|
Jeg sad os så Kontant i går aftes og fik da efterhånden en dårlig smag i munden, da jeg så indslaget om firmaet Mobil Reklame. I vores firma har vi støttet initiativet med at få en bus til et lokalt opholdshjem for hjemløse og vagabonder. Det var Mobil Reklame der stod for tegningen af sponsorannoncer og sælgeren var endda en jeg kendte i forvejen. Derfor havde jeg ingen spekulationer med at tegne mig for en sponsorplads, selvom prisen var vel høj - når det du gik til bussen. Nu føler jeg mig godt og grundigt snydt, og er træt af at have smidt penge ud til det. De penge ville jeg ligeså godt selv have doneret til hjemmet, som der også blev sagt i udsendelsen. Hvordan med jer andre? Er I også hoppet på "vognen" og troede at I støttede et godt projekt? |
Mobil Reklame
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
|
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/09/19115215.htm |
|
Jeg har svært ved at se at man kan samligne mobil-reklame med annoncehajer! For mig at se holder de hvad de lover, modtageren får deres trailer, og sponsorerne får de reklamer de har betalt for, og så vidt jeg kunne forstå til den aftalte pris. Det er vel ikke forbudt at tjene penge? - og ellers er der vel ikke nogen der forbyder modtagerne selv at samle sponsor til en trailer. Mobil-Reklame driver en forretning ligesom alle andre, det er overskudet man skal leve af. |
|
De er jo ligeglad med hvad de sælger, bare de kan få solgt nogle reklamer til overpris, fordi folk regner med at de støtter et godt formål! |
|
> og så vidt jeg kunne forstå til den aftalte pris. - Nej, det var ikke til den aftalte pris - Og kontrakterne blev aldrig returneret - Og firmaet kunne ikke kontaktes - Og firmaet lovede pressedækning, som der reelt set ingen udsigt var til - Og firmaet påstod de vare representater for de omtalte institutioner, hvilket de ikke var og er - Og firmaet var ikke ærlige omkring hvor stor en andel de skulle have for at sælge annoncerne (ifølge kontant 130.000 ud af 160.000 på en enkelt trailer) OSV, OSV, OSV. Alt i alt en fremgangsmåde, der er alle forhold minder om alle andre annoncehajer. Denne gang er det så bare blandet op med en gang usympatisk snylting på folks ønske om at gøre noget godt for lokale institutioner. Præcist ligeså smagløst som alle de mere traditionelle annoncehajer. |
|
|
|
|
Hmmm Nu er vi jo en stor bunke kreative og garanteret velmenende iværksættere herinde... hvorfor finder vi ikke bare sammen - og udnytter vore forskellige resourcer - nogle af os - og laver et ærligt modtræk til annoncehajerne.. En del af deres (annoncehajernes) ideer er jo fsv. fine nok - de bliver jo bare malket lidt vel smart og rigeligt... tag nu mobil reklame - ideen er jo fin nok - og formålet er jo ok ift. at hjælpe institutioner ol. med at få transportmidler... så hvorfor ikke lave et eller andet super koncept, hvor alt gøres helt åbent - fortælle hvad hvad koster - incl den service man leverer... lad os bare sige.. 25% af salgsprisen går til "our company" til dækning af vore udgifter...? eller noget i den stil.. vi kunne jo så trække på f.eks Duzer til det grafiske osv osv...? Nogle der er friske, eller snakker vi bare ? ![]() |
Bliv gratis medlem
