Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

anmeldelse af Spam?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
God søndag formiddag til alle, 

Jeg har lige fået en spam e-mail i min mail boks, som jeg vil meget gerne anmelde.

Idet, at jeg køber og abonnér på et nyhedsbrev hos en fysisk butik på Amager (sko), som også har internet handel. De har åbenbart videregivet persondata til en anden virksomhed, som nu har sendt uopfordret en e-mail om  Fjernstyret golfvogn. Sidst i mailen står følgende: PS: Denne mail udsendes i samarbejde med (og så navn på virksomheden, hvor jeg har handlet og abonnér på nyhedsbrev). 

Jeg tror, at det ulovligt (uden at være 100% sikker). Hvis det er, hvor skal jeg anmelde de 2 virksomheder – hos IT-kriminalitet afdeling hos politiet? Er det tilstrækkeligt for anmeldelse?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:37
Tilmeldt 1. Jun 05
Skrevet kl. 12:49
Tak, Sune. 

Dvs. at det er rigtigt, at sådan noget skal anmeldes?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:00
Såfremt du ikke har anmodet om det eller accepteret det så vil jeg da mene at du skal anmelde det.

Der er sjældent meget at gøre hvis det er udlændinge, men så vidt jeg ved tager forbrugerombudsmanden danske spamklager ret seriøst, så jeg vil råde dig til at klage.

Du kan eventuelt kontakte firmaet for en forklaring på hvorfor du modtager det først.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:01
Du kan godt anmelde det, men regn ikke med at det fører til ret meget. Såvidt jeg ved er det kun hvis der kommer mange anmeldelser mod en enkelt virksomhed at det hjælper. Et mere effektivt midel er, hvis du kan få pressen til at intereserer sig for din sag
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:13
Ja, desværre skal der en del anmeldelser til før politiet gør noget ved det.

Jeg har en bekendt som har købt, eller rettere bestilt nogle elektronik komponenter i en webshop. Betaling med Dankort blev gennemført, men der kom aldrig varer. Enten var stumperne lige blevet sendt, ikke på lager, eller også tog firmaet bare ikke telefonen når han ringede for at få en forklaring.

Politiet kendte godt nok til firmaet, og havde fået flere anmeldelser, men de ville ikke gøre noget ved det før de havde et vist antal anmeldelser.

Trist at man ikke har bedre muligheder for at få den slags svindlere stoppet...

/Carsteb
Tilmeldt 1. Jun 05
Skrevet kl. 14:56
mange tak til alle for jeres tilbagemeldinger og inputs til, hvad kan man gøre i sådan en situation.

Jeg har nemlig tænkt på, at der skal nok flere anmeldelser til, før det vil rykke nogle steder.

Tja, og så skal man vist også vælge sin kamp.

Fra den anden side, det er en officielt Ecco forhandler, som åbenbart sælger kunder data til en tredje part.

Jeg vil bruge linket, som Sune har angivet. Mht. til medierne, vil det være helt klart en god og effektiv ting at gøre. Men hvordan sætter man det i gang? Hvor stort engagement vil det kræve?

Mange tak for hjælpen til alle.

Tilmeldt 1. Jun 05
Skrevet kl. 15:04

Hej Carsten,

Mht. din ven. Han skal henvende sig til sin bank og fortale om, at han ikke har fået varerne leveret. Jeg mener, at banken er forpligtiget til at dække beløbet. De kan efterfølgende selv spore betalingen tilbage via PBS.

Det er nemlig fordel ved det, når man handler på nettet med en kredit kort. Hvis det var en bank overførsel, så vil der ikke være nogen hjælp at hente.

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 15:59

Hej Carsten, din ven er ret heldig - han har nemlig betalt med dankort og så fanger bordet både overfor virksomheden og hans bank. Han skal blot gå ned i sin bank og få betalingen tilbageført. Banken er lovligt forpligtet til at tilbageføre pengene med det samme, din ven skal blot underskrive en tro- og loveerklæring hvor han sætter kryds i "Varen ikke leveret".

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:47

Det er dejligt at nogle gider gøre noget ved den slags. Men for guds skyld vær sikker i din sag.

Kan jo være det er samme firma der ejer begge "underfirmaer", eller at i de betingelser du engang accepterede ved at tilmelde dig nyhedsbrevet stod en række sites der havde mulighed for at sende til dig eller andet på skrift et sted.

Ville jo være lidt trist at blæse det stort op og at det så er hos dig "fejlen" ligger :)
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)