Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame på hegn ved byggeri

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
  Nu sad jeg lige og spiste min frokost og læste lidt på Amino imens. Bl.a. er der er en tråd omkring opslag hos den lokale købmand. Tråden drejer så over i en oversætter/underviser, som går og sætter reklamer op på alle lygtepælene i KBH. Vej og Park siger at det hører til under grafitti og personen kun kan straffes hvis vedkommende fanges i gerningsøjeblikket.

Her i Allerød er man pt. ved at bygge et mini-center med parkeringskælder og det hele.
Rundt om dette kæmpe hul man pt. har gravet har man så sat nogle store træ-plader for at dække lidt af for byggeriet. Der gik ca. en uge hvorefter nogle plakatopsættere var begyndt at sætte plakater op på nogle af dem. Og nu er de totalt overklistret og nogle plakater er endda i flere lag nu. Plakaterne er ikke blot for koncerter, men også for alle mulige andre så som slankemidler og bøger m.m.

Mig og en af mine kolleger holdt en af dagene for rødt og kiggede på denne totalt grimme væg. Som en joke foreslog jeg så, at vi i natens mulm og mørke gik ud og lagde sort folie ud over begge vægge. Det er et hjørne som er dækket af og hver væg er en 15-20 meter lang og 3 meter høj. Oven på denne folie ville vi så monterer en masse lyserøde mus - simpelthen branding af vores logo. Jeg nåede endda så langt i tankerne at jeg har regnet ud at det vil koste os omkring 2.500 kr. i råmaterialer at lave det nummer + plus mindst to personers nattesøvn.

Det eneste der fik mig til at droppe ideén igen var tankerne om hvad kommunen og politiet ville sige til det.
Men jeg syntes stadig at det kunne være en kanon sjov gimik - men spørgsmålet er så blot om det offentlige og strisserne syntes det samme...

Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:11
Hej Jesper

Det er måske ikke lovligt og nogle ville snakke dårligt om dig... nok mest af alt, ville folk vide hvem du var... Men så var det nok en idé at have indhold på din hjemmeside...:)

"Al omtale, er god omtale..." løst citeret af Simon Spies...

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:40
Både en god og dårlig idé. Ligesom så meget andet handler det måske mere om måden det bliver gjort på. Er det et amatørskilt hvor der er skrevet med maling der løber, eller er det smagsfuldt vil "menig-mand" nok ikke opfatte det som grafitti. Jeg tror det er en god idé. Du kan altid sige, at du ikke vidste det var "ulovligt" da du har set det et utal af andre steder.
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:51
Dato: 30-10-2006 17:39:35 Forfatter: Buddys Både en god og dårlig idé.  Du kan altid sige, at du ikke vidste det var ''ulovligt'' da du har set det et utal af andre steder.

den går ikke du, der er nemlig ingen undskylding for at ikke kende loven i Danmark  ..

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:00
Jeg ved ikke, om det stadig er relevant, men der er efter min mening et
par ting at overveje i forbindelse med hegn og mus-idéen. For det
første giver de lyserøde mus kun mening, hvis man i forvejen kender
logoet - ellers er det bare en masse mus. Og hvis folk kender logoet,
bliver selve kommunikationssituationen det centrale, og folk kan
spørge, "hvorfor er det vigtigt, at jeg forbinder logoet (og dermed
firmaet) med dette hegn på denne plads?"

Alternativet er naturligvis at udstyre hegnet med både logo og
firmanavn. På den måde eksponeres logoet i forbindelse med navnet, og
også de uindviede kan være med. Samtidig forsvinder en væsentlig del af
''den mystiske'' effekt dog, og det er nu en ret traditionel reklame.

Hvis man kun bruger musene, bør det være som del af et mere omfattende
tiltag, så folk, når de ser det udsmykkede hegn, enten vil tænke "det
er jo den der mus fra..." eller, når de ser andre elementer i tiltaget,
"nåh, det er <i>det</i>, den lyserøde mus, vi så på hegnet,
står for". Men så er man også ude i noget væsentligt større end at male
mus på et hegn.

For det andet nævner Jesper "branding af logoet". Selv om det rette ord
måske snarere er "eksponering", er der da et element af branding, som
dog ikke knytter sig til logoet, men til firmaet. Branding - i hvert
fald i en nyere forstand - handler vel dybest set om kommunikation af
identitet (herunder dens værdier, principper osv.) Hvis man som
virksomhed tilføjer en masse lyserøde mus til et hegn, gør man samtidig
noget andet end netop det. Man begår fx, som allerede nævnt, en ulovlig
handling. Nogle vil synes, idéen er frisk uanset hvad. Andre vil
givetvis ikke bryde sig om den. Som udgangspunkt harmonerer idéen godt
med en kreativ virksomhed, der gerne må (eller skal) være uortodoks i
sin tankegang. Men ved at kommunikere via hegnet træffer man samtidig
en beslutning om, hvilke personer og virksomheder man ønsker at
appellere til.

Overvejelserne behøver (bør) ikke ende her, men det gør indlægget. Jeg
håber, dets pointer kan bruges også mere generelt. Hensigten har ikke
været at stikke til Jesper og hans idé, men snarere at gøre nogle
almene betragtninger om kommunikation...

MVH Thomas Iversen

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 13:21
Det havde også været et oplagt sted for mig at sætte mit logo op i folie. Da det jo er ulovlig, ville jeg ikke personligt gøre det, men kan da godt forstå, at du fik idéen
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 23:52
Dato: 27-09-2006 14:04:22 Forfatter:Jesper Norbøll &nbsp; Nu sad jeg lige og spiste min frokost og læste lidt på Amino imens. Bl.a. er der er en tråd omkring opslag hos den lokale købmand. Tråden drejer så over i en oversætter/underviser, som går og sætter reklamer op på alle lygtepælene i KBH. Vej og Park siger at det hører til under grafitti og personen kun kan straffes hvis vedkommende fanges i gerningsøjeblikket.

Her i Allerød er man pt. ved at bygge et mini-center med parkeringskælder og det hele.
Rundt om dette kæmpe hul man pt. har gravet har man så sat nogle store træ-plader for at dække lidt af for byggeriet. Der gik ca. en uge hvorefter nogle plakatopsættere var begyndt at sætte plakater op på nogle af dem. Og nu er de totalt overklistret og nogle plakater er endda i flere lag nu. Plakaterne er ikke blot for koncerter, men også for alle mulige andre så som slankemidler og bøger m.m.

Mig og en af mine kolleger holdt en af dagene for rødt og kiggede på denne totalt grimme væg. Som en joke foreslog jeg så, at vi i natens mulm og mørke gik ud og lagde sort folie ud over begge vægge. Det er et hjørne som er dækket af og hver væg er en 15-20 meter lang og 3 meter høj. Oven på denne folie ville vi så monterer en masse lyserøde mus - simpelthen branding af vores logo. Jeg nåede endda så langt i tankerne at jeg har regnet ud at det vil koste os omkring 2.500 kr. i råmaterialer at lave det nummer + plus mindst to personers nattesøvn.

Det eneste der fik mig til at droppe ideén igen var tankerne om hvad kommunen og politiet ville sige til det.
Men jeg syntes stadig at det kunne være en kanon sjov gimik - men spørgsmålet er så blot om det offentlige og strisserne syntes det samme...

Hej Jesper,

Hvad med at kontakte entreprenøren? Det kunne da godt være, at de ville se positivt på ideen - især hvis din folie er lim- og spraymalingafvisende!

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:06
Lars-> det er den desværre ikke (kan jeg fortælle på Jespers vejne) - med mindre han vælger at laminere sit print med antigraffiti-folie. Men det øger jo også prisen væsentligt

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 00:44
Dato: 06-11-2006 00:06:09 Forfatter: pbtryk.dk Lars-&gt; det er den desværre ikke (kan jeg fortælle på Jespers vejne) - med mindre han vælger at laminere sit print med antigraffiti-folie. Men det øger jo også prisen væsentligt

Vh
Peter

Hej Peter,

Det kunne ellers være et fedt salgsargument, og hvis entreprenøren er stor nok, måske også noget de kunne bruge på andre byggepladser!

NB. Jeg har ladet mig fortælle, at man bruger noget væske til at forhindrer gnister ved opbremsning af tog, i at sætte sig fast forruden af lokomotiver - samme væske skulle være eminent til at forhindre lim og spraymaling i at hænge fast på den behandlede overflade. Jeg kender dog ikke importøren af produktet, men det ved dsb nok alt om.

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 14:58
Måske man kunne overtale entreprenører i DK til at bruge de plader man havde fået lavet hos trælasthandelen med sit logo på:-)  - dvs man kunne blive leverandør af de der tumpede træplader med logo på.

Så er det bare om grafittifolkene ville respektere det.......

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)