Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra tidligere sælger ** Spørgsmål/svar - Tips/Trix **

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 17. Sep 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man gerne vi hurtigt og nemt af med en "annoncehaj", kan følgende spørgsmål / indvændinger med rette bruges:

** Er det lovpligtigt **
Her SKAL sælger ALTID svare "nej", og i har derfor god grund til at afvise!

** Har jeg betalt til jer før **
Her vil sælger ALTID svare "nej, i har haft en gratis prøveperiode", og i kan her siger tak for tiden, men ønsker ikke at fortsætte. HVIS sælger forklare at man i sin tid har sagt ja til at få 2 perioder for ens pris, altså det første år gratis, og de adet betaler man for, skal sådan en aftale være indgå
et skriftligt.

** 2 sek, det er iorden, at jeg lige optager samtalen ik **
Hvis det er en lortesælger smider han/hun på, hvis det er en god sælger er han/hun kold.

Hvis man er kommet til at indgå en mundlig aftale, så er det værste i kan gøre, at ringe ind og sige ordren skal annuleres, og der efter svine dem til, når i finder ud af at det ikke kan lade sig gøre. Gør i stedet det, at i laver en kriftlig henvendelse hvor i beskriver at aftalen er blevet indgået på falske forudsætninger, og aftalen der med ikke er bindende. I skal huske at beskrive "hvad de falske forudsætninger er" ellers får du intet ud af det!!

Husk på, at det altid er Annoncefirmaet som der holder bevisbyrden

Hvis det forholder sig sådan, at der intet er at gøre, jamen så er den bedste må<
Tilmeldt 17. Sep 06
Skrevet kl. 12:10
Det ligger også sådan, at UTROLIG mange hævder, at de ALDRIG har haft snakket med et pågældende firma, og at der ALDRIG er blevet sagt ja over to omgange, men at der bare er blevet fremsendt en regning. Det er noget vås at komme med! For år tilbage var den god nok, men i dag bruger firmaer ikke tid på at sende falske regninger ud, i håbet om at der er e som bider på.

Mange gange er folk flove over at de er kommet til at sige ja. men de fleste gange, er det sjovt nok enten konen eller en anden ansat som har godkendt det. og hvem har lyst til at indrømme over for manden eller chefen som står og får en føl, at det er dem der har godkendt aftalen, og påstået, at det var dem der var den ansvarlige. ofte er det der de kommer med en søforklaring, om at sælger har løger direkte over dem, og det var derfor de sagde ja. Undskyld, men når folk endda står frem på tv med sådan en historie, så daler ens medlidenhed altså en del. som beskrevet ganske kort for oven i de 3 eks. kan man se, at en god sæger ikke behøver at lyve som i jo alle siger at en sælger gør, men at sælger sagten kan få salg igennem på lovlig hvis, ved enten at snakke lidt uden om, eller dreje tingende lidt.

Der utrolig mange som siger ja til at de er den ansvarlige, bare fordi de er gift med den person hvis navn står på erhvervsregistreringen. Det er i IKKE, bare så i ved det, og kan derfor få annulleret ordren uden problemer, da det er forkert kontaktperson. Husk det, den er altid god at bruge :)

Det er faktisk også utroligt så få der selv tør ringe ind og få annuleret en aftale, og når det så sker, er det gerne konerne som ringer, og skaber sig tosset, hvorfor???

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 12:10
Rigtig godt indlæg! Mange faktuelle oplysninger, som giver et godt indblik i, hvordan salget af en fupannonce/-registrering kan foregå.

Lige et par opfølgningsspørgsmål til helt præcist at forstå forløbet:

- Når en kunde har accepteret et kanvassalg på mindre en 2000,- kr. ekskl. moms - foreligger denne aftale så altid på skrift eller kun nogle gange?

- Hvor lang tid går der mellem kanvassalget og den opfølgende kontrolsamtale?

- Er det korrekt forstået, at formålet med kontrolsamtalen primært er at foretage et mersalg under dække af et påskud om korrektur på registreringen?

- Og at kontrolsamtalen foretages af en erfaren sælger, og at den altid optages på bånd?

Og så lige en kommentar: Det er såvidt jeg ved ligegyldigt om aftalen er indgået på skrift, hvis du har gjort en begrundet skriftlig indsigelse mod kravet imod dig, kan du kræve at blive slettet fra diverse registre over dårlige betalere.
Tilmeldt 17. Sep 06
Skrevet kl. 12:28
Når man har lavet et kanvas ordre, så bliver personen kontaktet af kontroldafdeling så hurtigt som muligt, så kunden stadig er "varm" det vil sige, at kunden ikke når at få tænkt over hvad det er at han har sagt ja til. Denne samtale bliver hos nogen firmaer optaget, og er til fordi at en mundlig aftale kun er binde, hvis den er blevet bekræftet over 2 omgange, af to forskellige personer.

kontrold samtalen og mersalg har intet med hinanden at gøre. Et mersalg bliver først lavet når kunden har betalt, og bliver for det meste aldrig lavet med at kontroldafdelingen ringer, da det forgår på skrift, og derfor ikke er nødvendigt. Dog bruger nogen firmaet stadig kontroldafdelingen her, for at få det til at lyde mere profesinelt.

Det er også sådan, at der er en regel der siger, at et opkald af denne salgs SKAL indledes med formålet af opringningen, og ikke at det koster penge. Mange af jer klager over at i bruger tid på sådan et opkald, og kalder det fusk fordi prisen først kommer til sidst, hvilket det ikke er.

""hvis du har gjort en begrundet skriftlig indsigelse"" <-- JA, men der er bare det, at folk ikke ved hvad eller hvordan de skal begrunde det. Foreligger der en aftale sort på vidt, så bliver det meget svært at komme uden om at betale. og i sådan tilfælde sender man normat ikke folk til inkasso, men smider den til advokat, som der så tager sig af det.

Tilmeldt 10. Jan 06
Skrevet kl. 12:37
Så formålet med kontrolsamtalen er at få den mundtlige bekræftelse anden gang hos en ny person i firmaet eller hvad?

Hvornår indgåes aftalen på skrift, efter kontrolsamtalen? Eller nøjes man med optagelsen som bevis?

Bliver kunden altid oplyst om prisen på ved første samtale?

Tilmeldt 17. Sep 06
Skrevet kl. 12:46
Kontroldsamtalen er til for at gøre den mundlige aftale gyldig. Den er kun gyldig hvis 2 forskellige personer i samme "annonce firma" for bekræftet et "ja" til opdateringen/forbyelse af registreringen. Både sælger og kontroldafdeling skal have et godkendt "ja" fra den ansvarlige i det firma man har ringet til. og får de begge to det, så er det at aftalen binder, og er dermed en mundlig aftale. Der bliver i kontroldsamtalen også ALTID gjort opmærksomt på, at i og med at registreringen bliver updateret inden for de kommende 12/24 timer, så er det der bliver fremsendt altså IKKE et skriftligt tilbud, men en fast og bindende aftale for begge parter. Bliver der sagt ja, er den gået igennem som godkendt, bliver der svaret nej, falder den, og den vi blive lagt tilbage til konsulenten.

Aftaler på skrift indgåes KUN ved Mersalg og Gensalg, og aldrig ved kanvas.

Kunden bliver ALTID oplyst om hvad det koster, og ALTID 2 gange i salgstalen, samt en gang i kontroldsamtalen.

Tilmeldt 10. Jan 06
Skrevet kl. 13:00
OK så er vi ved at være kommet godt rundt om kanvassalget. Hvis jeg forstår dig korrekt, så kan man i princippet slippe for at betale for et kanvassalg ved simpelthen at undlade at betale, fordi beløbet er for lavt til, at man gider rulle de store kanoner frem, og fordi aftalen ikke foreligger på skrift?

- Men hvad så med mersalget, er det her den store omsætning ligger, eller er det de mange kanvassalg, som udgør hovedparten af omsætningen?

- Hvilket påskud bruger man til at starte et mersalg (kunne være meget interssant at høre)?

- Hvor store beløb går man typisk efter i forbindelse med mersalg?

Tilmeldt 17. Sep 06
Skrevet kl. 13:16
Ganske rigtig. I starten vil man dog blive bombaderet med opringninger mht. opkrævning, men efter noget tid går det sig selv. inden da vil man højest sansynligt prøve at indgå forlig mht. aftalen, og give et prisnedslag, for at salget ikke skal være helt tabt for sælgeren.

Det er på Mersalg at pengende ligger for et annonce/reklame firma. Et typisk og helt  normalt mersalg starter gerne med følgende:

Goddag Hr./Fru (navn).. jeg ved ikke om de kan huske mig, men vi snakkede sammen for et lille stykke tid siden, hvor vi lovede at vende retur når vi havde været inde og færdig gøre deres korrektur tekst, og der er defor jeg ringer til dem i dag. Jeg skal blot lige sikre mig det er de rigtige oplysninger.

""oplysningerne bliver løbet igennem og godkendt, hvorefter der bliver spørgs om evt. log og specialtekst.""

Nu ved jeg ikke om dukan huske det (navn), men du ha jo fået nogle samlede rabatter herinden fra??

De har jo fået fortalt at en udvidet registrering kostede og så et højt fiktivt beløb, alt efter hvordan personen lyder i telefonen, altså om han/hun virker dum/naiv. men det sagde de jo var altså dyrt, og det var derfor vi blev enige om, at de fik 2 optagelser til hvad en kostede, altså og så beløbet størelse). De har jo betalt og så nævner man det beløb som de har betalt på kanvas, dem skal de selvfølgelig ikke betale igen, så dem har vi trukket fra, og sider derfor med et restbeløb på de beløb-kanvas. Det jeg gør nu, er at jeg fremsender dig korrekturteksten på din fax/svarkuvert som jeg vil bede dig læse igennem og dobbelttjekke at prisen står som aftalt, og så sende den retur til mig i underskrevet tilstand, så jeg kan bekræfte overfor bogholderriget, at de har fået rabatten, så de ikke fakturere dig for det fude beløb o.s.v

Der er MANGE forskellige måder at lave mersalg på, men den der er nok den mest normale.

Beløbets størelse kommer efter hvorhvidt kunden lyder når man snakker med ham/hende, men generalt starter man stort, for så er det nemmere at lave prisnedslag hvis han/hun skulle finde på at stille sig på tværs.

i mersalg kan du gå efter at sælge dem en større registrering under samme branche, eller man kan sælge dem en registrering i en anden/flere andre brancher. Ens salgstale ændre sig alt efter hvad man går efter.

Tilmeldt 10. Jan 06
Skrevet kl. 13:28
Hm - lusket, men interessant.

Kan du ikke sige noget om, hvilke beløb man typisk kunne finde på at spille ud med, snakker vi 5.000,- eller 30.000,- kr. eller hvad kan de ligge på?

Hvor mange procent af kunderne kan man lave mersalg på (cirka)?

Optages mersalgssamtalen (gætter på nej, da I jo får aftalen på skrift, men jeg skal lige være sikker)?

Er det typisk en ny sælger, som kunden ikke har talt med før, som laver mersalget - eller er det kanvassælgeren som får lov at ringe til sin kunde igen?
Tilmeldt 17. Sep 06
Skrevet kl. 13:42
Tja man starter gerne på et beløb mellem 5000 til 15000 kr. men det kommer an på hvordan firmaes prisliste ser ud, samt hvor god sælgeren er, og hvor naiv kunden er som man snakker med.

De fleste kunder kan tages på mersalg, dog er det ikke alle som man kan tage op til flere gange. igen kommer det an på hvordan sælger griber det an, og på personen der er kunde.

Et mersalg går normalt ikke igennem kontroldafdelingen, men hos dem der gør, optages den for det meste også. men eller så nej, for kundens accept på skrift er langt bedre end en båndet samtale.

Det er ALTID en udvidet sælger som ringer mersalg. derfor der er et heraki indenfor annonce/reklame branchen, og derfor at langt de fleste ansatte på kanvas ikke ved hvad der foregår i sådan et firma, og  hvordan der bliver solgt for de høje beløb som der gør. Det er først hvis man er god nok, og stille og roligt finder ud af hvad det sker omkring en, og man begynder at brokke sig, at man får mulighed for, måske at kommme lidt op i systemet, hvor pengende ligger.
Side 1 ud af 3 (28 indlæg)