Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg kvalitetslinks til min side?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne få opbygget nogle links til min side - PowerPointing.com

Jeg har læst om forskellige metoder til at gøre dette, men hvordan bruger jeg min tid (eller andres tid) bedst muligt?

• forums
  • blog kommentarer
  • gå efter høje PR sider

Hvad er bedst 100 kvalitetslinks eller 800 "standard" links?

Jeg har hørt Rosenstand sige, at alle links tæller. Ok, men hvad med linkbytning - virker det? eller bliver man straffet hvis man linker til de sider som også peger på en selv?

Ser frem til nogle konkrete forslag.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 11:12

100 kvalitets links er guld værd, mens 10.000 dårlige betyder meget lidt...

Jeg ville starte med at tilmelde mig alle linkkatalogerne, her får du nogle enkelte gode links.

Hvis du skal have rigtig gode links, plejer jeg at bruge blogs.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:12

Hej Tobias

Jeg vil til hver en tid  hellere have 10 kvalitetslinks end 1.000 "standard" links hvis du med det mener tilmeldinger til diverse link kataloger.

Og gå så efter høje PR sider Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 11:19

Det er lidt svært at stille det op så firkantet, men jeg vil sige de 100 links.

Hvordan du får gode links?

Start med at ændre din amino-signatur fra " En blog om optimering" til "en blog om optimering" - du vil vel hellere ranke på "optimering" end "en blog om optimering"?

Vær aktiv i forskellige debatter hvor du får et link - ikke noget nofollow eller javascript...

Smid en mail til ejeren af relervante hjemmesider og forklar at det vil være en god service for han / hendes kunder at få noget mere dejlig relervant info inden for samme emne.

Vær gæsteblogger hos en anden, og scor links...

Hvis du starter hver dag med at bruge 5 minutter på at få et link, så har du ca. 365 når året er forbi - det er da meget dejligt ikke?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 11:25

Når... du var lige lidt hurtigere end mig...

Husk på at Pagerank kun er vejledende. Som sagt er et kvalitetslink en udefinerbar størrelse... får du et link fra Matt Cutts forside er det selvfølgelig noget der virker... men chancen er ikke særlig stor...

Held og lykke!

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 11:28

Tobias Schelle:

Jeg vil gerne få opbygget nogle links til min side - PowerPointing.com

God idé

Tobias Schelle:

Jeg har læst om forskellige metoder til at gøre dette, men hvordan bruger jeg min tid (eller andres tid) bedst muligt?

• forums
  • blog kommentarer
  • gå efter høje PR sider

Jeg ville gå efter højre PR-sider, blogs, forums.

Men bemærk at det kan være dyrt (det billigste ville være: blogs, forums, høje PR-sider)

Tobias Schelle:

Hvad er bedst 100 kvalitetslinks eller 800 "standard" links?

Helt klart 100 kvalitetslinks

Tobias Schelle:

Jeg har hørt Rosenstand sige, at alle links tæller. Ok, men hvad med linkbytning - virker det? eller bliver man straffet hvis man linker til de sider som også peger på en selv?

Lav endelig ikke linkbytning. Noget, som du kan prøve at arrangere er, at bytte i en "trekant". Du linker til B, B linker til C, C linker til dig. På den måde kan man gøre det gratis, og det giver rigtig godt - men husk nu at vælge nogle som du stoler på, og så skal det også være i samme branche for at virke bedst

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:34

Emil Blücher:

Det er lidt svært at stille det op så firkantet, men jeg vil sige de 100 links.

Hvordan du får gode links?

Start med at ændre din amino-signatur fra " En blog om optimering" til "en blog om optimering" - du vil vel hellere ranke på "optimering" end "en blog om optimering"?

Vær aktiv i forskellige debatter hvor du får et link - ikke noget nofollow eller javascript...

Smid en mail til ejeren af relervante hjemmesider og forklar at det vil være en god service for han / hendes kunder at få noget mere dejlig relervant info inden for samme emne.

Vær gæsteblogger hos en anden, og scor links...

Hvis du starter hver dag med at bruge 5 minutter på at få et link, så har du ca. 365 når året er forbi - det er da meget dejligt ikke?

Hej Emil.

Tak for dit svar. Som nævnt er det powerpointing.com jeg prøver at få links til. Men god idé med signaturet.

Fra Granada, Spanien
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:01

Hej Tobias,

Jeg driver Automatic Backlinks hvor vi dagligt placerer hundrevis af links på kryds og tværs af vores medlemmers sider. På bagrund af det har vi fået en del indblik i hvilke links der virker og hvilke det ikke gør.

Det aller vigtigeste er faktisk ikke hvor linket er placeret, men hvad link teksten siger. Du kan have mange gode relevante links fra forskellige "trusted" sider. Men hvis de alle siger "klik her" som link tekst så gør det ikke så meget for din ranking af "powerpoint designs".

Når det så er sagt så ville jeg prioritere mine links således:

1. Relevans
  2. Kvalitet
  3. Mængde

Det skal forståes på den måde at et relevant link på en lav kvalitets hjemmeside er bedre end et link på en høj kvalitets hjemmeside o.s.v.

Kvalitet kan være sværet at bedømme, desvære har vi ikke andet måleredskab end PageRank, men det skulle også kunne give dig en indication.

Een ting der er vigtig at få sagt er at traditionelt linkbytte er mere eller mindre spild af tid. Du ender som regel op med et backlink fra et linkdirectory på side 22 sammen med 49 andre links. Google er rigtig god til at mere eller mindre ignorere disse links. Oven i det vil det som regel også betyde at du linker tilbage til den samme hjemmeside hvilket Google også sagtens kan gennemskue og derfor giver begge links meget lav vægt.

Vi arbejder hårdt på hele tiden at optimere vores algoritmer så de links vi placerer får mest betydning for vores brugere. Vi følger de ovenstående principper så godt vi kan og resultatet er virkelig godt. De fleste af vores medlemmer rapporterer gevaldige stigninger i søgeresultater.

Hvis du har lyst til at prøve det så tag et kig på http://www.automaticbacklinks.com - det er helt gratis at deltage!

Tilmeldt 26. Sep 09
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 12:19

Tobias Schelle:

hvad med linkbytning - virker det?

Nej det virker ikke.

Giver det flere penge hvis jeg giver dig 5 kroner, og du giver mig fem tilbage ???

Med googles nye caffein version bliver der bestemt lagt mere vægt på kvalitet frem for kvantitet. En dejlig måde at få links på er selvfølgelig godt indhold folk vil linke til. Dette kan være artikler med information, noget sjovt, spænende eller provokerende.

Personligt er jeg stor tilhænger af RSS Feed, da det er genialt til at skaffe links hurtigt. Ud over dette er en blog på dit site, eller her på amino et klart plus.

En pressemeddelelse kan også være en rigtig god måde at komme igang på. Har du noget godt at sige er du måske heldig at der er nogen der bruger den, eller kontakter dig.

Hvis du kan skabe noget lækkert der kan downloades er dette også en god måde, da folk ofte vil linke direkte til kilden istedet for selv at have det på deres site.

Linkkataloger er en god måde at komme igang på, men det er ikke nok med mindre konkurrence er meget lav..

Hvis du endelig har nogen gode sider der gerne vil lave en link aftale, kunne du evt sige du ikke vil linke tilbage, men gerne ville have et reklame banner eller lign med no follow.

På denne måde giver du dem ikke noget link juice, men med en grafisk reklame kan de få trafik istedet.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Søren

Tak for god info.

Nu er det sådan at Google absolut ikke bryder sig om link netværk og har nogle ret skrappe algoritmer for at finde frem til mønstre, der viser om man er del i et sådan netværk.

Jeg mener derfor, at der på lang sigt er risiko for at blive fjernet i Googles index, hvis man deltager i sådanne netværk og bliver opdaget.

Og opdaget er jo i dette tilfælde enkelt: En Google medarbejdere tilmelder sig med nogle høje PR sites og få herved adgang til en masse dokumentation for, hvem der deltager.

Så hvordan sikrer du dig, at det ikke kommer til at ske?

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)