Når vi snakker forretning, eller en der er ansat - så er det med at være objektiv et underligt ord - for selvfølgelig skal man være så objektiv at man ikke lyver, men hvis jeg ansatte en i min tøjbutik (eller anden type butik) - håber jeg da altid på at "præge" en person i den retning - at de kommer til at "brænde" for det vi har i forretningen, OG derved undgår man ikke at der ryger noget objektivitet.
Hvis du præger/manupulere en person, så er person jo lige præcis ik OBJEKTIV længere... Derved bekræfter du blot det jeg skrev tidligere...
Prøv at spørg en Skoda forhandler, hvilken bil han helst vil ha ? Personligt ville jeg da ikke købe en Skoda ved ham, hvis han selv kører Fiat.
Han vil i salgstalen helst have en universal Skoda, som er guds gave til alle bilelskere. Men rent privat vælger han da med 2000% sikkerhed en Porsche, Mercedes, Audi eller andet, hvis pengene er til det...
Men når talen falder på MLM så er det pludselig "forkert/forbudt" at brænde og selv om der argumenteres fornuftigt, så snakkes der om Pushere o.lign.
Det har jeg så aldrig påstået, jeg har blot sagt at det er NO GO at begynde at pådutte mennesker, som har tillid til dig, produkter, tilbud og drømme, som du i sidste ende har svært ved at overholde og leve op til. Det er jo det der direkte fra flere i denne tråd opfordres til. Og så spurgte jeg om man var OBJEKTIV (sjovt så mange gange det ord sniger sig ind) når man havde en økonomisk interesse, og det bekræfter du man ik er... Ergo er venner og familie NO GO!!!
Hvad angår salg til venner og familie, så sælger man ikke til nogen, hvis man ikke selv er begejstret (på den ærlige måde) FOR PRODUKTERNE - så kan man vælge at fortælle andre om sine oplevelser og begejstring - eller holde mund med det. Personligt har jeg aldrig solgt til hverken venner eller familie, men har de spurgt har de fået ærlige svar, nogle har ønsket at købe, andre ikke - men sådan er det jo altid.
Du er lige så begejstre for produkterne som Fiat forhandleren er for Fiat i salgstalen. Når du rent privat skal vælge en Mascare så ville du egentlig helst have den fra Dior eller L´oreal fordi de lige er den tand bedre, men os dyre. Men det fortæller du jo ik til en potentiel kunden, hvis du sælger DHYLEJDH make up (fiktivt mærke), ergo er du langt fra ærlig og OBJEKTIV, som der påstås af andre!
Så "Summasumarum" - kan du altid KUN være objektiv, undres jeg, for DU mener sikkert også at du har det bedste, til den rigtige pris i DIN forretning.(det håber jeg ihverttilfælde du synes).
Der var min MLM taletid opbrugt for idag, for fatter ik lige den sætning...
Jeg har sagt, og siger det gerne igen, at man ik kan være OBJEKTIV overfor familie og venner, som har tillid og stoler på dig, fordi du har en økonomisk interesse. Derfor kan jeg heller ik være OBJEKTIV, hvis salget går på solbriller. Jeg vil da helst sælge et par med en høj fortjeneste, og dermed risikere jeg at omtale et produkt meget bedre end andre, selvom de er ligeværdige... Igen et bevis på manglende OBJEKTIVITET...
Er det derimod en normal kunde, hvor der ingen følelser er i klemme, så er det jo bare en butiksvejledning og guide, og kunden ved godt du ik er OBJEKTIV, da du sælger nogle produkter, hvor nogle har højere preferænce end andre. Og vigtigst af alt, der er ingen følelser, tillid, venskaber, familiebånd eller andet i klemme!
Så "Summasumarum" - Du giver mig ret i at man ik er OBJEKTIV, når det handler om venner og familie, men forsøger efterfølgende på en sjov måde at trække i land. Du drager desuden nogle konklussion ud fra ting jeg aldrig har nævnt og mener iøvrigt jeg omtaler MLM negativt, hvilket jeg slet ik har gjort...