Tak for påmindelsen Hr. deMib Mvh |
Valg af webhost?
|
Lejer du et rack (ikke nødvendigvis et helt et) burde det ikke være umuligt at få en c-klasse med her hjemme, og som Mikkel er inde på burde det også være muligt at få flere IP''er med ved dedikerede server (og co-location for den sags skyld), uden nødvendigvis at skulle betale ekstra for det (her tænker jeg dog ikke helt oppe i c-klasser, men langt mindre antal). Ud over Google problematikken ved at dele IP som Mikkel nævner er man også på spanden hvis først ens IP skulle ryge i nogle af de mange databaser med spamservere, hvis man altså ønsker at køre mailserver. Nogle af problematikkerne kan dog også opstå blot ved at du er på samme c-klasse som en anden IP der er gjort noget skidt fra. Niklái: stort set alle steder får du egen IP adresse med ved en dedikeret eller for den sags skyld virtuel server, jeg har i hvert fald ikke hørt om nogen hvor du deler ip med andre servere, kun når der er tale om webhoteller og andre services der hostes på udbyderens servere. |
Nogen som jeg kan anbefale - ud fra egen erfaring er:
Webhosting - www.concor.dk << billig leje af webserver-plads på gode stabile servere.
Serverhosting - www.inforce.dk << housing og hosting i super redundant miljø på 10GB backbone.
Serverhosting - www.interXion.dk << housing af servere på enten tildelte eller egne linier.
/Jesper
www.MediaMouse.dk jesper snabelA mediamouse.dk
|
Hej Jeg har 15 domæner hos B-one og har aldrig haft et problem med dem...
og så er de billige og til at forhandle med...
|
http://groups.google.dk/groups?hl=da&q=b-one+group%3Adk.edb.internet.udbydere.webhotel&qt_s=S%C3%B8g Generelt tror jeg man skal passe på med at vælge en ydelse i så lav en prisklasse til erhvervsbrug, da fleksibiliteten og kundeservicen ofte ikke er optimal (dog ikke sagt at den i tilfælde ikke godt kan være det). |
Det skulle vise sig at tage rigtig lang tid at få flyttet mit domæne helmers.biz fra B-one til surftown, da DNS endelig slog igennem fik jeg at vide af B-ONE at det ikke var muligt for mig at få adgang til min data med mindre jeg ændrede DNS tilbage igen - først da jeg var over deres hovedkontor (der vist ligger i Kuwait) kunne de pludselig godt finde ud af at give mig adgang til mit data. og før dette var der masser af problemer, lige fra tab af data, til forkerte domæne oplysninger (altså mine ejer oplysninger) osv. Idag bruger jeg SURFTOWN, men en privat løsning da det er hvad mit behov og økonomi er til i øjeblikket, der har ikke været nogle problemer og de virker lidt mere seriøse og kompetente end B-ONE. Sikken jeg kan brokke mig ![]() |
Må også lige komme med et mindre opkast over B-One - mage til dårlig support og service skal man lede længe efter... Jeg er nu kunde hos Surftown - og det fungerer ganske udmærket - dog skal man være indstillet på smålange svartider fra deres support, men de svarer og det er kompetente medarbejdere... B-One var helt håbløse og de opkrævede mig penge for produkter jeg ikke havde etc etc... Det var lidt af en kamp at komme ud af deres kløer... Men det lykkedes til sidst...
Ønsker man et hosting firma med mange features og muligheder, kan jeg ikke anbefale de billige - de er snævre i deres produktflade, men har man kun brug for netop nogle få ydelser - ja så er de OK iflg min erfaring...
Scannet og Webglobe har mange ydelser og en ordentlig support... De er også lidt dyrere end Surftown... |
Jeg kan kun være enig med dig mht. B-One. Deres support er det værste jeg har oplevet. En anden ting var også, at vi engang har betalt med check til dem og det var så fint, og vi skyldte dem selvfølgelig ikke noget... og nu 2 år efter, fik vi checken sendt tilbage med en besked om at de ikke kunne modtage check''s (hvilket de kunne da vi sendte den for 2 år siden). Samtidig kom der også et brev fra en advokat om at vi ville blive sagsøgt hvis vi ikke betalte beløbet omgående + 2.000 kr til advokaten. |
Dbh Martin |