Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af webhost?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

God formiddag alle,

Så truer en ny uge og ovenpå nye tekniske problemer i weekenden, har jeg valgt at bruge noget af tiden på at finde en ny host til vores e-butik.
 
Da jeg indtil nu har brugt virksomheder i USA til hosting, har jeg stort set ingen erfaring med danske virksomheder eller deres produkter.
 
At vælge en webhost må for de fleste være en ret betydningsfuld beslutning, så jeg tænkte at jeg måske kunne høre noget om andres erfaringer med de danske firmaer?
 
Det skal siges at den host vi har pt. i USA har en glimrende oppetid og hurtig support - desværre passer lige præcis vores e-butik ikke så godt ind i deres system, hvilket giver nogle komiske udslag af og til.
 
Til sammenligning med de danske udbydere kan jeg sige at vi pt. betaler $35 / måned for 6 gb serverplads, 140 gb trafik, 5 IP adresser, 2 navneservere og ellers alt hvad der bør følge med (PHP, MysQL, osv).
Umiddelbart kan jeg godt se at vi ikke kan få det samme herhjemme - men hellere betale mere for mindre, hvis bare det virker 100% i stedet for :)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper,

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at tage en snak med Scannet. Jeg har tidligere brugt dem (har nu egen serverpark) og var meget tilfreds med dem.

De er ikke de billigste på markedet, men de er uhyre stabile, har telefon support (hvilket jeg godt kan lide!), og kan det meste indenfor webhosting.

mvh Carsten

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Har i tænkt på at investere i egen server og få denne hostet i stedet?

Så har du fuld flexibilitet, selvfølgelig skal der investeres en del i starten, men på længere sigt kan det betale sig.

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

Jeg kigger nærmere på Scannet :) - Umiddelbart er det ikke megen harddisk plads de stiller til rådighed. Selv deres store pakker kan kun med nød og næppe dække det behov vi har allerede nu - men mon ikke de er tilat handle med.
 
Rasmus,
 
Vi har tænkt på det, men lige pt. vil det være for stor en driftomkostning at investere i egen server. Hele vores projekt er stadigvæk mest "for sjov"-basis, dvs. at vi ikke har eksterne lån for at køre det, men helst skal være selvkørende. Så vi vil hellere bruge de penge vi får på varekøb og markedsføring - men selvfølgelig kræver det at hjemmesiden virker i det hele taget ;)
 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,

Så vidt jeg husker kan du tilkøbe diskplads ved Scannet, men er ikke helt sikker. Ellers mener jeg at de kan sammensætte en pakke efter behov. Generelt er de fleksible og til at snakke med.

Det med egen server er selvfølgelig den bedste løsning, men der følger også arbejde med det at have egen server. Jeg tænker på software opdateringer, overvågning og ikke mindst back up. Vis noget fucker up, så skal man selv løse problemet, og det kan være lidt svært hvis serveren står 200 km væk i en server camp...

mvh Carsten
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennem 6-7 år udelukkende positive erfaringer med Netimage (www.netimage.dk).

Jeg kører et system som altid skal være oppe - og det er det.
 
mvh Hans
Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

PRøv også et firma der hedder www.webglobe.dk - de er, sammen med Scannet, nogle af de største i DK.

Det er min kammerat der ejer selskabet og de er bundsolidt forankret i det danske hosting marked.
 
De understøtter alt hvad du skal bruge og kan skræddersy en løsning direkte til dig.
 
Du skal bare ringe til dem og spørge efter Thomas Bonde - henvis til mig (Rasmus Huus) og sig du er blevet anbefalet...
 
Mvh
 
Huus
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Egen server kan være et helved hvis man ikke har forstand på det, og sikkert også overkill i mange situationer.

jeg har haft rigtig gode erfaringer med følgende hosting selskaber

www.wannafind.dk ( og deres billige udgave www.unoeuro.dk )
www.acomma.dk
www.enavn.dk ( ved at være et par år siden jeg sidst har haft noget hos dem )

Derudover ved jeg at mange er rigtig tilfredse med www.dandomain.dk også.

Held og lykke med at finde et godt webhotel, og lad være med at gå efter de billige hvis du forventer god service og en god oppetid.

Mange har måske gode oplevelser med dem, men man får jo som regel hvad man betaler for.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi bruger dmErhverv

For os har de lavet en speciell løsning med dedikeret server.
Ved ikke hvordan deres priser er i forhold til andre, men det hele kører meget godt, med 100% oppetid hidtil (ca. 1 år) og så arbejder det hele også meget hurtigt.

Mvh

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være opmærksom på at det i Danmark generelt er langt sværere at få flere IP adresser til din serverplads - dedikeret eller ej. Derfor har de fleste af de ting jeg har lavet gennem tiden også været placeret og i dag råder jeg over mere end 5 fulde C-classer. Det kan jeg simpelt hen ikke få her. Jeg ved at der findes steder i Danmark hvor du kan få flere IPs, men normalt kun på dedikerede servers. Prisen pr. IP er dog næsten altid højere her.

For en seriøs online virksomhed er det altid at foretrække en dedikeret IP (eller flere). Hvis du deler IP med andre er det i princippet lidt som at sejle i den samme båd. Hvis båden går ned drukner du også - uanset hvem der lige trak bundproppen ud. Lidt mere konkret kan dette give sig udslag f.eks. i forbindelse med søgemaskiner - hvis en af dem du deler IP med spammer Google hårdt og kontinuerligt over længere tid kan de finde på helt at lukke en IP og så bliver INGEN sites under denne IP indekseret - alt bliver slettet. Sker det kan det let koste mange måneder eller år ude af Google.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)