og gods til en aktør der ikke viser sig mere end siden viser!".. så må det være på baggrund af, at man kender lidt til firmaet.

Jeg ville sgu blive ked af det, hvis nogen skrev grimme ting om os, uden overhovedet at kende vores firma.. Man kunne jo vælge at starte med at spørge pænt, om de bruger samarbejdspartnerer eller hvordan de bliver landsdækkende, i stedet for bare at konkludere, at det ikke kan lade sig gøre.

Men nu skal jeg nok lukke rumpen og blande mig uden om!

Ps. Lanther: Det var faktisk alvorligt ment - kunne du ikke skrive nogen indlæg/blog eller lign. om alle de fragtting vi andre ikke kender til, men kunne drage nytte af at vide? Stort set alle her ind ehar vel brug for at sende pakker, og det kunne være fedt med en "fragtmandsguide", hvordan beregner man rumfang, hvordan sender man billigst til udlandet, hvem kan håndtere volumepakker, hvordan er forsikringsreglerne osv.

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)