Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web shop løsning til vores egen server

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er ny her. Jeg startede mit firma for et halvt år siden.

Jeg har en web shop løsning jeg er utilfreds med, og da vi har vores egen server er jeg på udkig efter en web shop pakke vi kan have på vores egen server. Er der nogen her der har sådan en løsning de kan anbefale?

Krav:

Skal kunne håndtere flere sprog

Skal kunne arbejde sammen med et vare-lager-database, eller en sådan skal være med i pakken.

Skal kunne udskrive faktura med vare nummer og fragt omkostninger

Skal kunne tilrettes vore hjemmeside design

Skal være let at tilslutte betalingsgateway

MM

Fra Århus
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 08:08
Hej

Har du nogen bestemte krav til prisen? - Des flere krav du stiller, og jo mere specifikke disse bliver, des højere vil prisen uundgåeligt blive i sidste ende.

Der er mange gratis-løsninger (opensource webshops), men mange af dem tager et par dage at få tilrettet helt, hvis man vil have et personligt layout osv.

osCommercer (http://www.oscommerce.dk) er klart anbefalelsesværdigt, men det kræver en del tid at sætte sig ind i det - I særdeleshed hvis du vil have det personliggjort mht layout og tekster.

Forskellige sprog er, så vidt jeg ved, implementeret i osCommerce.
Tilmeldt 25. Sep 06
Skrevet kl. 11:40
Det er klart at prisen har en del at sige, og jeg vil gerne selv  bruge tid på at tilrette min web shop. Jeg vil prøve at se på dit forslag!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:05
Hej MM,

Hvorfor skal det egentlig køre på jeres egen server? Min erfaring er, at det sjældent kan betale sig at køre standard applikationer som eks. en webshop på egen server. Alene udgifter til servercamp, backup etc. løber hurtigt op i mere end en hosted løsning. Nåja, man kan jo have en server til at stå derhjemme, hvilket nok kan være billigere, men det er ikke unormalt at en server koster 200 kr. i strøm pr. måned, og det er jo tæt på prisen af en hosted webshop.

Eneste årsag til at jeg har egne servere er, at jeg skal køre applikationer på serverne som ikke kan køres som hosted. Det koster en mindre formue i drift, men desværre en nødvendighed...

mvh Carsten
Tilmeldt 25. Sep 06
Skrevet kl. 13:06
Vi har i forvejen en server og min mand er It administrator så det er nemt for mig :-)

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 16:02
ItConcept kan helt sikkert hjælpe dig - også til en fornuftig pris er jeg sikker på....
Tilmeldt 28. Sep 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:27
Hej mm

Jeg har også mine betænkeligheder om det kan betale sig at ha sit shopmodul på egen server.

Jeg kan umuligt se fordelene ved at selv stå for alt det tekniske. Som nystartet har du jo rigeligt at se til!

Mvh. zebra

www.Resultat.dk - En anelse hurtigere
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:45
Jeg kan bestemt godt se fordelene ved at have det på egen server hvis man i forvejen har en teknikker/IT administrator

For det første får man en løsning hvor man har fuld adgang til kildekoden, og herved nemt kan udvikle special løsninger netop tilpasset denne shop, derudover slipper du for en månedtlig leje udgift, som så istedet kan gå til serverdrift.

Du har ligeledes bedre muligheder for søgemaskineoptimering og lign.

Tilmeldt 25. Sep 06
Skrevet kl. 22:27
Hej

Og tak for jeres svar alle sammen :-)

Vi er i gang med at se på dette produkt, måske er det noget for nogle af jer at se nærmere på det.

Idet vi i forvejen har en server, skal jeg jo kun betale for denne e-shop løsning en gang for alle.

Jeg får ikke en regning hver måned,

men jeg skal naturligvis betale for en betalings gate way. Har i nogle gode råd der? hvem er bedst og billigst?

Denne løsning er god for mig idet jeg kan down loade oversættelser til mange sprog, også dansk.

Det er da rigtig at man skal tænke over om man vil bruge tid på det, og hvis man er ny på nettet vil en færdig løsning være det bedste! men for mig er det ikke det helt store problem, jeg har haft hjemmesider på nettet siden 1998 dog ikke med e-handel, så jeg er ikke helt grøn.

Det er let at tilrette ASP programmer, man får nogle åbne filer man selv kan gå ind og tilrette.

Marianne

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 22:55
Hej mm

Jeg kan godt se og forstå hvad du mener og hvorfor du gerne vil.. Jeg vil blot minde dig om at selvom du har en tekniker i huset, så går jeg ikke udfra at I decideret har et server rum med udstyr.. Og her vil jeg så bare lige hejse et lille flag.. Kunder gider ikke langsomme webshops med sider, som tager "år" at åbne.. Dvs. der skal være tilstrækkelig båndbredde hele tiden også til udsving. Husk at en server kan crashe.. Backup er en ting, men hvis serveren er nede, hvordan skal kunderne så handle i butikken imens ?

Alle disse og sikkert endnu flere, skal du alvorligt overveje hvordan du vil håndtere i en "hjemmeløsning".. For selvom man siger.. "Det går ikke ned", så gør det det og det er altid på det mest ubelejlige tidspunkt og du kan tabe kunder for altid på det...

Bare lige et indspark herfra.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)