Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returret på et produkt der har været monteret

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver en webshop der iflg. købeloven skal give 14 dages returret. Dette overholder jeg selvfølgelig.

Men....hvis en kunde køber en gevindundervogn til  sin bil, monterer dem, men fortryder det med det samme så han piller dem af igen.

Er han så berettiget til at få sine penge retur, når der er synlige mærker på at varerne har været monteret.

Jeg kan jo reelt ikke sælge dem som nye.

Han siger nu at de passer helt på bilen som lovet. Og så er det jo snarere en reklamations-sag end et spørgsmål om returret?

Hvordan skal jeg forholde mig til dette?

Allerhelst vil han have pengene tilbage, men jeg vil jo være træt af at få en 'brugt' gevindundervogn retur.

Er der et reelt problem med undervognen, vil jeg selvfølgelig forsøge at løse det.... men umiddelbart vil han hellere have pengene retur....

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:52

har han fået en vare der ikke passer på den lovet bil, mener jeg han skal have byttet.

Ellers er det vil kun bytning af ubrugte  varer

Mikkel

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 11:00

Selvfølgelig skal han have en anden vare, hvis den er defekt.

Men det er han reelt ikke interesseret i. Han vil hellere have pengene retur, men jeg kan jo ikke sælge et 'brugt' sæt fjedre som nye.

Hvis der er noget galt med dem, bliver jeg selvfølgelig nødt til at få dem tjekket, for jeg har kun kundens ord for dette.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 11:02

Hvis den var defekt inden han monterede den ville han vil ikke montere den ?..

Den er svær..

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:04

Igen vil jeg udtale mig med forbehold, for jeg kender ikke de juridiske argumenter.

Jeg mener dog at returretten frafalder hvis produktet er taget i brug. Dvs. at kunden kan returnere varen i 14 dage - såfremt produktet er ubrugt og i original emballage.

Der er der også rigtig mange der skriver i deres betingelser.

Med venlig hilsen

Morten Andersen

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 11:17

Mikkel:

Hvis den var defekt inden han monterede den ville han vil ikke montere den ?..

Den er svær..

Man kan ikke se at der er et problem før man har forsøgt at montere produktet. Derfor er det fair nok at han har monteret det. Men så mener jeg ikke man er berettiget til at få pengene retur, kun til at få varen ombyttet til én der virker som den skal,

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:18

Hej

Jeg tror godt at man vil kunne tage forbehold for returret ved monterede varer, især fordi montering af fjedre næppe kan ske uden kosmetiske skrammer. Det burde man dog oplyse om, netop for at undgå misforståelser.

Lidt mere pragmatisk i denne sag, så behøver du jo ikke at betale pengene tilbage førend du har varerne tilbage på lageret, og først da ville jeg tage beslutningen. Er det et malet sæt, kunne en spray løse et problem med evt. monteringsspor. Varen som sådan, burde ikke tage skade af montering.

Jeg tror nemlig at man skal være påpasselig med at være for emsig hvis ikke man har oplyst ordentligt om returretten på hjemmesiden og kan henvise til denne, netop fordi reklamationsretten kunne tages i anvendelse (hvis kunden virkelig er opsat på at få penge tilbage) og så står du tilbage med et produkt som du rent faktisk ikke ved om er defekt, men hvor du har bevisbyrden. Så står du i den situation, at du ikke ved om du tør gensælge varen. 

Ved reklamation skal du jo også betale portoen, og det kan også blive dyrt hvis kunden er fræk nok til at sende et nyt sæt retur.

/Michael

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 11:23

Tror også du skal skrive i dine betingelser af varer kun tages retur i ubrudt emballage så er der ikke noget og komme efter.

Så må du tage denne varer som en ombytter, ville jeg mene.

Ville ikke selv give pengene retur når varen var åben.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 11:26

Dyrebilen.dk:

Jeg tror nemlig at man skal være påpasselig med at være for emsig hvis ikke man har oplyst ordentligt om returretten på hjemmesiden og kan henvise til denne, netop fordi reklamationsretten kunne tages i anvendelse (hvis kunden virkelig er opsat på at få penge tilbage) og så står du tilbage med et produkt som du rent faktisk ikke ved om er defekt, men hvor du har bevisbyrden. Så står du i den situation, at du ikke ved om du tør gensælge varen. 

Ved reklamation skal du jo også betale portoen, og det kan også blive dyrt hvis kunden er fræk nok til at sende et nyt sæt retur.

/Michael

Mit problem er lige netop at jeg faktisk ikke ved om produktet fejler noget. Dette kunne jo også bruges som argument fra kundens side, for at få lov at returnere produktet. Jeg siger ikke det er tilfældet her, men det er jo altid en mulighed at en køber ikke er objektiv i sin vurdering.

At jeg så ikke selv har den store mulighed for at afprøve om der er en fejl på produktet er en anden sag. Det kræver jo en bil svarende til kundens eller at returnere det til producenten (med de ugers ekspeditionstid som følger med)

Det ender sq nok med jeg tager mig endnu en lektion i flinkeskolen og giver kunden sine penge retur. Det ender sq altid sådan... nok også derfor jeg stadig, efter 6 år, har tilgode at have utilfredse kunder. Det er ganske enkelt ikke sket endnu at kunden har forladt butikken sur og utilfreds. Det er jo positivt nok, men nogle gange kan man godt være så flink at man næsten føler  sig lidt dum Big Smile

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 11:27

Mikkel:

Tror også du skal skrive i dine betingelser af varer kun tages retur i ubrudt emballage så er der ikke noget og komme efter.

Så må du tage denne varer som en ombytter, ville jeg mene.

Ville ikke selv give pengene retur når varen var åben.

Jeg vil ikke mene du kan skrive dig ud af dette. En bruger må gerne åbne pakken, medmindre vi snakker software e.l.

Sådan læser jeg i hvert fald forbrugerloven.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)