Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror deMib henviste til tilfælde, hvor folk forsøger at udnytte systemet aggresivt for at tjene flere hjem på Adsense end de bruger på Adwords. Det er en kabale, som ikke er nem at få til at gå op, uden at det går ud over værdien for Adsense-annoncørerne, og samtidig underminerer det lidt Googles forretning på Adwords.

Hvis du opfører dig pænt og ordentligt og følger de normale retningslinier for henholdsvis Adsense og Adwords, tror jeg ikke du får nogen problemer.
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 18:35
Okay.. Har du læst hvad Demib og de andre skrev?

Jeg har bare fået den opfattelse at hvis Adwords skal betale sig så skal man ofre en del penge på det? Det er selvfølgelig klart, men jeg har ikke råd til at betale 100 kr i timen i hele højsæsonen.

Tilmeldt 10. Jan 06
Skrevet kl. 19:37
Jeg kan godt huske den tråd, du henviser til, jeg skrev selv et par indlæg i den, bl.a. dette:

-- "Du kan som hovedregel ikke få en

overskudsforretning ud af at bruge penge på Google Adwords og så tjene
dem hjem igen på Google Adsense på din side. Det skyldes, at du betaler
for hvert klik du får fra Adwords, men det er måske kun 5% af dem som
kommer ind på siden, som klikker videre på en reklame, så du får kun
penge tilbage for hver tyvende klik. Det regnestykke er svært at få til
at gå op, selvom du finder nogle billige søgeord på Adwords.

Du kan godt bruge Adwords til få nogle relevante besøgende ind på dine

side, som vil vende tilbage senere, hvis din side er spændende nok, men
som du allerede har fået det foreslået ovenfor, bør du nok starte med
at fokusere på dit indhold - hvis det er godt nok, vil du få gratis
trafik fra links, omtale osv." --

Det synes jeg stadig indholder et par vigtigte pointer i forhold til din situation. Du finder ikke en måde at bruge markedsføringskroner på hverken online eller offline, som gør, at du hurtigt tjener pengene ind igen på en skiportal, der kun lever af webreklamer. Du tjener pengene ind igen ved at lave en side med godt indhold, som brugerne vil vende tilbage til, når de først har lært den at kende, og her kan Adwords være et udemærket sted at starte, også selvom dit budget er småt.
Tilmeldt 24. Jul 06
Skrevet kl. 19:51
Alt det er jeg godt klar over og jeg har heller aldrig sagt andet.

Men derfor kan det da ikk være nogen dårlig ide at reklamere offline en lille smule?
Fx ved at lave nogle foldere som jeg kan ligge på danske pubs, på forskellige skisportsdestinationer.

Og jeg tror ikke jeg vil bruge adwords i første omgang.

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 20:52

Dato: 26-09-2006 17:28:08 Forfatter: Lasse K Det skal være gratis for brugerne at være på siden og jeg skal ikk tjene penge på siden i første omgang. Men det skal jeg så senere når jeg kan tiltrække annoncører.

Mit budget er ikke stort. Det skal helst være under 5000,- kr.

Jeg havde tænkt på foldere som jeg kan dele ud, klistermærker til biler, visitkort osv.

Hej Lasse

Vi kan sagtens hjælpe dig med at lave en flot brochure/folder, klistermærker og visitkort - og vi er ret billige så det kan sagtens gøres inden for dit budget.. Du er velkommen til at kontakte mig for at få et tilbud på en opgave. Det kan du nemt og hurtigt gøre via dette link:

www.inmedia.dk/Kontakt.html

Mvh.
Mikkel Johansen, InMedia Reklamebureau

Tilmeldt 10. Jan 06
Skrevet kl. 21:50
Men derfor kan det da ikk være nogen dårlig ide at reklamere offline en lille smule?
Fx ved at lave nogle foldere som jeg kan ligge på danske pubs, på forskellige skisportsdestinationer.

Det kan godt være en udemærket idé, du skal bare huske at holde øje med omkostningerne. Hvis du starter ud med at bruge Adsense, kan du finde ud af, hvad du tjener pr. besøgende du får ind på dit website. Du kan måske tjene 5-20 USD pr 1000 besøgende (et gæt, det vil afhænge af, hvordan du placerer reklamerne og sikkert også af sæsonen for ski). Over tid skal dine investeringer i bruchurer og andre ting også kunne tjene sig ind. Og en bruchure skaffer dig måske 1-2 unikke besøgende i gennemsnit (også et gæt, og svært at måle). Bare så du er opmærksom på det...
Tilmeldt 24. Jul 06
Skrevet kl. 22:20
Kan godt se hvad du mener.

Men adsense er ikke min eneste indtægtskilde. Eller jo i starten er det, men senere skulle der gerne komme mange flere.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:07
  Hmmm... Jeg kunne da godt skrive et indlæg i stilen med "Stik os de 5.000 kr. og så skal vi nok trykke 2.000 brochurer til dig", men jeg vil mene at brochurer ikke er nok - og absolut ikke i et lavt oplag.

Hvis du nu fik trykt x-antal brochurer, så skal du også have delt dem ud - eller betale porto til at sende dem ud.
Portoen er absolut ikke noget man skal se bort fra. Hvis du f.eks. fik lavet 1.000 postkort og sendte dem ud, så ville det koste 4750 kr. blot i porto - så har du 250 kr. tilbage til layout og tryk...... Hvis du så ikke selv vil sidde og slikke frimærkerne, men lade nogen stå for den del også, så er allerede du oppe på 250 kr. i underskud inden layout og tryk.

Du bliver nødttil at målrette din markedsføring meget kraftigt, så du er sikker på at så mange af de penge du kaster efter markedsføringen også giver et resultat.

Gør dig klart hvor du kan finde din målgruppe - er det f.eks. på en ferie/ski-messe?
I så fald skal du være opmærksom på at f.eks. en stand på ferie-messen i BellaCenteret ligger på omkring 30.000 kr. i rå udgift.

Er det nogle ski-forums på Internettet? I så læg mærke til hvor de forskellige brugere for deres inspiration og henvisninger fra. Spørg dem eventuelt også til råds - dem som selv er i din målgruppe, er også dem som bedst ved hvordan man får fat i deres opmærksomhed.

Kan du få nogle af ski-forretningerne til at ville henvise til din side? - I så fald ville nogle små flyers, som kan ligge i en bunke på skranken, måske være en ide. Et skud ville være, at dine 5.000 kr. vil dække ca. 2.000 flyers inklusiv layout.

Som der også være andre som foreslog, så kan du også sætte nogle streamere/logoer på din bil. Problemet er blot, at det er en meget passiv form for markedsføring. Den er rigtig god til at brande et navn eller et logo. Men hvis du vil have resultater nu og her, så er det for passivt. På længere sigt vil reklamer på bilen dog være godt, så det kunne godt være en god idé at ofre 500 kr. på nogle skilte til bilen fra starten af.

Tilmeldt 24. Jul 06
Skrevet kl. 15:39
Hej Jesper. Tak for et godt svar!

Mht til flyers/brochurere så er det ikke meningen de skal sendes med post rundt. Jeg havde tænkt mig som du også selv nævner, at ligge dem på danske barer/pubs på skisportsteder i Europa. Det kan gøres ved at kontakte alle jeg kender, der skal på skiferie og bede dem om, at ligge en bunke det sted de skal hen.

Og så skal de også ligge i ski og sportsforretninger rundt omkring i Danmark. Det kommer selvfølgelig til at koste porto at få dem sendt rundt.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:49
  Et andet godt fif herfra vil være at bruge de kunder du allerede har.

Når du sender varene, så giv f.eks. noget reklamemateriale med til dem.

Jeg havde ikke selv troet på at ovenstående ville virke, hvis det ikke var fordi at jeg selv har set det med mine egne øjne: En af de ting vi laver i MediaMouse er skilte (logoer/navne m.m.) til både. I starten af sæsonen i år gjorde vi det, som et rent forsøg, at vi lagde en håndfuld reklamer i visitkort-størrelse sammen med hver forsendelse. Det resulterede i mere end en fordobling af vores omsætning på dette område, simpelthen fordi kunderne gik og gav visitkortene ud til andre sejlere på de lokale havne. Enkelte har endda ligefrem ringet og bedt om nogle flere, da de var løbet tør....

Jeg ved ikke om ovenstående kan drejes over på ski-segmentet, men det må det kunne - det er bare et spørgsmål om at finde den rigtige "angrebsvinkel".

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)