Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web shop løsning til vores egen server

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Majbrit

Jo vi har faktisk et server rum :-)

Min mand er ægte nørd.

Det er ikke hastighed der bekymre mig, mere om jeg kan få en shop der kan håndtere flere sprog, på en god måde.

Du har ret med hensyn til at vores server kan gå ned, men vi har et system med flere servere, så der hele tiden  bliver taget back up.

Marianne

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:24
Jamen så tager jeg da bare mine ord tilbage igen

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:44
Hej igen Majbrit

Det behøver du sandelig ikke jeg burde nok have presenteret mig lidt mere og fortalt at jeg har check på de der ting :-)

Men som sagt er gift med nørd, med ret dyrt legetøj!

Marainne

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 10:43
Hej MM

Er det en windows eller linux server har også betydning Samt hvilke ting i har allerede har til at køre.

Jeg ved der er mange gode ting ved osCommerce og kender flere som kan lave flotte shops i den. Jeg har selv kørt med den, og den kan netop skrive faktura og ordrer for dig.

Det kan køre på blandt andet quickpay betalings systemet

Jeg kender ikke til ASP shops og giver bolden til andre.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 12:59
Hej Marianne!

VPASP ser bestemt spændende ud. Desværre har jeg ikke adgang til en ASP-server.

Derimod har jeg et PHP-script med lignende features - måske lidt enklere i designet - som vi har fået udviklet i Indien.

Hvis I kan køre PHP-scripts skal I være velkommen til at prøve det.

I modsætning til f.eks. OsCommerce, er man ikke begrænset til at bruge templates, hvor dit web-site ender op med at ligne alle andre som bruger det samme system. Med vores PHP-script kan du helt frit designe dit web-site med det layout som man selv foretrækker. Du kan placere dine "køb"/"tilføj til indkøbskurven" knapper overalt på dit site. Du kopierer simpelthen den HTML-kode som systemet genererer for dig og placerer den der hvor du ønsker det.

Vores PHP-script er endnu i test-fasen og for at jeg personligt kan bruge det, mangler jeg:

• At teste det grundigt ;-)

•    
  • At oversætte det til dansk

•    
  • At lave et betalingsmodul til f.eks. fribetaling.dk, således at jeg kan modtage dankort.

•    
  • Multi currency support eller erstatte $ med DKK

Hvis I kan hjælpe med noget af ovenstående, kan I få scriptet GRATIS - forudsat at I selvfølgelig kan lide scriptet og ikke mindst bruge det ;-)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 13:54
Af ASP løsninger kan også nævnes www.candypress.com. Der skal laves en del tilretninger for at få det til at virke 100% på dansk (Her tænker jeg på moms og lign), men det er da lykkedes for mig og jeg er ikke nogen stjernekoder.

Jeg er klar til at give lidt hints og hjælp, hvis I kunne få brug for det.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:45
"modsætning til f.eks. OsCommerce, er man ikke begrænset til at bruge templates, hvor dit web-site ender op med at ligne alle andre som bruger det samme system."

Det var da noget af en fordom  Osc kan ligesom alle andre shopløsninger hvor du har fuld adgang til kildekoden designes som man ønsker det, nogle kræver mere teknisk indsigt end andre.

Osc har en utrolig smart contribution kaldet STS ( simple template system) som dog først skal installeres, hvorefter man så kan designe sin side præcis som man vil i ren html, hvorefter der indsættes nogle variabler til indkøbskurv etc.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 21:10
Dato: 30-09-2006 15:45:12 Forfatter: Martin Tygsen

Det var da noget af en fordom Osc kan ligesom alle andre shopløsninger hvor du har fuld adgang til kildekoden designes som man ønsker det, nogle kræver mere teknisk indsigt end andre.

Osc har en utrolig smart contribution kaldet STS ( simple template system) som dog først skal installeres, hvorefter man så kan designe sin side præcis som man vil i ren html, hvorefter der indsættes nogle variabler til indkøbskurv etc.

OK, jeg brugte måske et forkert eksempel ;-) Men jeg kender heller ikke STS.

Dvs. at hvis man installerer STS i forbindelse med OSCommerce, så kan man designe sin shop i sit favorit HTML-editor uden at skulle ændre i kildekoden (inkl. templates) til OSCommerce? Det er det man kan med mit script. Man kan sige at scriptet fungerer som en slags "Backend".

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:14
Tjo det er vel så meget sagt.

Måden det fungere på er at man installere denne contribution, hvorved man så får en template/htmlfil, i denne html filer indsætter man så nogle varible f.eks. $categories# som så bringer kategorierne frem.

Scriptet halter på nogle punkter hvis man ikke har en smule indsigt i kodeverdenen. Men ellers fungere det fortræffeligt.

Men vi kan nemt blive enige om at Osc''en er tung at danse med, men tilgengæld får man også en meget stærk backend, gode muligheder for support, og en helveds masse contribtion, så man stort set gratis kan få de ønskede special funktioner. Hvis man slet ikke er til kode, kan man forholdsvis billigt betale sig fra det, da de fleste funktioner er lavet men bare skal integreres via en manual der følger med de forskellige contributions.

Har du en demo af dit script? det kunne være spændende at se?
Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 23:27
Side 2 ud af 3 (23 indlæg)