Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unik ny side på vej, kritik udbedes

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad synes i om denne unikke side hvad indgår indhold. den er ikke oprettet endnu med egen adresse, så den er ikke helt funktionsdygtig, men navnet bliver: etmindeforlivet.dk

Jeg vil ikke fortælle hvad den handler om da jeg gerne vil høre fra jer:

1) Er det tydeligt nok hvad siden handler om, tilbyder og kan?

2) Kan du finde rundt på siden og får du de informationer du ønsker i første hug?

3) Anden kritik er også meget velkommen.

Konceptet er hentet fra USA hvor det er meget populært. Min side er dog en del mere enkel og kan ikke tilbyde helt så meget da projektet køres på et lille budget og forventes at tjene sig hjem via reklamer, sponsorater og donationer.  

Er spændt på hvad i mener om siden og konceptet.

Mvh

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:49
Sørg for dælen for at have købt domænet før du annoncerer det på det store, slemme internet - nogen kunne få gode idéer. :)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 16:53
Hvem ville dog være så skamløs og små :-(

Oh ak oh ve, jeg har tillid til mine kære med-aminoer.

mvh

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:59
Dato: 27-09-2006 16:53:15
Forfatter: misel

Oh ak oh ve, jeg har tillid til mine kære med-aminoer.

Så længe amino er et offentligt site, kan du have nok så meget (berettiget :)) tillid til med-aminoer, det ændrer ikke på, at udenforstående sagtens kunne finde det skægt/interessant at registrere domænet og tjene et par kroner på at sælge det videre til jer. Det er blot en venlig advarsel. :)
gratisdns.dk registrerer domæner for 79 kr. inkl. moms og I kan betale med Dankort, så se at komme afsted. :)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 17:17
Tak David

Webstedet er nu købt og betalt.

Og må jeg så få noget kritik....tak!     :-)

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:03
Det er blevet forbudt at købe domæner med videresalg for øje. Det er nu stadig et godt råd, at registrere domæner med det samme. Nogen kunne jo lynhurtigt få den samme idé. :)

Bortset fra det, så eksisterer konceptet allerede i Danmark: http://www.mindet.dk

Tilmeldt 28. Sep 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 21:31
Hej misel

Jeg ville evt. pointere/dokumentere, at det kontonummer man sender penge til vitterligt tilhører Dansk Røde Kors (hvis det er det).

Jeg tror at mange vil stejle lidt ved betalingen. Gør lidt ekstra ud af det og lav evt. en aftale med DRK - måske en deal om deres logo på din side.

Desuden skal du virkelig overveje de bannere du har lavet plads til. De kan hurtigt skabe en utilsigtet kontrast til indholdet på din side. 

Held og lykke!

Mvh. Zebra  

www.Resultat.dk - En anelse hurtigere
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 22:52

Hej Zebra

Tak for dit svar.

Jeg er allerede igang med at få kontakt til røde kors. De har også en ordning om at man kan få et røde kors logo på deres side hvis man bliver erhvervspartner som jeg kan smække op på forsiden.

Med hensyn til betaling, så skulle du prøve at tjekke mindet.dk som er min eneste konkurrent. De skal have penge for ethvert minde de opretter på siden!! 75kr. for 3 måneder og fra 400-900 kr for et evigt minde+ det samme beløb igen hvert år på ny!Og disse penge går kun til dem selv. Det vil sige de tjner penge på siden, hvor min jo er en non profit side til gavn for de sørgende og Røde Kors. Til trods for det har de åbentbart masser af "kunder".

Jeg kan godt nok ikke helt tilbyde så meget som de kan(baggrunde og musik til) pga mit ringe budget, da jeg jo kun gør det for en god sag.

Til gengæld tilbyder jeg 6 måneder gratis og 200kr for et evigt minde som går ubeskåret til Dansk Røde Kors. Og ikke noget med fornyelse. Er det ikke fair nok?

Med hensyn til bannere så er de beregnet på sponsorer som på den måde får noget igen ved reklame. Sponsorer til at jeg kan gøre siden flottere og tilbyde flere features som f.eks baggrunde og musik, samt det koster penge at holde siden online. 

Jeg havde selvfølgelig tænkt mig sponsorerne skulle være inden for nogenlunde samme kategori. F.eks bedemænd, kistemagere og blomsterhandlere, relaterede netsider m.m.

Synes du det er et problem? eller synes du hellere jeg skulle tage et slags administrationsgebyr for hvert minde på lad os sige f.eks 25kr?

Er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Vil jo gerne gøre det rigtige og jeg kommer trods alt til at bruge en masse tid på det og penge fra min egen lomme. Som sagt er det ikke meningen jeg vil tjene på det, men det er heller ikke meningen jeg skal tabe penge på det.

Jeg vil være meget taknemmelig for noget respons

mvh

Tilmeldt 28. Sep 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 23:14
Hej misel

Super med din deal med DRK. Det vil give en glimrende blåstempling af din side.

Omkring dine konkurrenter så synes jeg helt ærligt at de slår plat på folks følelser med de priser. Folk der ikke nødvendigvis er i balance med sig selv pga. sorg osv. Hold dig endeligt til din løsning.

Jeg ved ikke om du skal gøre noget ud af musik. Umiddelbart vil det være hundedyrt hvis det skal være lovligt (koda)og ingen gider vel lytte til en sørgmodig og plat midi-fil længere?

Jeg vil ikke anbefale dig at annoncere med bedemænd, kistemagere osv. For det første vil en sørgeside formodentligt først blive oprettet efter begravelsen, ergo så er det lidt omsonst. For det andet, så synes jeg heller ikke at stemningen skal være så dyster. Udover dine personlige motiver til siden, går det jo lige så meget ud på at de besøgende finder en form for trøst/gode minder/opmuntring/komme videre følelse på din side. Jeg tror det vil drukne i "elendighed" hvis du smækker bannere på af bedemænd osv. hvis du forstår. Omvendt er det umiddelbart også en lidt hård nød at knække mht. hvilke andre "brancher" du kan tillade dig at smide på. Den er lidt svær.

Jeg synes godt du kan tage dig et administrationsgebyr, men det skal i så fald udpensles tydeligt, og det kan være at DRK ikke er så vilde med det? Dog skal det holdes på et nivaeu, så folk forstår at det kun kan dække administration og ikke er en cash cow.

Mvh. Zebra 

www.Resultat.dk - En anelse hurtigere
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Skrevet kl. 23:34
Tak igen Zebra for dit gode svar.

Jeg vil tage det til mig. Ingen bedemænd og kistemagere.

Måske skulle jeg tilbyde det til blomsterhandlere, så man kan sende en lille erkendelig om at man føler med vedkommende, kondolerer eller lign., via min side.

Synes det er svært.

Måske er det en diskussion jeg skal ligge over i PR og marketing tråden.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)