Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TÆNK INDEN DU TRÆDER IND I MLM

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15003
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Dullweber:

Det er her det går gruelig galt for de fleste. Jeg har ikke talt om at påvirke/manipulere familien eler andre for den sags skyld. Det er her de fleste begår deres største fejl. Jeg talte simpelthen om at dele de positive erfaringer man selv har lavet og som man med rolig samvittiighed kan fortælle om. Som jeg skrev, det drejer sig ikke om at prakke nogen noget på.

Hvis den positive oplevelse med produktet eller firmaet eller hvad ved jeg ikke er god nok til dine nærmeste, jamen, så er den heller ikke godt nok til andre. Og igen, jeg taler ikke om at påvirke eller manipulere med nogen som helst.

Meget kort: Mener du selv man er objektiv, hvis man har en økonomisk interesse?

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:22

Michael Dullweber:

Hvis ikke du er objektiv og seriøs på samme tid, kan du ikke dyrke en vedvarende sund  forretning. Dette gælder både familie , venner og fremmede for den sags skyld. Så svaret på dit spørgsmål må være ja, hvis du opfylder ovenstående.

Nu bliver det her for MLM wierd. Du påstår at man er objektiv hvis man har en økonomisk interesse... Jamen hvorfor hylan skal der så altid uvildige personer til at undersøge alt, når det går galt? Kunne Asger Jensby ik selv bare undersøge IT Factory, for han er jo neutral, seriøs og OBJEKTIV!

Eller hva med hæren. De er os OBJEKTIVE når de undersøger sig selv for fejl og magler, som de aldrig finder...

Michael Dullweber:

Hvis man  udelukkende har sin egen økonomisk interesse for øjnene, så synes jeg, man skal finde en anden leveve

Har du et forslag til mit nye erhverv? Kan jeg blive en seriøs og OBJEKTIV MLM pusher, som fortæller alt uden den mindste bagtanke, og stadigvæk tjener til dagen og vejen?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:55

Korntved:

Når vi snakker forretning, eller en der er ansat - så er det med at være objektiv et underligt ord - for selvfølgelig skal man være så objektiv at man ikke lyver, men hvis jeg ansatte en i min tøjbutik (eller anden type butik) - håber jeg da altid på at "præge" en person i den retning - at de kommer til at "brænde" for det vi har i forretningen, OG derved undgår man ikke at der ryger noget objektivitet.

Hvis du præger/manupulere en person, så er person jo lige præcis ik OBJEKTIV længere... Derved bekræfter du blot det jeg skrev tidligere...

Korntved:

Prøv at spørg en Skoda forhandler, hvilken bil han helst vil ha ? Personligt ville jeg da ikke købe en Skoda ved ham, hvis han selv kører Fiat.

Han vil i salgstalen helst have en universal Skoda, som er guds gave til alle bilelskere. Men rent privat vælger han da med 2000% sikkerhed en Porsche, Mercedes, Audi eller andet, hvis pengene er til det...

Korntved:

Men når talen falder på MLM så er det pludselig "forkert/forbudt" at brænde og selv om der argumenteres fornuftigt, så snakkes der om Pushere o.lign.

Det har jeg så aldrig påstået, jeg har blot sagt at det er NO GO at begynde at pådutte mennesker, som har tillid til dig, produkter, tilbud og drømme, som du i sidste ende har svært ved at overholde og leve op til. Det er jo det der direkte fra flere i denne tråd opfordres til. Og så spurgte jeg om man var OBJEKTIV (sjovt så mange gange det ord sniger sig ind) når man havde en økonomisk interesse, og det bekræfter du man ik er... Ergo er venner og familie NO GO!!!

Korntved:

Hvad angår salg til venner og familie, så sælger man ikke til nogen, hvis man ikke selv er begejstret (på den ærlige måde) FOR PRODUKTERNE - så kan man vælge at fortælle andre om sine oplevelser og begejstring - eller holde mund med det. Personligt har jeg aldrig solgt til hverken venner eller familie, men har de spurgt har de fået ærlige svar, nogle har ønsket at købe, andre ikke - men sådan er det jo altid.

Du er lige så begejstre for produkterne som Fiat forhandleren er for Fiat i salgstalen. Når du rent privat skal vælge en Mascare så ville du egentlig helst have den fra Dior eller L´oreal fordi de lige er den tand bedre, men os dyre. Men det fortæller du jo ik til en potentiel kunden, hvis du sælger DHYLEJDH make up (fiktivt mærke), ergo er du langt fra ærlig og OBJEKTIV, som der påstås af andre!

Korntved:

Så "Summasumarum" - kan du altid KUN være objektiv, undres jeg, for DU mener sikkert også at du har det bedste, til den rigtige pris i DIN forretning.(det håber jeg ihverttilfælde du synes).

Der var min MLM taletid opbrugt for idag, for fatter ik lige den sætning...

Jeg har sagt, og siger det gerne igen, at man ik kan være OBJEKTIV overfor familie og venner, som har tillid og stoler på dig, fordi du har en økonomisk interesse. Derfor kan jeg heller ik være OBJEKTIV, hvis salget går på solbriller. Jeg vil da helst sælge et par med en høj fortjeneste, og dermed risikere jeg at omtale et produkt meget bedre end andre, selvom de er ligeværdige... Igen et bevis på manglende OBJEKTIVITET...
Er det derimod en normal kunde, hvor der ingen følelser er i klemme, så er det jo bare en butiksvejledning og guide, og kunden ved godt du ik er OBJEKTIV, da du sælger nogle produkter, hvor nogle har højere preferænce end andre. Og vigtigst af alt, der er ingen følelser, tillid, venskaber, familiebånd eller andet i klemme!

Så "Summasumarum" - Du giver mig ret i at man ik er OBJEKTIV, når det handler om venner og familie, men forsøger efterfølgende på en sjov måde at trække i land. Du drager desuden nogle konklussion ud fra ting jeg aldrig har nævnt og mener iøvrigt jeg omtaler MLM negativt, hvilket jeg slet ik har gjort...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:13

Korntved:

Nice nok at du er enig ;D Måske du lige skulle "opdrage" lidt på dine MLM guys, da det ik lader til at de har forstået pointen og problematikken...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:26

Korntved:

Nu er de jo desværre ikke alle nogle som jeg har lov at arbejde sammen med :-)

Derfor kunne du vel sagtens påpeje det uetiske i deres udsagn, fremfor at gå efter mig, som du reelt er enig med...

Det er sjovt som MLM folk altid klager over mennesker "outside the circle", som blot er efter MLM og bla bla bla, men der er nu ik meget irettesættelse internt, hvilket nok os er grunden til det dårlige ry... Man har mere travlt med at se spørgelser udenfor den famøse cirkel, fremfor at få styr på tingene indeni...

Andre kalder så cirklen en pyramide, men det er en anden snak ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:03

john sommer:

Hej du Solbrille-mand

Sikken du kan - men du forstår hvist ikke ironien ?StarStarStarStarStar   

Du har ret, den fangede jeg ik og har selv ved at genlæse indlægget ik fanget den.

Men som min gamle skolelærer altid sagde: "Ironi i skrift er kun for venner eller personer der kender hinanden godt, med mindre man gør det meget tydligt at noget menes ironisk, så det ik kan misforstås af modtager". Og her må jeg give ham ret...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:10

Korntved:

jeg vil gerne starte med at sige at jeg ikke GÅR efter dig, men blot kommenterede et indlæg du havde.

Det var det jeg mente. Min fejl med går efter, mente self kommenterede mit indlæg. Jeg er den eneste person, som ik er MLM medlem, og derfor bekræftes teorien blot igen. For vi er jo begge enige omkring salg til venner, familie osv og derfor er det sjovt du ik skriver til nogle af de andre MLM folk, som direkte opfordre til det. Det er jo dem som ødelægger branchens ry med de metoder...

Så måske skulle MLM folk begynde at gøre hinanden opmærksomme på fejl og mangler, fremfor at jagte udenforstående og påstå det er os der skaber branchens dårlige ry... Jeg har intet dårligt sagt om MLM i denne debat (kun lavet joken med MLM pusher), men jeg kan nævne flere punkter i den, som virkelig viser hvorfor MLM har det ry det har, og hvorfor ingen formår at ændre det...

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:04

Dennis Hansen:

Jeg er idag faldet over LR Healht & beauty Systems. Firmaet er 25´år gammelt og tja de sælger forbrugs produkter. Så muligheder er der.

Jeg er ikke startet 100% op inu jeg har købt nogle af deres produkter for at se hvad fanden det er. og jeg er blevet positiv overrasket.

Men bare rolig jeg bliver ikke en af de MLM konsulenter der vil sælge til venner og familie og jeg vil heller ikke sige til de nye jeg måske starter op at det er den vej de skal gå.

Det er fuldstændig forkert at drive forretning på den måde. Men nogle har jo ikke morale i livet!

Dennis, det er en meget "omvendt" måde du formulere dig på - kan ikke undgå at tænke om du er en af dem der ingen venner har... Underforstået, at du med valgt af LR har fat i den lange ende: Vel-etableret selskab, som altid har gjort det godt - er solidt - og nyder stor "forståelse", "anerkendelse" i Danmark - hvilket jeg alene basere på fakta, samt personligt venskab med ledende distributører - og sporadisk forbruger af selskabets produkter.

Synes det er så tåbeligt at slå korsets tegn - og nærmest krybe udenom den floskel som mange vælger at bruge - når de ikke rigtig tør tage chancen med et godt selskab: At sælge til venner og familie. Jeg har til HUDLØSHED argumenteret for en forståelse af Network Marketing som omsætning gennem mange forbrugende distributører - og ikke udelukkende koncentrere indtægt omkring direkte salg: Det bliver man nemlig ingenlunde økonomisk uafhængig af - forretningen kan ikke køre når du er på ferie, sover eller holder pause fra at sælge.

Min pointe er at du med LR (og mange andre rigtig gode selskaber) kan skabe en indtægt der over tid overstiger den indtægt du har idag fra det job du sandsynligvis sidder - du kan "købe dig til mere fri" eller måske en dag alene basere din indtægt på eks. LR - med andre ord: Hvorfor i alverden så være så protektionistisk at du ikke vil dele en rigtig god mulighed med dine venner - det må da for hulen være dem du skal tænke på først!

Hvis jeg var din ven - og virkelig SØGTE EFTER en mulighed - havde BRUG FOR en mulighed - og du som min ven afholdte mig fra kendskab til eks. LR - så er du i sandhed ikke en ægte ven.

Tænk over hvorfor der er 6 håndtag på en kiste - og ikke hjul....!

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)